Hivatalosan is bemutatkozott a Ferrari pilótájaként Charles Leclerc, miután Sebastian Vettel mellett a Scuderia őt hívta tesztelni Abu-Dzabiba. A csapatok elsődleges feladata ma is az volt, hogy összehasonlítsák az idei és a jövő évi gumikeverékeket, tapasztalatokat szerezzenek és ezeket is felhasználják majd a következő szezon első versenyeire érvényes gumirendelések alkalmával.
Emellett természetesen a legtöbb istálló arra is kihasználta a kétnapos gyakorlást, hogy összebarátkozzanak új pilótáikkal. Már kedden megindult a vándorlás, és szerdán is folytatódott, egyebek mellett az egyik legígéretesebb szereplő, Leclerc is lehetőséget kapott, hogy immáron a Ferrari versenyzőjeként üljön autóba.
Leclerc nem is vesztegetett sok időt, már a délelőtt folyamán komoly tempót diktált, és gyorsabban ment Vettel tegnapi legjobbjánál, koradélután pedig 1:36.450-nel megfutotta a mai leggyorsabb kört is. Hozzá kell azonban tenni, hogy ez 1,7 másodperccel gyengébb Lewis Hamilton múlt szombati pole körénél, és Vettel tegnap egy baleset miatt időt vesztett, így
a köridők önmagukban nem alkalmasak arra, hogy a pilóták teljesítményeit összehasonlítsuk.
„Eljutottunk a programunk végéig, ami az idei és a jövő évi gumik összehasonlítása körül forgott. Számomra ez fontos volt, mert a csapatot is jobban megismertem, noha sokak már nem voltak idegenek a számomra a Ferrari Driver Academy óta. A következő hetek során azon dolgozom majd, hogy a lehető legjobb formába kerüljek, és a csapatban mindenkitől tanuljak” – összegzett.
A Red Bullnál bemutatkozó Pierre Gasly az első napján szintén gyorsabb volt (igaz, csak pár századdal) leendő csapattársánál, Max Verstappennél, ezzel a mai 2. helyre ért oda Lance Stroll előtt, aki ma is a Force Indiát hajtotta, de néhány századdal lassabb volt a keddi eredményénél. A 4. helyre a mercedeses Valtteri Bottas ért oda, majdnem három versenytávot levezetve.
Az összes 2019-es keveréket kipróbáltuk a legkeményebbtől a leglágyabbig
– mondta Bottas. – Közepes és hosszú etapokra összpontosítottunk, elég sok adatot gyűjtöttünk be, és alig várjuk, hogy a tél során beleássuk magunkat” – nyilatkozta. Andrew Shovlin vezető versenymérnök szerint Bottasszal két „produktív” napot zártak, mindketten köszönetet mondtak a kemény munkáért.
Szorgalomból nem volt hiány a mezőny többi részében sem: Az 5. helyezett Carlos Sainz 150 kört tett bele új autójába, a McLarenbe, a Toro Rossóhoz visszatérő Danyiil Kvjat ennél is többet, 155 alkalommal fordult, de a Renault-nál vendégeskedő Artyom Markelov és a williamses George Russell mögé szorult.
A Toro Rossónál azonban így sem voltak csalódottak, mert Kvjat elmondása szerint gyorsan visszarázódott az F1-es kerékvágásba,
Franz Tost csapatfőnök pedig kiemelte, hogy összesen 305 kört, vagyis 1694 kilométert tettek meg a két nap alatt Sean Gelael és Kvjat révén, ami új rekord a Hondával. A Williamsnél az újonc Russell ma rákapcsolt, jó 4 tizedmásodperccel felülírta Robert Kubica tegnapi legjobb eredményét, de a lengyel pilóta ma láthatóan nem a köridőt hajszolta, 1:44-es körrel csak a lista aljára ért oda.
Nem hajtotta szét az autót a Sauber új versenyzője, Antonio Giovinazzi sem, egy piros zászlót viszont okozott, amikor az autójával megállt a bokszutca kijáratánál, ezt leszámítva azonban zavartalanul zajlott az idei utolsó F1-es tesztnap. A mezőny most februárig pihenni megy, várhatóan csak néhány utcai bemutatón és zártkörű bejáratáson bőgnek majd fel a motorok.
# | Versenyző | Csapat | Köridő | Kör |
1. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:36.450 | 135 |
2. | Pierre Gasly | Red Bull | 1:37.916 | 129 |
3. | Lance Stroll | Force India | 1:38.044 | 122 |
4. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:38.448 | 143 |
5. | Carlos Sainz | McLaren | 1:38.547 | 150 |
6. | Artyom Markelov | Renault | 1:38.590 | 129 |
7. | George Russell | Williams | 1:38.802 | 55 |
8. | Danyiil Kvjat | Toro Rosso | 1:38.862 | 155 |
9. | Louis Deletraz | Haas | 1:39.069 | 117 |
10. | Antonio Giovinazzi | Sauber | 1:40.435 | 129 |
11. | Robert Kubica | Williams | 1:44.208 | 39 |