Ha valaki, akkor a Ferrarinál összesen 11 évet (ebből 8-at versenyzőként) eltöltő, a vörösökkel 11 futamot nyerő, 2008-ban hajszál híján világbajnoki címig jutó Felipe Massa tudja, hogy mekkora nyomással jár a maranellóiak csapatába tartozni. Az F1-es karrierjét a Williamsnél befejező, így összehasonlítási alappal is rendelkező brazil pilóta szerint egyáltalán nem válik a Scuderia javára ez a folyamatosan jelen levő teher, amely csak a 2000-es évek eleji sikerkorszak alatt volt kevésbé jellemző a csapatra.
Massa 2003-ban szerződött Maranellóba, hogy első, Saubernél töltött F1-es szezonja után a 2000-es évek eleji sikerkorszaka kellős közepén járó istálló tesztpilótája legyen, mielőtt újabb két évnyi Saubernél versenyzés 2006-ra ülést ért neki a Ferrarinál, ahol egészen 2013 végéig vezetett.
A 11-szeres futamgyőztes szerint mindig is problémát jelentett a vörösöknél a túl nagy elvárás.
„A nyomás tekintetében sok dolog nehézkesen működik a Ferrarin belül. [A csapatban] úgy érzik, hogy a nyomás nagyon nagy, mindig is ez volt a helyzet – nyilatkozta a jelenleg a Venturi Formula E csapatában versenyző brazil az Autosportnak. – Volt egy időszak, Jean Todt [a Ferrari csapatfőnöke 1993-tól 2007-ig] alatt, amikor nem éreztek akkora nyomást, mert jöttek az eredmények. Jean olyan ember volt, aki a csapat minden területén nagyszerű vezetőnek bizonyult. Mindenfajta nyomásgyakorlás nélkül el tudta érni, hogy az egyik részleg összedolgozzon a többivel.
Miután elment, a dolgok nagyon másként kezdtek működni. Manapság a Ferrarinál folyamatos a nyomás és a győzelmi kényszer, ez pedig probléma."
Január elején a Ferrari bejelentette, hogy leváltotta a 2014-től a csapatfőnöki pozíciót betöltő Maurizio Arrivabenét, és a technikai igazgató Mattia Binottót nevezte ki a helyére, aki így egyszerre két fontos pozíciót tölt be.
Többek szerint ebbe bele fog törni a svájci szakember bicskája, Massa azonban úgy véli, hogy a Ferrari jó döntést hozott. „Binotto egy nyugodt fickó, képes nyugodt körülményeket teremteni és kevesebb terhet magára venni Arrivabenénél. Mindenek előtt azonban ez egy új helyzet neki, nem volt még soha csapatfőnök. Meg kell néznünk, hogy miként dolgozik, mert ez egy fontos váltás.
Ő lett a főnök, de az maradt a technikai részlegnél is, ami igazság szerint jó lehet.
A legjobbakat kívánom neki, mert azóta ismerem, hogy csatlakoztam a Ferrarihoz."
Az idei szezonnak a csapatnál ötödik idényét kezdő Sebastian Vettellel, valamint a mindössze egy szezonnyi F1-es tapasztalattal bíró Charles Leclerc-rel vág neki a Scuderia.
A fiatal monacóitól Massa, valamint a 2010 és 2014 között a Ferrarinál versenyző Fernando Alonso is sokat vár,
a kétszeres világbajnok spanyol még tanácsokkal is elláta a vörösök történetének második legfiatalabb versenyzőjét. „Amit Leclerc-rel csináltak, az szerintem nagyon jó, ez a kölyök nagy bajnok lehet a jövőben – mondta Massa. – Remélem, hogy így lesz, és szurkolok azért, hogy ez már a közeljövőben megtörténjen."
„Fiatal, intelligens és tehetséges – nyilatkozta Leclerc-ről Alonso a Corriere della Serának. – [Azt tanácsolnám neki], hogy tanulja meg, hogy a pontszerzés a legfontosabb, segítse a csapatot, és
tartsa észben, hogy a világbajnoki cím július és szeptember között dől el. Ne kapkodjon, kontrollálja az érzelmeit és az izgatottságát."
Mark Webber, a Red Bull, a Williams, a Jaguar és a Minardi korábbi pilótája jól ismeri Vettelt, miután a bikásoknál 2009 és 2013 között a csapattársa volt.
Az ausztrál veterán azt jósolja, hogy a négyszeres világbajnoknak nem lesz egyszerű menet legyőzni új csapattársát.
„[Leclerc] okozhat fejfájást Sebnek, főleg az időmérőkön, de szerintem Seb felkészült erre – nyilatkozta a Speedweeknek. – Kimi Räikkönen tavaly időnként nagyon erős volt, a karrierje végén azonban nincs benne annyi potenciál, mint egy sikerre éhes fiatalban. Nagyon kedvelem Leclerc-t, jót tesz a sportnak az érkezése, gyors, intelligens, talán még elegánsnak is mondanám, közben pedig egy igazi harcos."