A közelgő 2019-es szezon rajtja előtt a szokásosnál nagyobb a várakozás a mezőny erőviszonyait illetően. Alapesetben a csapatok sorrendje a téli holtszezon alatt sem tud a feje tetejére állni, a szabályváltozások azonban mindig képesek megkavarni az állóvízet, sokszor pedig egészen nagy galibát tudnak okozni még a topcsapatoknak is. Csodát persze így sem kell várni, ha az élmezőnyben bárki is mellényúl, az erőforrásainak köszönhetően hamarabb találhat vissza a helyes útra, mintha egy középcsapat tenné ezt, az új regulákkal ebből a szempontból tehát a „kicsik" bukhatnak többet, Marcin Budkowski, a Renault ügyvezető igazgatója azonban amondó, hogy jó esetben csökkenhet a különbség a vezető hármas és a többiek között.
Egyelőre csak a csapatoknál tudják, hogy ők maguk hol tartanak az új aerodinamikai szabályok által megnyirbált leszorítőerő visszaszerzésében, a Red Bull például saját elmondása szerint már most, több mint egy hónappal a szezon kezdete előtt elérte a tavaly nyári szintet, miközben a Ferrari háza tájáról is hasonló pletykák érkeznek. A Racing Pointnál elismerték, hogy kezdetben óriási, körönként több másodperces veszteséget mutattak a szimulációk, amiből azóta nyilvánvalóan ők is lejjebb faragtak.
Hasonlóan járt a Renault is, amely nem árulta el, hogy hol tart jelenleg, Budkowski azonban úgy véli, hogy relatív teljesítmény terén a topcsapatok járhattak rosszabbul.
„Nem fogom elárulni, hogy pontosan hol állunk, de igen, kezdetben jelentős volt a leszorítóerő-veszteség – nyilatkozta a Sky Sportnak. – Nehéz megmondani, hogy mi, vagy mások veszítettek-e többet, a személyes véleményem azonban az, hogy a nagy csapatok, a legjobb csapatok többet buktak el.
Mindez azért van, mert nekik gyorsabb autójuk volt, ami jobban volt optimalizálva, pusztán emiatt a hátralépés is nagyobb volt.
Ugyanakkor nekik jobbak az eszközeik ahhoz, hogy visszahozzák a veszteséget, mert nagyobb a szervezetük, és több erőforrás áll a rendelkezésükre."
A riválisok szempontjából tehát a Renault is a sötétben tapogatózik, és csak a szezon előtti tesztek, valamint az első futamok során kap pontos képet,
Budkowski jóslata azonban az, hogy csökkenhet az óriási szakadék a Mercedes, Ferrari, Red Bull hármas és a középmezőny között.
„Megvan bennük az, ami miatt korábban eljutottak erre a szintre, ezt továbbra is használhatják arra, hogy további teljesítményt találjanak, ezért azt
nehéz megmondani, hogy ki lépett nagyobbat hátra, majd ebből ki nyert vissza többet, azonban az érzésem az, hogy talán kicsit csökkent a különbség az élcsapatok és a középmezőny között,
mert a szabályok szigorúbbak, mint korábban voltak, kevesebb teljesítményt lehet találni."
A Renault célja három évnyi építkezés után az, hogy a következő három évben utolérje az élmezőnyt, az idén ez azonban még aligha fog teljesülni, ugyanis szabályváltozás ide vagy oda, a lemaradásuk így is túl nagy. „Ha realistán nézzük a helyzetet, 1,5 másodpercet találni egyetlen tél alatt szinte lehetetlen.
A szabályváltozások azonban befolyásolhatják az erőviszonyokat, a változások veszélyeztethetik egyesek teljesítményét és megbízhatóságát az élmezőnyben, úgyhogy vannak külső tényezők, ezeket azonban nem mi irányítjuk.
Az erősorrend a relatív teljesítménytől függ, ha elérjük a kitűzött céljainkat ezen a téren, akkor fejlődnünk kell tavalyhoz képest, ha pedig a többiek nem végeznek olyan jó munkát, az kedvezni fog nekünk."