Charles Leclerc, a Vettelhez hasonlóan Melbourne-ben Valtteri Bottashoz képest egy perces hátrányban célbaérő fiatal monacói javulásra számít a sivatagi környezetben, az azonban semmiképpen sem ad okot örömre, hogy még mindig nem értették meg minden részletét a szezonnyitón mutatott lassúságuknak. „Voltak pozitívumok, Melbourne nem a legreprezentatívabb pálya. Ez nem jelenti azt, hogy olyan erősek vagyunk, mint szeretnénk, sokat kell dolgoznunk, ugyanakkor bízom benne, hogy a csapat jó munkát végzett Melbourne óta azért, hogy javuljunk – mondta Leclerc az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján Bahreinben. – Arra számítunk, hogy itt versenyképesebbek leszünk, a csomagunk erős,
találtunk válaszokat a hiányzó teljesítményre, de nem hiszem, hogy az összes válasz megvan. Csak itt fog kiderülni, hogy csak a pálya volt az oka a lassúságnak, vagy valami más."
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója szerint a Ferrarinak az is nehezíti a helyzetét, hogy a tavalyi szezonnal ellentétben már nincs meg az előnyük a végsebesség terén, valamint szerinte a hűtéssel és az üzemanyagspórolással is gondjai voltak a Scuderiának az első versenyen.
Vettel az utóbbi feltételezést hárította, a visszaesés okait pedig nem a végsebességelőnyük eltűnésében keresné.
„Mindenhol veszítettünk tempót Melbourne-ben, ebbe pedig az egyenesek is beletartoznak. Ezzel együtt nem vonnék le messzemenő következtetéseket. Tavaly nagyon hatékony autónk volt, a szezon végére viszont talán egy kicsit kevesebb leszorítóerő állt a rendelkezésünkre, ez pedig gyorsabbá tett minket az egyenesekben. Az idei autó talán – ha azt az érzetet kelti, ami alapján gyors autónak tartjuk – nagyon gyors a kanyarokban, ez esetben pedig talán egy kicsit lassabb az egyenesekben. Még nem tudtunk elég időt a pályán tölteni vele ahhoz, hogy erre rendes választ kapjunk."