A Liberty Mediának jelenleg vélhetően a legkisebb gondja is nagyobb annál, hogy milyenek az F1-es televíziós közvetítések, sokkal inkább a sportág jövője, az elégedetlenkedő promóterek és a 2020 végén lejáró kereskedelmi szerződések miatt főhet Chase Carey és stábja feje. Ennek ellenére a kereskedelmi jogok birtokosa nem hanyagolja el azt a területet sem, amelyen sokak szerint remek munkát végzett, és tovább igyekszik javítani az F1 „csomagolásán." Ezek alapján arra lehet számítani, hogy a közvetítésekben maguk a felvételek és a hangok is jobban visszaadhatják a helyszíni Forma-1-es élményt, a képernyőn látható grafikák pedig további érdekességekkel szolgálnak a rajongóknak.
A Liberty egyik célja, hogy a képernyők előtt ülők is átélhessék azt a borzongató érzést, amit egy 300 km/h-val száguldó F1-es autó látványa jelent.
Ezt leginkább úgy tudják megtenni, ha a pálya mentén elhelyezett kamerák minél közelebbről, és az autókkal lehetőleg egy szintben mutatják a történéseket.
„Az idén nagyban törekszünk arra, hogy az autók sebességét érzékeltessük a képernyőn – nyilatkozta az F1 televíziós közvetítéseiért felelő Dean Locke az Autosportnak. – Újragondoljuk az összes kameraállást.
Amikor az ember a lelátóról nézi, az autók hihetetlennek tűnnek, a kameraszögek és a lencsék azonban sokat csalhatnak, és lassabbnak mutathatják őket.
Ezért különböző megoldásokat keresünk erre. Mindig is jók voltunk a gyors kameramozgásokban, amelyek megmutatják az autók sebességét, helyenként idegesebbnek láttatva azokat. Volt néhány pálya tavaly, például a japán, ahol igazán sikerült kiemelni, hogy milyen területeken jók ezek az autók."
A V6-os turbómotorok 2014-es bevezetésével a Forma-1 egyik legnagyobb varázsát, nevezetesen az autók fülsüketítő hangját vesztette el. Azóta sokat javult a helyzet egy apróbb szabálymódosításnak, valamint a motorok természetes fejlődésének köszönhetően,
sok szurkoló bánatára a korábbi V8-as, méginkább a V10-es korszak dobhártyaszaggató motorhangjaitól azonban így is nagyon távol áll a jelenlegi erőforrások brummogása.
A csökkentett hang a képernyőkön keresztül még kevésbé hallatszódik, ezért a Liberty tavaly a pálya menti, és az autókra szerelt mikrofonok helyzetével is kísérletezett. „Az audio eléggé drámaian változott, sok mindent elvégeztünk az autókon. Ha megnézik a képeket, azok általában elölről mutatják az autókat, a hang viszont hátulról jön.
Sokat foglalkoztunk ezzel 2018-ban, és még többet fogunk 2019-ben
– mondta Locke. – Sikeresek voltak a kísérletek, noha néhány pályán jobban sikerültek, mint másokon. A Honda motorjának tavaly nagyon jó volt a hangja, izgalmas dolgokat tettünk vele."
A harmadik terület, amelyen előrelépés várható az idén, a képernyőn megjelenő grafikákat érinti. Ross Brawn tavaly már előrevetítette, hogy az Amazon Web Services (AWS) és az F1 között kötött szerződéssel 2019-ben a mesterséges intelligenciának is nagy szerepe lesz a közvetítésekben, többek között az előzés valószínűségét, az adott pilóta lehetséges stratégiai opcióit, valamint az autók gumijainak állapotát is nyomon követhetik majd a nézők.
Ez természetesen nem azt jelenti, hogy a csapatok rendelkezésére álló adatmennyiséget kapják majd a nézők, sokkal inkább azt, hogy a mérnöki diplomával nem rendelkezők által is érthető módon igyekeznek tolmácsolni, hogy mi zajlik éppen a szemünk előtt. „Az AWS-sel is sokat dolgozunk, hogy a szoftverüknek jobb legyen a tanulási képessége, hogy elmagyarázhassa például az elévágást és alávágást. Az ő felületüket használjuk arra, hogy néhány grafikához információkkal, adatokkal szolgáljon.
Elég erőteljes eszköz, még csak a felszínt kapargatjuk azzal, hogy mit érhetünk el vele például a bokszstratégiák kapcsán. Miért jön be az adott autó, vagy éppen miért nem?
Egy nagyon jó közvetítőcsapatra támaszkodunk, akik elmagyarázzák ezeket, az Egyesült Királyság ebből a szempontból nagyon szerencsés. Kétszáz országban, több mint 90 közvetítő esetében ugyanez nem garantált. Ezért vannak olyan grafikáink, amelyek el tudják magyarázni, hogy »valaki ezeken a gumikon rajtolt, ekkor fog kiállni a bokszba«. Ezt kell dinamikusabbá tenni, mert ha bejön a virtuális biztonsági autó, ezeket a dolgokat ki is lehet dobni a kukába. A pénteki és a szombati nap adatait felhasználva alkotjuk meg az algoritmust, amely megmutatja, hogy szerintünk mi fog történni. Ha ezt egyszerű és érthető módon fogjuk tudni elmagyarázni, azzal nagyot nyerünk."