Vágólapra másolva!
A Ferrari nem találta meg az összes választ arra, hogy miért volt annyira lassú az idei szezon első versenyén, ezzel együtt úgy hiszik, hogy a Bahreini Nagydíjon már jobb formában lesznek.

Vélhetően mindennél jobban foglalkoztatja a Ferrari versenyzőit az, hogy Bahreinben már a teszteken látott formáját hozza a csapat, és ne ismételjék meg az Ausztrál Nagydíjon bemutatott szenvedést. A szahíri versenyhétvége előtti nyilatkozatokból arra lehet következtetni, hogy bár az első verseny után a Scuderia előszeretettel hangoztatta, hogy csak kisiklásról volt szó, és nem a valós teljesítményüket tükrözte az idénynyitó, továbbra sem jöttek rá mindenre, Sebastian Vettel szerint pedig nem is fognak.

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Bahreini Nagydíj
Forma-2, Mick Schumacher, Prema Racing, Bahrein
Forma-2, Mick Schumacher, Prema Racing, Bahrein
Forma-2, Mick Schumacher, Prema Racing, Bahrein
Forma-2, Mick Schumacher, Prema Racing, Bahrein
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sakhir International Circuit, rajtrács, rajtkocka
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sakhir International Circuit, rajtrács, rajtkocka
Forma-1, Mattia Binotto, Marcin Budkowski, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sakhir International Circuit
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Bahreini Nagydíj, szurkolók, szelfi, selfie
Forma-1, Lance Stroll, SportPesa Racing Point, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sakhir International Circuit, rajtrács, rajtkocka, célegyenes
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sakhir International Circuit, F1 logo, rajtlámpa
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sakhir International Circuit, DRS tábla
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sakhir International Circuit, célegyenes
Forma-1, Sergio Pérez, SportPesa Racing Point logo, Bahreini Nagydíj
Forma-1, SportPesa Racing Point logo, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Scuderia Ferrari, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, Charles Leclerc, Valtteri Bottas, Pierre Gasly, Alexander Albon, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Bahreini Nagydíj

Charles Leclerc, a Vettelhez hasonlóan Melbourne-ben Valtteri Bottashoz képest egy perces hátrányban célbaérő fiatal monacói javulásra számít a sivatagi környezetben, az azonban semmiképpen sem ad okot örömre, hogy még mindig nem értették meg minden részletét a szezonnyitón mutatott lassúságuknak. „Voltak pozitívumok, Melbourne nem a legreprezentatívabb pálya. Ez nem jelenti azt, hogy olyan erősek vagyunk, mint szeretnénk, sokat kell dolgoznunk, ugyanakkor bízom benne, hogy a csapat jó munkát végzett Melbourne óta azért, hogy javuljunk – mondta Leclerc az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján Bahreinben. – Arra számítunk, hogy itt versenyképesebbek leszünk, a csomagunk erős,

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója szerint a Ferrarinak az is nehezíti a helyzetét, hogy a tavalyi szezonnal ellentétben már nincs meg az előnyük a végsebesség terén, valamint szerinte a hűtéssel és az üzemanyagspórolással is gondjai voltak a Scuderiának az első versenyen.

Vettel az utóbbi feltételezést hárította, a visszaesés okait pedig nem a végsebességelőnyük eltűnésében keresné.

„Mindenhol veszítettünk tempót Melbourne-ben, ebbe pedig az egyenesek is beletartoznak. Ezzel együtt nem vonnék le messzemenő következtetéseket. Tavaly nagyon hatékony autónk volt, a szezon végére viszont talán egy kicsit kevesebb leszorítóerő állt a rendelkezésünkre, ez pedig gyorsabbá tett minket az egyenesekben. Az idei autó talán – ha azt az érzetet kelti, ami alapján gyors autónak tartjuk – nagyon gyors a kanyarokban, ez esetben pedig talán egy kicsit lassabb az egyenesekben. Még nem tudtunk elég időt a pályán tölteni vele ahhoz, hogy erre rendes választ kapjunk."

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Bahreini Nagydíj
Forma-2, Mick Schumacher, Prema Racing, Bahrein
Forma-2, Mick Schumacher, Prema Racing, Bahrein
Forma-2, Mick Schumacher, Prema Racing, Bahrein
Forma-2, Mick Schumacher, Prema Racing, Bahrein
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sakhir International Circuit, rajtrács, rajtkocka
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sakhir International Circuit, rajtrács, rajtkocka
Forma-1, Mattia Binotto, Marcin Budkowski, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sakhir International Circuit
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Bahreini Nagydíj, szurkolók, szelfi, selfie
Forma-1, Lance Stroll, SportPesa Racing Point, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sakhir International Circuit, rajtrács, rajtkocka, célegyenes
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sakhir International Circuit, F1 logo, rajtlámpa
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sakhir International Circuit, DRS tábla
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sakhir International Circuit, célegyenes
Forma-1, Sergio Pérez, SportPesa Racing Point logo, Bahreini Nagydíj
Forma-1, SportPesa Racing Point logo, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Scuderia Ferrari, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, Charles Leclerc, Valtteri Bottas, Pierre Gasly, Alexander Albon, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Bahreini Nagydíj

A négyszeres világbajnok továbbra is azt hangoztatta, amit az első versenyen, hogy egyszerűen nem érzi ugyanolyannak az autóját, mint a teszteken.

Ami az első futamon mutatott tempóhiány okait illeti, ő is elismerte, hogy néhány dologra választ találtak, ugyanakkor van, amire már nem fognak tudni.

„A fő tényező számomra az, hogy vezettem egy autót a téli teszteken, amit igazán szerettem, és nagyon kényelmesen éreztem magam benne, azt csinálta, amit akartam, nem sok minden volt, ami miatt panaszkodhattam volna, majd elmentünk Ausztráliába, és az egészből semmi nem maradt meg.

Mindent összevetve van okunk hinni benne, hogy itt erősebbek lehetünk, de nem akarom ezt számokban kifejezni. A Mercedes versenyképesebb volt, mint azt vártuk, ez azzal együtt, hogy mi kevésbé voltunk azok, megmagyarázza a nagy különbséget."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!