SAO PAULO, BRAZIL - NOVEMBER 11: Second placed Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing looks on in parc ferme during the Formula One Grand Prix of Brazil at Autodromo Jose Carlos Pace on November 11, 2018 in Sao Paulo, Brazil. (Photo by Lars Baron/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1XG19VV951W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Jacques Villeneuve, a Forma-1 jelenleg szakértőként dolgozó 1997-es világbajnoka nem kímélte Esteban Ocont, amiért a Brazil Nagydíjon nekiment Max Verstappennek, utóbbinak pedig a védelmére kelt.
Lassan nincs olyan ember a Forma-1-es paddockban, aki ne mondta volna el még a véleményét Max Verstappen és Esteban Ocon brazíliai ütközéséről. Az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve teljes mértékben Max Verstappennel ért egyet a két pilóta pályán, majd az azon kívül történt összecsapásában is, és szerinte a holland igencsak visszafogott volt, amikor a mérlegelésnél kérdőre vonta a franciát.
Jacques Villeneuve-nek sem kellett soha a szomszédba mennie egy kis balhéért saját pályafutása alatt, úgyhogy a kanadai pilóta is látott már ezt-azt. Noha akadt, például Lewis Hamilton, aki Verstappen felelősségét is felvetette az ütközésben, mondván hagyhatott volna több helyet,
Villeneuve száz százalékban Ocont tartja felelősnek, és kiemelte, hogy már a verseny közben bocsánatot kérhetett volna.
„Ocon egy szégyen, ez nevetséges volt. A legrosszabb pedig, hogy mindenki látta, ami történt, a rádióban azonban annyi sem hangzott el, hogy »bocs srácok, elrontottam.« Jó, ha az ember beismeri, hogy hibázott – mondta Villeneuve. – Vissza lehet venni a kört, de rendesen kell csinálni, egyáltalán nem lehet veszélyeztetni a versenyben vezetőt. Nem lehet olyat csinálni, amitől a másik pilóta időt veszít. Az egyenesben előzni rendben van, de ez úgy nézett ki, mint egy csata a vezető helyért.”
Oconnak nem ez volt az első ütközése, de eddig csak versenyszituációban ment neki másnak, Sergio Pérezzel például több incidensük is volt már, legutóbb az idei Szingapúri Nagydíjon. Villeneuve szerint ez nem véletlen.
Ez azt is megmutatja, hogy [Ocon] egyáltalán nem képes versenyezni.
Az elmúlt két évben talán az összes incidens az ő hibája volt, talán nem, az ember azonban azt gondolhatná, hogy igen, mert nem tudja rendesen olvasni a versenyt, valamint soha nem tanul, mert szerinte soha nem ő hibázott.”
A verseny utáni lökdösődésre kitérve az 1997-es világbajnok elmondta, hogy megérti Verstappen frusztráltságát, és még azon csodálkozott, hogy csak egy kis civakodás lett a két pilóta találkozásának a vége.
Szerintem nagyon visszafogott volt, még csak meg sem ütötte. Mit szeretnénk látni? Érzelmeket és gladiátorokat.
Úgyhogy jó volt látni ezt. A másik srác egyébként is magasabb nála.”
Toto Wolff a verseny után nem kívánta kommentálni Helmut Marko, a Red Bull tanácsadójának azon célzását, mely szerint Ocon a Mercedes támogatottjaként direkt ütötte volna ki Verstappent, azt azonban
világossá tette, hogy számukra nem a holland pilóta legyőzése jelentette a prioritást, hanem a konstruktőri vb-cím megnyerése.
„Lewis világossá tette, hogy nem Max az ellenség, a Ferrarikat kellett legyőznie – mondta Wolff. – Amikor Max rakétaként megjelent mögötte, világos volt, hogy nem harcol ellene időt veszítve, helyette megpróbál végigmenni a közepes keveréken. Teljesen irreleváns a Mercedes oldaláról, hogy ki nyert, a cél az volt, hogy a Ferrarik előtt maradjunk.”
A Force India csapatfőnöke továbbra is kiáll Ocon mellett
Otmar Szafnauer az Auto Motor und Sportnak hosszabb interjút adott a brazíliai verseny után, amiben kifejtette, hogy pilótája nem vétett a szabályok ellen, és csak azt tette, amire a csapata kérte. „Nagyon nehéz a négyes kanyar előtt előzni, a legtöbb ilyen manőver a Senna S-ben történik. Ha Esteban tovább várt volna, az egy teljes körébe került volna Verstappen mögött, ezt pedig nem engedhettük meg, mert azzal túl sok időt veszítünk.
Esteban nem vétett a szabályok ellen, még a vezető pilótának is helyet kell hagynia, ha egymás mellett halad valakivel egy kanyarban.
A kanyar második felében Esteban volt belül, nem szabadott volna hagyni, hogy Verstappen közbeavatkozzon. Nagyjából tíz előzés történt ott a versenyen, amelyben mindkét versenyző együttműködött.”
Szafnauer nem értette, hogy Verstappen miért nem engedte el Ocont, az egész szituációt pedig a csapat hibájának tudta be, mert
ha nem rontják el a kerékcserét, a pilótájuk nem került volna a Red Bull mögé.
„Miért nem hagyta csak annyiban? Semmi oka nem volt rá, hogy visszavágjon, Hamilton a lassabb autóban nem jelentett rá veszélyt – mondta a csapatfőnök. – Egyébként nem került volna ebbe a helyzetbe, ha jó lett volna a bokszkiállás. Öt másodpercet veszítettünk vele, ezért került Verstappen mögé. Pontot akartunk szerezni, ami szerintem sikerült is volna. De még egyszer mondom, nem lehet olyan szabály, ami csak a vezető versenyzőre vonatkozik, a többiek ugyanúgy versenyeznek.”