UNITED KINGDOM, London: In the buildup to this week's British Grand Prix, the Formula One Live event takes over the streets of central London on July 12, 2017. An array of F1 stars descended upon Trafalgar Square for a show featuring fast cars, live music and screaming fans. - Rupert Frere
Vágólapra másolva!
A polgármesterrel is megbeszéléseket folytat az F1 tulajdonosa arról, hogy a történelemben először versenyt rendezzenek London utcáin.
Időről időre visszatérő téma a Forma-1-ben a sportág őshazájában rendezett Brit Nagydíj sorsa. A 2000-es évek elején Bernie Ecclestone ideje alatt sem mindig volt biztosított a silverstone-i futam jövője, most pedig talán minden korábbinál nagyobb veszély fenyegeti azt, a rendezők ugyanis még korábban aktiválták azt a kilépési záradékot a szerződésükben, amely a 2019-es futam után lép életbe. Az indokot a tarthatatlanul magas költségek szolgáltatták, új szerződést pedig még mindig nem sikerült tető alá hozni a Liberty Mediával, miközben egy londoni utcai futam lehetősége is szóba került. Utóbbi Ecclestone szerint szinte képtelenség.
Silverstone-ban tartották 1950-ben az első Forma-1-es nagydíjat, azóta pedig 52 versenyt rendeztek a pályán, ami 1987 óta a Brit Nagydíj kizárólagos otthona. Most ez a sorozat szakadhat meg, amennyiben a szervezők 2020-ra nem tudnak kiharcolni maguknak kedvezőbb feltételeket a Libertynél. „Tele vagyunk reményekkel” – nyilatkozta Sean Bratches, az F1 kereskedelmi igazgatója a Sky Sports Newsnak.
Nem történt sok változás azóta, hogy utoljára tárgyaltunk, mindkét fél megbeszéléseket folytat az üzleti feltételekről és mindkettő igyekszik megállapodásra jutni.
Silverstone neve önmagáért beszél, hihetetlen brand, az első Brit Nagydíj otthona."
Annak ellenére, hogy a Liberty hangsúlyozottan szeretné megtartani a sportág történelmi versenyeit és ápolni a hagyományokat, a Brit Nagydíj Londonba vitele is foglalkoztatja.
A közel 10 milliós metropoliszban még egyszer sem rendeztek versenyt, legfeljebb utcai bemutatóknak adott otthont.
„Beszélgetéseket folytatunk a polgármester irodájával, miként tesszük ezt más világvárosok esetében is – mondta Bratches. – Amennyiben lehetőségünk lenne London nagyszerű utcáin versenyezni, az a város és az F1 szurkolói számára is ideális lenne."
A tavalyi Brit Nagydíj előtt nagyszabású bemutatót tartott a száguldó cirkusz Londonban, Sadiq Khan, a város polgármestere pedig akkor nem zárkózott el egy esetleges városi verseny rendezésétől, sőt, szerinte a jövőben biztosan tető alá tudnák hozni azt. Ezzel szemben
Bernie Ecclestone, az F1 korábbi ügyvezetője szkeptikus az ötlettel kapcsolatban, mondván korábban ő is gondolkodott rajta, de túl sok akadályba ütközött.
„Évekkel ezelőtt megvizsgáltuk a lehetőséget, de túl komplikált, túl sok a korlátozás. Rengeteg megbeszélésünk volt, az árbeli különbség azonban 3 millió fontra jött ki. Azt mondtam, »ez nagyjából annyi, mint amennyit ásványvízre elkölthetünk a hátralevő megbeszéléseken, úgyhogy csak felejtsük el az egész ötletet.«"
Ecclestone nem csak a londoni, de a már bejelentett Vietnámi Nagydíj kapcsán is elmondta nem túl hízelgő véleményét, valamint a Libertynek is odaszúrt egyet, mondván az egyelőre parkolópályára tett Miami Nagydíj szerinte soha nem fog megvalósulni.
„Inkább elengedtem, egyébként is, ha az ottani embereknek valaki megemlíti az F1-et, fogalmuk sem lesz arról, hogy az illető miről beszél – mondta Vietnámról, ahová ő korábban a Szingapúr és Japán jelentette konkurencia miatt nem akart futamot vinni. – Hogy jó vagy rossz döntés-e [a futamrendezés], azt nem tudom, addig minden helyszín jó, amíg az emberek kilátogatnak a pályára, vagy bekapcsolják a verseny miatt a TV-t."
Soha nem fog megtörténni, valamint az amerikaiak mindig garanciát akarnak arra, hogy ne bukjanak pénzt
– ezt már a Miami Nagydíjról jelentette ki, majd hozzátette, szerinte a Liberty Media elkapkodja az új helyszínek bevezetését. – Amikor megérkeztek, azt mondták, hogy 25 futam lesz, abból 6 Amerikában, de nem tudják, miként kell ezt megvalósítani."