A csata a glóriát, azaz a pilóták fejvédelmét szolgáló elemét érintette. Hosszas tesztelés, szimuláció, kutatás és tárgyalás után 2017 nyarán az FIA bejelentette, hogy kötelezővé teszi a robosztus, de esztétikailag kifogásolható fejvédő szerkezetet a 2018-as szezonra. A bevezetést évek tanulmányai előzték meg, amit az utóbbi évtized balesetei tett szükségessé. Az 1964-es világbajnok John Surtees fia, Henry Surtees balesete Brands Hatchben, Jules Bianchi szerencsétlensége Szuzukában és Justin Wilson balesete Poconóban mind halálos kimenetellel végződtek.
Amikor az FIA több rendszert tesztelve, elkötelezte magát a „halo" mellett, sokan hangot adtak annak, hogy a sport elveszíti azt, ami a vérét mozgatja, az együléses karakterét. Whiting és Jean Todt, a szövetség elnöke kitartott álláspontjuk mellett, a brit szakember a pilótákat egy prezentációval győzte meg a rendszer bevezetésének szükségességéről, és a biztonságra hivatkozva kötelezővé tette.
Az elemet azóta több szériában is bevezették, és két éven belül minden, az FIA-által szankcionált sorozatban kötelezővé akarják tenni. Azt, hogy érdemes volt-e az olykor már szinte vérre menő küzdelem megvívása, néhány 2018-as baleset kimenetele igazolja.
Mindig készenlétben
Ő magát nem definiálta munkamániásnak, noha elárulta korábban, hogy még elalvás előtt is vetett mindig egy pillantást a leveleire. Mivel rengeteget utazott a nagydíjak között is, nem mindig volt egyszerű a feleségével és a két kisebb gyerekükkel egy hétköznapi családot formálni.
Sokan azt hiszik, hogy (munkamániás) vagyok, de én nem tartom annak magam. Egyszerűen élvezem a munkámat.
Mindig megpróbálok a családommal időt eltölteni. Ha szabad hétvégém van, akkor szabad a hétvégém. Azonban ez nem jelenti azt, hogy nem kapcsolom be a számítógépemet. Ritkán vagyok szabad hétvégéken telefonon elérhető, de ha valaki el akar engem feltétlen érni, akkor tudják, hogy mindig ránézek a leveleimre" - nyilatkozta korábban.