Mercedes' Finnish driver Valtteri Bottas competes during the qualifying session at the Yas Marina circuit on November 24, 2018, in Abu Dhabi, ahead of the Abu Dhabi Formula One Grand Prix. (Photo by Andrej ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
Toto Wolff a radikális, 2009-es szabályváltozásokhoz hasonlította a következő szezont, úgy véli, az idei 2. helyezett Ferrari, és a 10. helyen rangsorolt Williams is az ellenfelük lehet.
Óvatosan tekint a következő szezon elé Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke. Noha istállója 2014 óta mindent megnyer a Forma-1-ben, a következő szezon előtt újabb szabályváltozások várhatók, amelyek az autók újratervezésére kényszerítik a csapatokat, így akár a sorrend felborulása is elképzelhető.
„Szerintem a szabályváltosáokkal bármi lehetséges – nyilatkozta Wolff az FIA szentpétervári díjátadója előtt. – Majdnem olyan a helyzet, mint amikor 2009-ben a Brawn [GP] rájött a dupla diffúzorra. Úgy gondolom, lehetnek istállók, amelyek kiskapukat találnak, amiket más nem szúrt ki, és ez előnyt jelenthet nekik.”
„Mindenkit komolyan veszünk: Legyen az a Ferrari, ami a 2. helyen zárt az idén vagy a Williams, ami a 10. lett. Bárki megjelenhet egy autóval, ami túlteljesíti a miénket. Minden csapatot tisztelünk, és az általuk befektetett erőfeszítéseket is. Mindannyiukat ellenfélnek tekintjük” – mondta az osztrák szakember, aki figyelmeztetett, jövőre ismét nulla pontról kell indulniuk.
Jövőre még az ideinél is nagyobb kihívás vár ránk. Jó hangulatban vagyunk, [sikeresek] lehetünk, de elmondhatom, a Ferrari, a Red Bull és a többiek is mindent megtesznek majd, hogy megállítsanak minket.”
Noha a sorrend felborulását elképzelhetőnek tartja, Wolff arra nem számít, hogy az előzés sokkal könnyebb lesz jövőre, ezzel lényegében egyetért a Red Bull és a Ferrari előrejelzéseivel. Szponzoruk, a Hewlett Packard Enterprise rendezvényén rámutatott, az aerodinamika okolható a helyzet miatt, hiszen alacsonyabb géposztályokban könnyebb közel maradni az elöl lévő autóhoz.
Most [a szabályalkotók] célja, hogy kissé visszavegyenek az aerodinamikából, és a légáramlatokat ne az autó körül vezessék, mert így egy nagy lyukat hoznak létre az autó mögött, ami rossz
– magyarázta Wolff. – Inkább fölötte próbálják ezt kialakítani. Nekik viszont a csapatoknál dolgozó, összesen kétezer aerodinamikai szakemberrel kell megküzdeniük, és szerintem mi már most rájöttünk, hogyan tereljük ismét az autó köré a levegőt. Nem lesz borzasztó nagy változás.”