Felemás pénteki napot tudhat maga mögött a Red Bull, és nem csak azért, mert délutánra megnőtt a különbség köztük és a másik két élcsapat között, hanem azért is, mert Daniel Ricciardo az első szabadedzés nagy részét a bokszban töltötte. Max Verstappen azonban szorgosan rótta a köröket, és igyekezett mindent kifacsarni az alacsony leszorítóerős csomagból.
Az ausztrál pilóta mindössze egyetlen installációs kört tudott megtenni az első tréning elején, legközelebb pedig 3 és fél perccel a tréning vége előtt tért vissza a pályára egyetlen mért kört erejéig, amellyel a 6. helyen zárt.
Délután igyekezett behozni a lemaradást, 31 kör megtétele után szintén 6. lett a két Ferrari, a két Mercedes és csapattársa, Max Verstappen mögött.
„Tanultunk néhány dolgot, így is képesek voltunk eszközölni néhány változtatást a második edzésen, de még van min fejlődnünk – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Ahogy megoldottunk valamit, azzal előhoztunk egy másik problémát, úgyhogy ez egy ilyen nap volt, nem igazán találtuk meg a helyes utat. Még nincs meg az optimális egyensúly, a rövid és a hosszú etapokon is javítanunk kell.
Este tovább dolgozunk, vesztettünk egy kis időt délelőtt, talán akartak adni nekem még egy kis nyári szünetet, de én készen álltam.
Holnap remélhetőleg minden simább lesz."
Ricciardo Belgiumban találkozott először a csapat tagjaival azután, hogy bejelentette, jövőre a Renault-nál folytatja pályafutását. Elmondása szerint ettől azonban nem viszonyultak hozzá másképp. „Jó a hangulat, töltöttem némi időt a csapattal tegnap, mindenkivel beszéltem, mindenki jó fej, tiszteletben tartja a döntésemet és mindennél jobban készen áll arra, hogy erősen fejezzük be az évet."
Verstappennek több oka is volt a jó kedvre, az első edzést szorosan Sebastian Vettel nyomában a 2. helyen zárta, délután azonban már nem tudta tartani a tempót a Ferrarival és a Mercedesszel.
A holland kis leszorítóerős beállítással, a monzait idéző hátsó szárnnyal körözött.
„Ma főként arra koncentráltunk, hogy beállítsuk az autót nagyon alacsony leszorítóerőhöz. Természetesen tudjuk, hogy nem ez lesz a legerősebb pályánk, úgyhogy az egykörös tempóban próbálunk olyan közel kerülni, amennyire csak tudunk. Jelenleg a versenytempónk sem tűnik rossznak, úgyhogy boldog vagyok, egy kicsit több tapadással pedig még jobb lehet."
Verstappen ennek ellenére realista marad, az ötödik és a hatodik helyet tartja elérhetőnek a Red Bull motorerő-hátránya miatt a futamon.
„Próbálunk mindent optimalizálni az autón, hogy a lehető legközelebb legyünk. Az elmúlt pár napban csökkent az eső valószínűsége, ami sajnálatos, mert az segítene. Jó látni, hogy már pénteken is ennyi holland szurkoló buzdított a lelátókon."