Charles Leclerc (16) of Monaco drives the Scuderia Ferrari SF90 during practice for the Australian Formula 1 Grand Prix at Albert Park on March 15, 2019 in Melbourne, Australia (Photo by Morgan Hancock/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Mattia Binotto szerint Bahreinben bizonyítaniuk kell, hogy megosztották az ausztráliai problémáikat, Sebastian Vettel a folyamatosan változó állapotú pálya nehézségére hívta fel a figyelmet.
Meglepetésre simán legyőzte a Mercedes a Ferrarit az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon, sőt, a küszködő Sebastian Vettelt még Max Verstappen is könnyedén körbeautózta a Red Bull-Hondával. Az ellenfelek egyetértettek abban, hogy nem a Ferrari valós tempóját láthattuk, a Scuderiánál pedig munkához láttak, hogy kiderítsék, mi ment félre Melbourne-ben.
A Ferrari belügyei kapcsán jól informált Leo Turrini a Quotidiano.net-en vezetett blogjában arról írt, hogy Vettel a múlt pénteken egyeztetett Maranellóban a mérnökökkel, akik már rájöttek arra, hogy mivel volt gond Ausztráliában. „Azt nem tudom, hogy mire jutottak – írta Turrini, – de [Mattia] Binotto srácai nem estek kétségbe.”
A csapatfőnök maga is rámutatott a Ferrari futamelőzetesében, hogy a szahíri pálya nagyon eltérő jellegű a melbourne-ihez képest, kiemelte a kigyorsítás és a fékezés jelentőségét. „Bahreinben csapatként biztosítanunk kell, hogy megértettük és orvosoltuk azokat a gondokat, amelyek a gyengeségeink voltak Ausztráliában, és megakadályoztak minket abban, hogy kihozzuk a legtöbbet az autóból” – szögezte le.
Arra számítunk, hogy a korrekcióink hatása látható lesz, noha tisztában vagyunk azzal, hogy az ellenfeleink ismét nagyon erősek lesznek. Ezt észben tartva már nagyon várjuk, hogy megküzdjünk velük.”
A Ferrari tavaly nem esélyesként vágott neki a szezonnak, de Ausztráliában nagy szerencsével nyertek, Bahreinben viszont már önerőből az övék volt a pole pozíció, és Sebastian Vettel a győzelmet is megkaparintotta, habár az utolsó 10 kör során már nagyon küszködött az abroncsokkal. Vettel szerint az időmérő az idén is fontos lesz.
„A sivatagban nehéz megtalálni a ritmust, különösen a homok miatt, amit a szél mindig a pályára hord. Minden kör eltérő, ez döntő szempont lehet, különösen az időmérőn. Ha csak pár centire is letérünk az ideális ívről, csúszkálni kezdünk, és dobhatjuk a kört a kukába, mert akkor már nem lehet behozni az elvesztett időt.”
Itt sokkal gyakoribbak a hibák, mint más pályákon.”
A Ferrari eddig hatszor nyerte meg a Bahreini Nagydíjat, Vettel ebből kettőt tudhat a magáénak, rajta kívül Michael Schumacher, Felipe Massa és Fernando Alonso győzött itt a Scuderia színeiben. A csapat autóira a hétvégén visszakerülnek a főszponzor logói és a hivatalos névbe is újra beírták a szlogent.