Tavaly szeptemberben jelentette be a Ferrari, hogy megválik Kimi Räikkönentől, és Charles Leclerc-nek szavaz bizalmat a 2019-es szezonra. A 21 éves versenyző az olaszok első monacói versenyzője lesz. Ez a cím nem feltétlenül meglepő, hiszen Leclerc-en kívül eddig mindössze két monacói pilóta indult a Forma-1-ben. Louis Chiron tizenöt versenyt teljesített az ’50-es években, míg Olivier Beretta kilenc futamon állt rajthoz 1994-ben.
A korábbi F2-es bajnok egy további címet is megszerzett szerződésével. A Ferrari általában ragaszkodik a tapasztaltabb pilótákhoz, akik már legalább néhány évet teljesítettek a sportban. Leclerc lesz a vörösök legfiatalabb versenyzője az elmúlt több mint négy évtizedben. A rekordot a néhai Ricardo Rodríguez tartja, aki 19 évesen és 208 naposan mutatkozott be a Ferrari színeiben az 1961-es Mexikói Nagydíjon.
A leggyorsabb körök tekintetében Leclerc a téli teszteket mindössze 0,01 másodperces hátrányban zárta csapattársa, Vettel mögött. Noha néhány makacs megbízhatósági probléma miatt veszített némi időt a második teszthéten, eredményesnek értékelte a felkészülési munkát.
Nyilvánvalóan az a célom, hogy a lehető legjobb munkát végezzem
– kezdte vázolni céljait Leclerc. – Azt hiszem, jól dolgoztunk a tesztek alatt. Hosszú még az út, és mindig időt igényel egy új kaland egy új csapattal. Azonban remélem, hogy készen állok [a feladatra].”
Leclerc nem akart konkrét célokat megfogalmazni eredmények formájában, arra koncentrál, hogy a lehető legkönnyebben integrálódjon a maranellói székhelyű csapatba.
„Keményen edzek Ausztrália előtt, és igyekszem mentálisan is a csúcson lenni, hogy a legjobb eredményt érjem el. Ugyanakkor nem tűztem ki egy konkrét elvárást sem az eredmények tekintetében. Sokat tanulhatok majd [Vetteltől]. Nehéz elmagyarázni ezt, mert pici dolgokról van szó, apróságokról minden területen. Azt, hogy hogyan dolgozik a csapattal, hiszen a Ferrari egy nagy csapat sok emberrel. Nekem még hozzá kell szoknom a sok emberhez.”
A visszajelzései elképesztően jók, ezeket mindenképpen el kell lesnem tőle.
Amikor bejelentették a szerződését tavaly szeptemberben, a monacói pilóta elárulta, hogy gyermekkori álma volt, hogy a Ferrarinál versenyezhessen. Ugyanakkor most hangsúlyozza, hogy amint beszáll a vörös autóba, félredobja érzéseit, hogy csak a vezetésre koncentrálhasson.