A FIA az év eleje óta vizsgálja azt a problémát, hogy a jelenlegi Forma-1-es autókból igen nehéz hátrafelé kilátni. A gondot a tükrök pozíciója, valamint a hátsó szárny mérete okozza. Jövőre mind a kettő változik, sőt, utóbbira LED-es világító csík is kerül. Na nem azért, hogy szebb legyen, hanem azért, hogy esőben láthatóbbá váljon a hátul haladónak.
Az Osztrák Nagydíj időmérő edzésén Sebastian Vettel feltartotta Carlos Sainzot, amiért büntetést kapott a másnapi futamra. A Ferrari pilótájának elmondása szerint egyszerűen nem látta a gyorskörön közelítő Renault-t. Ez az eset gyorsította fel azt a folyamatot, amelynek keretében először a Szingapúri Nagydíjat tűzték ki, mint a versenyt, amelytől szigorodik a tükrök elhelyezésére meghatározott terület nagysága. Ezt végül elvetették, viszont további változtatásokat eszközöltek a jobb kilátásért.
Az Autosport értesülései szerint a hátsó szárnyat 50 mm-rel megemelik, hogy a vízszintes eleme és az oldaldoboz között nagyobb legyen a rés, amin a pilóta kiláthat hátrafele.
A Stratégiai Munkacsoportnak és a Motorsport Világtanácsnak még el kell fogadnia a változtatást, mielőtt az belekerül a szabálykönyvbe, ez azonban puszta formalitásnak ígérkezik. A tükrök pozíciója a jelenleginél alacsonyabban és kijjebb lesz, valamint a rögzítésükre vonatkozó előírás is szigorodik, hogy a csapatok ne tudják aerodinamikai célokra használni azt.
„A fő gondot a hátsó szárny helyzete jelenti, különösen a mérete, valamint a láthatóság a tükrökben. A szárny közvetlenül blokkolja a kilátást hátrafele" – mondta Valtteri Bottas, aki a Belga Nagydíj harmadik szabadedzésén 300-as tempónál szorította le az ettől megpördülő Stoffel Vandoorne-t a fűre, mert egyszerűen nem vette észre.
Természetesen unalomig elcsépelt dolog, hogy az autók szárnyai valójában lefelé fordított repülőgépszárnyak, legalábbis azon az elven működnek, de most kivételese nem erre gondolunk, hanem azokra a függőleges szárnyvéglapokra szerelt LED-ekre, amelyeket Lewis Hamilton már tesztelt a Spanyol Nagydíj után.
A teszt sikeres volt, a csapatok technikai megbeszélésén pedig nemrég javaslat született arra, hogy 2019-től legyenek kötelezőek, mivel nagyban javítják az elöl haladó láthatóságát esős körülmények között. A Stratégiai Munkacsoportnak el kell fogadnia az előterjesztést, majd a Motorsport Világtanácsnak jóváhagyni a szabályba kerülést, de ez is csak formalitásnak ígérkezik.