Élő:

A Mercedes nem hiszi, hogy ekkora előnyben lennének

Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Mercedes' British driver Lewis Hamilton drives during the second Formula One practice session in Melbourne on March 15, 2019, ahead of the Formula One Australian Grand Prix. (Photo by Asanka Brendon RATNAYAKE / AFP) / -- IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE --
Vágólapra másolva!
Az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésén az Ezüstnyilak 8 tizeddel verték a többi csapatot, de a pilóták és a menedzsment sem hiszi, hogy ez valós képet mutatna.

Az első szabadedzésen még szorosan, a másodikon viszont a többiekhez képest már nagy előnnyel zártak az élen a Mercedesek az idénynyitó Ausztrál Nagydíj pénteki napján. A világbajnoki címvédő Lewis Hamilton mindkét tréningen diktálta a tempót, de ahogy a teszteken úgy a szezon nyitónapján is inkább a saját formájuk foglalkoztatta, és nem a relatív teljesítményük.

„Az autó hasonló érzetet ad, mint Barcelonában, ami egy másik pályán jó hír – nyilatkozta az ötszörös világbajnok. – Semmi gondunk nem akadt, nagyon jól lefutottuk a programunkat, akad még bőven terület, ahol javulhatunk, de ez nem volt rossz kezdés. Ahogy minden péntek este, most is kielemezhetünk mindent, de az sokat számít, hogy nem hibáztunk, és mindkét autó egyben maradt.”

Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Ausztrál Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Ausztrál Nagydíj
Forma-1, Scuderia Toro Rosso bokszfal, Ausztrál Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Ausztrál Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Ausztrál Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Ausztrál Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Ausztrál Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Ausztrál Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Ausztrál Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Ausztrál Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Ausztrál Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing csapatkép, Ausztrál Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing, Ausztrál Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ausztrál Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Ausztrál Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Ausztrál Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing
Forma-1, Claire Williams, Williams Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Alex Albon, Scuderia Toro Rosso, Ausztrál Nagydíj
Forma-1, Charels Leclerc, Scuderia Ferrari, Ausztrál Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, Carlos Sainz, McLaren Racing, Ausztrál Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Ausztrál Nagydíj
Forma-1, Alex Albon, Scuderia Toro Rosso, Ausztrál Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Ausztrál Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Ausztrál Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Ausztrál Nagydíj
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lando Norris, McLaren Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Pierre Gasly, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Romain Grosjean, Haas F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, George Russell, Williams Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Robert Kubica, Williams Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, George Russell, Williams Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Robert Kubica, Williams Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Scuderia Ferrari szerelő

Bottas harcosan kezdte az első tréninget, több elfékezése és megcsúszása is volt, valamint egy megpördülése, amely során kétszer is majdnem összetörte az autóját. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint a finn pilóta feltöltődve érkezett az új szezonra, ebből a tettvágy látszott, és ma a tempó terén is közel került Hamiltonhoz.

– összegzett a finn pilóta. – Jól kezdtünk, de a köridők pénteken még nem fontosak. Egyik csapattól sem láttunk igazi teljesítményt. Van fogalmunk arról, hogy mennyit tudunk javulni az időmérőre, de arról elképzelésünk sincs, hogy a többiek mekkora teljesítményt tudnak még kisajtolni. Érdekes lesz látni, hogy holnap mit hoz nekünk az első igazi megmérettetés.”

A csapat technikai igazgatója, James Allison kiemelte, hogy mindkét pilóta esetében mindkét gumival jó volt az autó balansza, és megerősítette, hogy néhány új „apróság” azért felkerült a Mercedesre. „Még nagyon korai, hogy legyen bármilyen valós elképzelésünk arról, hol állunk a tempó terén, de azt tudjuk, hogy az autó viszonylag jól viselkedik, és jónak tűnik a gumikopás is mindkét keverékkel.”

Azt a csapatfőnök is kiemelte, hogy a Mercedes nem tudja pontosan, hol állnak a mezőnyben.

„Az autó kezd összeállni – mondta Wolff a Sky Sportsnak. – A második teszthéten rájöttünk néhány dologra, sőt, már az elsőn is, az első szabadedzés is rendben volt. Fogalmunk sincs a teljesítményszintekről, mert a holnapi időmérő előtt senki sem erőlteti meg magát igazán, de a kezdés jó volt.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!