Vágólapra másolva!
A Ferraritól a Sauberhez szerződő 2007-es világbajnok az Abu-dzabi teszten még nem beszélhetett első tapasztalatairól régi-új csapatával, most azonban megosztotta, hogy kellemesen csalódott a svájciak autójában.

Kimi Räikkönen az Abu-Dzabiban rendezett szezon utáni teszten egy napon át már vezethette a Sauber idei versenyautóját, akkor azonban még nem nyilatkozhatott a tapasztalatairól. Az FIA Szentpétervárott tartott év végi díjátadójának sajtótájékoztatóján azonban már elárult ezt-azt, például, hogy egyáltalán nem volt akkora különbség a svájci kiscsapat és a Ferrari idei versenygépe között, mint amekkorára számított. A 2007-es világbajnok a díjátadó ceremónia alatt azonban már aligha a 2019-es szezonon törte a fejét, a kelleténél kicsit többet ivott, amiről nemcsak az ünnepség alatt mutatott viselkedése, hanem utána is vicces pillanatok árulkodtak.

Forma-1, Abu-dzabi teszt, Lance Stroll, Force India
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Lance Stroll, Force India
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Lance Stroll, Force India
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Lance Stroll, Force India
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, Abu-dzabi teszt
Forma-1, Lance Stroll, Force India, Abu-dzabi teszt
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Sauber, Abu-dzabi teszt
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Abu-dzabi teszt
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Abu-dzabi teszt
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Abu-dzabi teszt
Forma-1, Lance Stroll, Force India, Abu-dzabi teszt
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Sauber, Abu-dzabi teszt

Räikkönen az idén a mezőny egyik legjobb autójában ülhetett, a Ferrrarival csak a Mercedes konstrukciója vehette fel a versenyt, a két csapat a Red Bull-lal kiegészülve pedig mérföldekre volt a középmezőnytől, ahová a Sauber is tartozik.

Ennek alapján az ember azt gondolná, hogy belülről is érezhető a köridőkben tapasztalható hatalmas különbség a vörösök és a svájci kiscsapat autója között, a finn pilóta azonban meglepetten tapasztalta, hogy ez nem így van.

„Nagyon hasonló volt [az autó vezetése] ahhoz, amihez hozzászoktam – idézte fel az Abu-dzabi gumiteszten tapasztaltakat Räikkönen. – Nyilvánvalóan más autó, máshogy néz ki, mások a kerekei és hasonlók, de

Csak a gumikat teszteltük, a beállításokkal nem foglalkoztunk. Róttam a köröket, és próbáltam rájönni, hogy mi micsoda. Első tapasztalatnak rendben volt.”

Räikkönen elmondása szerint minden rendben ment az első teszten

Az autóval ellentétben a csapat nem teljesen ismeretlen a 2007-es világbajnoknak, aki 2001-ben bemutatkozóévét töltötte a Saubernél, ahol az akkori stábból is találni még embereket, noha azóta sok új arc is megjelent Hinwilben.

– mondta Räikkönen. – A memóriám rossz, de mindenkire emlékszem, úgyhogy jó volt ezt látni.”

Az Alfa Romeo pénzügyi támogatásával, valamint a Frédéric Vasseur által a csapathoz vitt kulcsemberekkel sokan az ideinél is jobb teljesítményt várnak a svájciaktól jövőre, akik abból is profitálhatnak, hogy nagyon korán elkezdtek a 2019-es fejlesztésekre koncentrálni. „Szerintem a csapatnak minden eszköze megvan, [hogy versenyképes legyen]. Remek a szélcsatornájuk, minden adott ahhoz, hogy nagyszerű autót építsenek” – tekintett előre Räikkönen.

Az, hogy ez mire lesz elég, majd jövőre meglátjuk. Számomra fontos volt, hogy vezessem az autót és megnézzem, hogy szükség van-e megoldást találni néhány dologra, de minden eléggé egyértelmű volt.”

Vettel szerint is jól járt Räikkönennel a Sauber

A Ferrari négyszeres világbajnokának is van közös múltja a Sauberrel, Räikkönenhez hasonlóan ő is a svájci istállónál mutatkozott be a Forma-1-ben, jóllehet, akkor éppen a BMW gyári csapataként funkcionált az együttes. Vettel a 2006-os Török Nagydíjon vezette először a pénteki első szabadedzésen a Sauber autóját, majd a 2007-es szezon közepén, az USA Nagydíjon mutatkozott be a Kanadában nagyot bukó Robert Kubicát helyettesítve.

Vettel jól kijött Räikkönennel, a pályán azonban nem volt barátság Forrás: AFP/Giuseppe Cacace

„Szerintem a legutóbbi szezon bátorítólag hatott a csapatra – mondta Vettel Szentpétervárott. – Ismerek onnan néhány embert még az első nagydíjamról Indianapolisból, amikor pontot szereztem a Saubernek. Kimiben bízhatnak, hogy mindent ki fog facsarni az autóból, és a középmezőnyben fog vezetni.”

Vettel és Räikkönen négy évig voltak csapattársak a Ferrarinál, ezalatt pedig soha nem volt köztük a nyilvánosság előtt is látható konfliktus, ami megkönnyítette a csapat életét. A látszólagos harmónia azonban csak a pályán kívül volt érvényes, verseny közben előfordult, hogy összeütköztek, vagy Räikkönen a csapat utasítására nem előzhette meg Vettelt, a 2017-es Monacói Nagydíjat pedig a Ferrari stratégiája miatt bukta el a némettel szemben.

Megpróbáltam legyőzni, ő ugyanezt próbálta meg velem – mondta Vettel. – A barátság nehezen összeegyeztethető a versenyzéssel.”

Räikkönen a díjátadó után is mókás kedvében volt

Azt már megmutattuk, hogy Kimi Räikkönen igencsak elengedte magát az FIA szentpétervári díjátadóján, a ceremónia közben lelkesen ölelgette Vettelt, miközben minden körülötte ülőhöz volt egy két szava, majd a színpadra lépéskor is feltűnően vidámnak és kissé szétszórtnak tűnt. A közvetítésbe többször bevágták feleségét, Minttu Räikkönent is, aki mosolyogva nyugtázta férje magánszámát, a közösségi médiába felkerült videók azonban azt mutatják, hogy a díjátadó után már nem volt ennyire türelmes. Határozottan próbálta mutatni az utat Räikkönennek, aki puszikat dobált a rajongók felé, majd ahelyett, hogy kocsiba szállt volna, tapsolva megindult a tömeg irányába aláírást osztani.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!