A 2019-es F1-es előszezon első teszthetének legnagyobb csalódását egyértelműen a Williams istálló jelentette, amely nem készült el időben az idei versenygépével, ezért két és fél nappal a többi csapat után, szerdán délután tudta csak megkezdeni a munkát. A csapatoknak mindössze nyolc nap áll a rendelkezésére tesztelni az első verseny előtt, a Williams tehát a gyakorlási lehetőség 31%-ától elesett, ráadásul a fennmaradó másfél napjuk sem volt tökéletes, George Russell csütörtök délután például két órát vesztegelt a garázsban, és mindössze 17 kört tett meg.
A Williamsnek az első, szerdai délutánja gyakorlatilag az autója bejáratásával és rendszerellenőrzésekkel telt, amit sokan már a hivatalos tesztelés kezdete előtt, az évi két engedélyezett forgatási napból egyet felhasználva megtettek. A grove-iak is terveztek ilyet az első tesztnap előtti szombatra, de értelemszerűen végül törölniük kellett az eseményt az autó építésének késlekedése miatt. Nem maradnak azonban forgatási nap nélkül így sem,
az első hét utolsó tesztnapja után, pénteken ugyanis a McLarennel és a Racing Pointtal közösen (ez a két csapat szintén nem filmezett a tesztek előtt) birtokba veszik a barcelonai Circuit de Catalunyát.
Ez az első alkalom, hogy több csapat egyszerre tartson filmforgatási napot, ráadásul az F1 segíti a három istállót, felajánlották ugyanis a tesztelést hétfőtől csütörtökig közvetítő stábot a résztvevőknek.
Az ilyenkor megszokottak szerint egyik csapat sem körözhet többet az engedélyezett 100 km-nél, mindezt ráadásul a teszten és a versenyeken használt keverékűnél jóval keményebb demógumikon tehetik csak meg.
A Williamsnek ezzel együtt égető szüksége van minden egyes méterre, a grove-iak még az eheti utolsó tesztnap végén is aerodinamikai méréseket végeztek,
a jövő hét keddi folytatás előtt tehát mindenképpen jól jönnek nekik az extra kilométerek.
Claire Williams csapatfőnök-helyettes szemmel láthatóan nyúzott volt a héten, saját elmondása szerint nagyon megviselte az egész csapatot az, hogy nem készültek el időben. A „szennyest" nem akarta kiteregetni arról, hogy mi volt pontosan a késlekedés oka, ahogyan Paddy Lowe technikai igazgató pletykák szerint veszélyben levő állásáról sem akart nyilatkozni. Azt azonban a német RTL riporterének kérdésére
megerősítette, hogy két autóval fognak felállni a melbourne-i idénynyitó rajtrácsára,
egyes pletykák szerint ugyanis olyan rossz a helyzet a csapatnál, hogy még az is kérdéses, hogy le tudnak-e gyártani két kasztnit az első futamra.
Robert Kubica sem volt boldog az időveszteség miatt, de nem akarta nyíltan kritizálni a csapatot, és próbált továbbra is pozitív maradni, csapattársa, George Russell pedig még biztató dolgokat is mondott az egyelőre több elemet is hiányoló FW42-esről.
Hogy őszinte legyek, elég jó érzés volt vezetni, az autó stabil volt, ugyanakkor természetesen még nem ismerem a határait.
Amíg nem préselek ki mindent belőle, nehéz lesz megtudni, hogy hol állunk, és miben kell fejlődnünk."