Olasz sajtóértesülések szerint a Ferrari olyannyira jól áll az idei autójával, hogy a szélcsatornában mért adatok szerint a jelentős aerodinamikai szabályváltozások ellenére már vissza is nyerte az azok miatt eleinte elveszített leszorítóerőt. Hogy a hír igaz-e, azt a maranellóiak nem erősítették meg, azt azonban, hogy ez lehetséges, a Red Bull most igen. Helmut Marko, az energiaitalosok motorsport-tanácsadója arról számolt be, hogy jelenleg a tavaly nyári szintnek megfelelő leszorítóerőt tudnak előállítani a 2019-es konstrukcióval, amiből azért még nem következik egyenesen, hogy kudarcot vallottak az előzést segítő új regulák.
A Red Bullnál akár azt is mondhatják most, hogy ők előre szóltak, tavaly májusban ugyanis az elsők között bírálták élesen az FIA és a Liberty Media által 2019-re bevezetett új szabályokat. Az első szárnyak egyszerűbbé, valamint a hátsó szárnyak szélesebbé és magasabbá tételétől azt várják, hogy megkönnyítik az előzést, mert az autók kisebb leszorítóerő-veszteség mellett lesznek képesek követni egymást. A Red Bull tavaly nem csak azt emelte ki, hogy elkapkodták az új szabályokat, hanem azt is jelezte, hogy mindezzel a kívánt hatást nem, csak a még nagyobb mértékű pénzköltést fogják elérni.
A jelek szerint igazuk lett, Helmut Marko ugyanis azt nyilatkozta az Autosportnak, hogy 15 millió euróval lettek „szegényebbek", miközben az elveszített leszorítóerőt már visszanyerték.
A Red Bull tanácsadója ezzel együtt hozzátette, hogy az új első szárnyak még így is könnyebbé tehetik az előzést.
Ugyanolyanok az [aerodninamikai] adataink, mint tavaly nyáron, mire pedig Melbourne-be érünk, valószínűleg még jobbak is lesznek.
Jelenleg zajlik egy párbeszéd köztünk, a Ferrari és a Mercedes között. Egyetértünk abban, hogy a szabályokat nem mérnököknek kellene meghatározni, mert amint őket is bevonjuk, elkezdenek emelkedni a költségek, és minden bonyolult lesz."
Az FIA és a Liberty amiatt vezették be az új szabályokat, mert nem akartak várni a 2021-es átfogó reformokig, mondván ha javíthatnak a shown, azt minél előbb meg kell tenni.
Marko szerint első sorban a Mercedes kardoskodott amellett, hogy már az idei szezonra lépjenek,
mert „mindenki láthatja, hogy milyen nehezen tudnak előzni, amikor hátraesnek."
Az új szabályok okozta frusztráltság adott esetben akár fokozódhat is a Red Bullnál, Marko ugyanis már előre leszögezte, a csapathoz a Toro Rossótól előléptetett Pierre Gasly szabadon versenyezhet Max Verstappennel, aminek azért nem mindig szokott jó vége lenni. „Gasly nem második számú pilóta, ez ellenkezik a Red Bull elveivel – nyilatkozta az Auto Bildnek. – Max javított a teljesítményén tavaly, [Daniel] Ricciardo pedig megérezte ezt.
A tippem az, hogy Gasly közelebb lesz Maxhoz az időmérőn. Ez normális egy topcsapathoz érkező újoncnál."
Christian Horner csapatfőnök szerint Gasly felkészült a Verstappen elleni küzdelem jelentette kihívásra. „Ugyanazt a programot járta végig, mint Max, azért van itt, mert úgy gondoljuk, hogy ő a legjobb feltörekvő tehetség, megérdemli ezt a lehetőséget az autónkban. Nagy dolgokat várunk rőle."