5724818 07.12.2018 Mercedes Formula One Team Principal and CEO Toto Wolff speaks during the news conference as a part of the FIA General Assembly in St. Petersburg, Russia. Taking place for the first time in Russia, the FIA Annual General Assembly is held in St. Petersburg on December 3-7. Alexei Danichev / Sputnik
Vágólapra másolva!
A Mercedes csapatfőnöke kijelentette, továbbra sem tetszik neki a glória az F1-es autókon, de mivel az eszköz hasznosnak bizonyult, már örül, hogy kötelezővé tették.
Láncfűrésszel vágta volna le a Mercedesről az idei szezontól kötelezővé tett glóriát Toto Wolff, de az osztrák csapatfőnök az FIA díjkiosztó gáláján már megengedőbb volt a fejvédő szerkezettel kapcsolatban. Kijelentette, továbbra sem tetszik neki, ahogy a keret kinéz, de megbékélt már azzal, hogy szükség van rá.
„Remélem, hogy találunk majd egy megoldást, ami jól néz ki. Nagyon kedvelem Charles [Leclerc-t], fiatal, feltörekvő versenyző, aki megérdemli, hogy a Forma-1-ben van. Nem bocsátottam volna meg magamnak, ha a glória ellen szavaztam volna, és egy súlyos baleset esetleg katasztrofális végkifejlettel járt volna” – utalt Leclerc és Fernando Alonso belgiumi balesetére.
„Noha esztétikai szempontból nekem nem tetszik a látvány, szerintem a kezdeményezés szuper, és igazolta a szükségét. Örülök, hogy Jean [Todt] keresztülvitte, és ők sem vágták le láncfűrésszel a szezon elején” – viccelődött Wolff a sajtótájékoztatón, majd hozzátette, szerinte a megfelelő kompromisszumra lenne szükség a szépség és a biztonság között.
Személy szerint nekem a vadászgépek zárt fülkéi tetszenek. A csapatoknak az FIA-val és a kereskedelmi jogok tulajdonosával olyan megoldást kell találni, ami jól néz ki, és életeket is ment.”
Az FIA korábban több megoldást is tesztelt, de végül a legrondább, a glória került ki győztesen. A cseppformájú, zárt fülkék a mentést és esőben a kilátást zavarták volna, a félig zárt „aero szélvédő” pedig nem lett volna elég merev. Charlie Whiting, az FIA F1-es versenyigazgatója szerint az IndyCar által is tesztelt szélvédő alig ért volna valamit Leclerc esetében.
„A spái balesetnél azt láttuk, hogy az IndyCar által is kipróbált eszköz valószínűleg nem lett volna olyan hatékony, csupán körülbelül a glória által kínált biztonság 10%-át nyújtotta volna” – összegzett Whiting. Az Autosport kérdésére Adam Baker, az FIA biztonsági igazgatója elárulta,
a glória következő generációját beledolgozzák a 2021-ben esedékes új F1-es szabályokba.
„Fontos, hogy a glória kulcsfontosságú elem az autó koncepciójában, már a kezdetektől fogva. Ez lehetővé teszi, hogy valódi strukturális integráció valósuljon meg, és olyan forma alakuljon ki, ami vizuális szempontból beépül az autó profiljába.”