Döntést sürget a Haas a 2021-re tervezett F1-es reformokkal kapcsolatban, Günther Steiner csapatfőnök azt szeretné, ha már az idei szezon kezdete előtt részleteket tudnának a sportág tervezett irányvonalával kapcsolatban. Az F1 kereskedelmi ügyeit működtető szerződések 2020 végén járnak le, ekkor átfogó szabálymódosításokat és a költségplafon bevezetését is tervezik.
A Forma-1 jogtulajdonosa, a Liberty Media hónapok óta egyeztet a csapatokkal, a költségplafon lépcsőzetes bevezetését a pletykák szerint sikerül elfogadtatni, a motorszabály felülvizsgálata azonban várhatóan megbukik. Az előzést és a jobb versenyeket segítő új regulák meghonosításáról egyelőre nincs információ, de a csapatok már szeretnék tudni, hogy mi várható 2021-re.
„Pillanatnyilag még mindig csak beszélgetés zajlik, és igazi tényeket nem tettek le az asztalra – mondta Steiner. – Januárban tudnunk kell valamit, különben nem leszünk készen. Számunkra 2021 már most elkezdődik. Mint minden iparágban, egy évvel korábban már tervezgetni kell, és itt úgy néz ki, drámai szabályváltozások lesznek, amire fel kell készülnünk.”
Steiner reméli, hogy a Liberty befektetései nemsokára pénzt is hoznak majd, mert egyelőre leginkább csak azt észlelik, hogy a korábbiaknál kevesebb jogdíjhoz jutnak.
A fenntartásától függetlenül azonban arra bíztatta a Liberty Mediát, hogy álljanak a sarkukra, és nyomják át a tervezett reformokat, mert Steiner szerint az F1-ben „sohasem lesz 10 boldog ember”, és „aki ezt gondolja, az nem látja reálisan a dolgokat.” Egyetértett vele a McLaren csapatfőnöke, Zak Brown is, ő azt várja, hogy a jogtulajdonos tegye rendbe az F1-et.
„Tudjuk, hogy a változás nehéz az F1-ben, de azt is, hogy az F1 modellje romlott, üzletileg és a pályán megjelenő termék szempontjából is. Ezt meg kell majd változtatni – szögezte le. – Akik ma nyernek, nyilvánvalóan úgy érzik majd a szükséges kompromisszumokat, akik pedig nem [nyernek], azoknak tetszeni fog a terv. Elkerülhetetlen, hogy Chase [Carey] terve valakiknek tetszeni fog, másoknak nem, de a sportág érdekében lépnie kell.”
Brown szerint az F1-ben mindenkinek az lenne az érdeke, hogy hosszútávú terveket valósítsanak meg a rövidtávú érdekek helyett.
Úgy vélte, a tavalyi, bahreini csúcstalálkozó óta a csapatok inkább támogatják a Liberty terveit, elsősorban a költségplafon terén. Kijelentette, a McLaren álláspontja, hogy minél hamarabb bevezetik a költségplafont, annál jobb.
„Azt hiszem, Chase és Ross [Brawn] is ezt is figyelembe veszi majd, amikor előrelépnek, és szerintem ez a tervük. Mindenki más számára [azt mondhatják], hogy ’bemutattuk a tervet Bahreinben, együtt dolgozunk, következetesen követtük az irányvonalat’, de szerintem néhányan ezt még nem fogadták el.”