A Forma-1 vezetése igyekszik a korábbinál jobban adni a szurkolók véleményére, és az F1 Fan Voice keretein belül időről időre közvéleménykutatást tart egy-egy kérdésben. A Liberty Media legutóbb arról kérte ki a nézők álláspontját, hogy milyen büntetésformákat tartanának a legjobbnak, a jelenlegi büntetési tételek ugyanis sokszor elégedetlenséget váltottak ki. A rajtrácsos hátrasorolás olykor teljesen összezavarják a szurkolókat, alternatívaként pedig már most igen érdekes ötletek születtek.
Az F1 célja, hogy 2021-re lehetőleg teljesen megszabaduljon a rajtbüntetésektől, és csak kivételes esetekben alkalmazza azokat. Annak érdékében, hogy az alternatíva a szurkolóknak is elfogadható és érthető legyen, a sportág irányítói kikérték az ő véleményüket is. A kérdőiv elején figyelmeztettek, hogy
minden alternatívának könnyen érthetőnek kell lennie a nézőknek, csak ideiglenes hátrányt szabad jelentenie az adott versenyzőnek, nem szabad arra ösztönöznie a pilótákat, hogy ne vegyenek részt az időmérőn, valamint pénzbeli szankcióval sem lehet kiváltani a jelenlegi rendszert.
A felkínált javaslatok közül az első szerint a szabadedzésen rendelkezésre álló felkészülését lehetne korlátozni annak, aki vét a szabályok ellen. Erre az egyik mód lehetne, hogy
kevesebb gumiszettet bocsátanak a rendelkezésére, így jobban kell majd spórolnia azokkal az edzéseken, vagy egyszerűen limitálni lehetne a pályán eltölthető idejét.
Mindez azt eredményezné, hogy a büntetett versenyző és csapata kisebb eséllyel talál rá a tökéletes beállításra, ami aztán hátrányosan érintené az időmérőn és/vagy a versenyen.
Mások szerint jó megoldás lehetne, ha a pilóták már az időmérőn hátrányt szenvednének és korlátozva lennének a jó köridő elérésében. Ennek előnye az lenne, hogy nem kellene számolgatni, hogy kit és mennyivel fognak hátrasorolni, hanem már az időmérő eredménye megegyezne a másnapi rajtráccsal.
A túraautó világkupához hasonlóan ballasztot lehetne tenni az autókba csak az időmérőre, vagy korlátozni lehetne az üzemanyag-átfolyást, vagy a felhasználható elektromos energia mennyiségét.
Érdekes elképzelés az is, hogy a büntetett versenyző nem használhatna állítható hátsó szárnyat az időmérőn.
A futam előtt alkalmazott büntetések esetében jogos kérdés, hogy mi van akkor, ha az adott pilótát a szabadedzéseken vagy az időmérőn elkövetett vétségért kell szankcionálni. Ebben az esetben a büntetés letöltése a következő versenyhétvégén lenne esedékes.
A versenyen letöltendő büntetés sem maradt ki az ötletek közül, hátrasorolás helyett azonban a futam során bármikor letölthető 10 másodperces stop and go jelenthetne megoldást.
Egy másik elképzelés szerint a hátrasorolást felváltó szankciók nem lennének közvetlen hatással egy versenyhétvége menetére.
Ebben az esetben egy-egy csapat szélcsatornában eltölthető idejét korlátoznák.
A múltban többször felvetődött, hogy akár pontlevonás is járhatna hátrasorolás helyett. Ebben az esetben az F1 felhívta a szurkolók figyelmét, hogy javaslataiknál vegyék figyelembe a tényt, hogy jelenleg semmilyen szabályszegésért nem jár ilyen büntetés az F1-ben. Amennyiben bevezetnék, attól függően sújtaná a pilótát vagy a csapatot, hogy melyik követte el a vétséget.