Marad a régi szponzor, de e-cigarettára vált a Ferrari
![Scuderia Ferrari, F1 launch, team presentation, Michael Schumacher, Rubens Barrichello, Jean Todt, Luca di Montezemolo, Piero Ferrari, Maranello 2002](https://cdn.origo.hu/2024/02/9hT3K_dUBMTWbaVJtRKJtNb_kDC8w6i1rTXjaajYMVY/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzcxMjI3YjM0ODYzNTRmNWFiMDYzNDg3YjljNGZjMmM5.webp)
Rövid közleményben jelentette be a Ferrari, hogy meghosszabbította az amerikai Philip Morris dohánykonszernnel még 1997-ben megkötött támogatói szerződését. A hosszabbítás időtartamáról a Scuderia nem tett említést. A Philip Morris közleményéből azonban kiderül, hogy a kontraktus újabb három évre, 2021 végéig szól, és dohánytermékük helyett az egészségre kevésbé ártalmas e-cigarettájukat, az IQOS-t fogják reklámozni.
A Philip Morris legismertebb márkája, a Marlboro az 1970-es évek eleje óta támogatja a Ferrari versenyzőit, de a híres logó csak 1984-ben jelent meg először a vörös autókon.
A Marlboro másfél évtizeden keresztül két csapatot, a McLarent és a Ferrarit is szponzorálta, majd Michael Schumacher szerződtetése után, 1997-ben döntött úgy, hogy onnantól csak az olaszokat támogatja.
Az Európai Unióban 2005-től életbe lépett szabályozás a dohányreklámok teljes tilalmát írja elő. Azóta az amerikai konszern csak metaforikusan jelenik meg a Scuderia Ferrari logójában is. A Speedweek szerint a Marlboro
a 2013 és 2015 közötti időszakban évi 160 millió dollárt fizetett a Ferrarinak (ez a teljes éves költségvetés mintegy harmada),
ami az elmúlt három esztendőben, tíz százalékos inflációs rátával számolva évi 175-180 millió dollárra mehetett fel.
A Ferrari csütörtökön délben, az interneten fogja bemutatni 2018-as F1-es versenyautóját.