Épphogy felébredt téli álmából a Forma-1, de a sereghajtói szerepből kilépni óhajtó Williams máris jelentős hidegzuhanyt kapott: az új autójukat nemhogy az első, még a második napra sem tudják bevethető állapotba hozni, így az össz-vissz
nyolcnapos felkészülési időszak legalább negyedét elvesztegetik.
Számokkal igazolható összefüggés szokott lenni az egyes csapatok által megtett tesztkilométerek, illetve az első nagydíjakon elszenvedett meghibásodások és a teljesítményük között, így a blama elég rossz ómen a szebb napokat látott grove-i istállónak.
"Most már az a valószínűbb, hogy szerdáig nem leszünk olyan helyzetben, hogy pályára lépjünk. Ez nyilvánvalóan hihetetlenül nagy csalódás, de sajnos ebben a helyzetben vagyunk. Amint képesek leszünk rá, pályára visszük az FW42-est" – jelentette ki a csapatot irányító Claire Williams.
A (minimum) két nap veszteség több szempontból fájdalmas. A konkurenciának eleve ennyivel több ideje lesz csiszolni az autó beállításait és kikúrálni a gyermekbetegségeit, utóbbiak ráadásul nagyobb eséllyel lapulhatnak a Williamsnél, mivel az autó korábbra tervezett bejáratását is le kellett fújniuk. 2015-ben a Force India szembesült hasonló akadállyal, s bár végül az ötödik helyen végeztek a konstruktőri tabellán, az idény eleje kínkeserves volt számukra: az első öt nagydíj után csak a botladozó McLarent és a harmatgyenge Marussiát előzték meg, és ezalatt mindössze egyszer bukkantak fel a Q3-ban.
A Williams egyébként kiállított a garázsuk elé egy autót Barcelonában, de az csupán a tavalyi modell átfestett változata.
A tervek szerint ma Robert Kubica és George Russell felváltva vezetett volna, kedden pedig a Russell-Nicholas Latifi páros. Szerdára Latifit és Kubicát írta ki a Williams, ám könnyen lehet, hogy a tartalékpilóta Latifi egyáltalán nem, vagy csak nagyon keveset vezethet majd a tesztek során. Russellnek ez az első idénye az F1-ben, neki ezért kellene minél több kilométert megtennie, Kubicának pedig azért, mert közel egy évtized után tér vissza hivatalos versenyzőként a mezőnybe.