SAO PAULO, BRAZIL - NOVEMBER 09: Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing prepares to drive in the garage during practice for the Formula One Grand Prix of Brazil at Autodromo Jose Carlos Pace on November 9, 2018 in Sao Paulo, Brazil. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1XFC4CH3N1W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A Red Bull versenyzője szerint nem a baleset miatt borult ki a legjobban a Brazil Nagydíj után. Az F1 versenyigazgatója nem tart attól, hogy elszabadulnak az indulatok.
Furcsa baleset miatt veszítette el a győzelmet Max Verstappen a vasárnapi Brazil Nagydíjon. A versenyt vezetve összeütközött a lekörözött Esteban Oconnal, amikor a francia pilóta az új gumik jelentette tempóelőnyt kihasználva megpróbálta visszavenni a körét. Verstappen nem hagyta magát, védekezni kezdett, ekkor történt meg a baj.
A sportfelügyelők Ocont tartották hibásnak, mert az előzési manővert nem tudta lezárni, de Lewis Hamilton elmondta Verstappennek, hogy ő is hibázott, mert felesleges kockázatot vállalt. Verstappent ez azonban nem nyugtatta meg, obszcén kifejezésekkel becsmérelte Ocont, és előtte lökdösni is kezdte, amikor a mérlegelésnél találkoztak.
„Csak meg akartam kérdezni tőle, hogy mi volt ez, és hogyan történhetett meg – mondta Verstappen a Ziggo Sport csatorna Peptalk című műsorában. – Ő viszont vigyorogva rögtön azt mondta, hogy gyorsabb volt nálam. Próbáltam a szerelőim felé a lehető leginkább pozitív [hozzáállású] lenni, de ez a 2. hely nincs rendjén.
Utána meg az ember találkozik valakivel, aki még csak nem is sajnálja, hogy mi történt, sőt, pont ellentétesen reagál.”
A műsorvezető kérdésére Verstappen tagadta, hogy azért is esett neki Oconnak, mert az F3-as küzdelmeik során már rossz viszony alakult ki köztük. „Nem, a Forma-1-ben egyáltalán nem is az ellenfelem. Csak azokra az emberekre összpontosítok, akikre fókuszálnom kell, és azokat a pilótákat próbálom legyőzni, akiknek a felszerelése is jó.”
Charlie Whiting, az FIA F1-es versenyigazgatója szerint a sportfelügyelők egyértelmű állásfoglalást tettek azzal, hogy Verstappennek kétnapnyi közmunkát írtak elő a lökdösődésért. „Lássuk a dolgokat valószerűen, ez már számos alkalommal előfordult a múltban, ezt mindannyian tudjuk” – utalt a tettlegességekre.”
Ez a mostani incidens [Verstappen és Ocon között, a verseny után] nem tűnt olyan komolynak, de nem hiszem, hogy bármennyi fizikai kontaktus is elfogadható lenne.”
A sportfelügyelőknek a múlt hétvégén kijutott az indulatos versenyzőkből, Sebastian Vettelt is megbüntették, mert nem tartotta be a protokollt az időmérő edzés alatt előírt mérlegelés során Whiting nem tart attól, hogy erőszakossá válna a pilóták viselkedése, szerinte Vettelt csak az bosszantotta fel, hogy kiintették a mérlegelésre.
„A Ferrari kissé szokatlan dolgot tett, kimentek megnézni a pályát a [szuperlágy] gumitípussal, aztán visszajöttek a bokszba, és ilyenkor mindig megvan a veszély, hogy kiintik őket. Ezt ők is tudják, és ezzel számolniuk kellene. Mindig mondom a csapatoknak, hogy adjanak hozzá egy percet, mert addig fog tartani. Nem hiszem, hogy ezek a dolgok összefüggnek, és »kitör az erőszak« ilyen esetek miatt.”