Életének 66. évében meghalt Charlie Whiting, az F1 versenyigazgatója, tüdőembólia következtében. A brit szakember 1977-ben kezdte a pályafutását a sportágban a ma már nem létező Hesketh-csapatnál, majd a ’80-as években Bernie Ecclestone csapatához, a Brabhamhez szegődött. Miután Ecclestone 1988-ban túladott a csapaton, Whiting csatlakozott az FIA stábjához.
A versenyigazgatói posztot 1997-től, megszakítás nélkül töltötte be, előtte a Safety Car utasa is volt, később számos biztonsági innováció bevezetésének kezelése is a nevéhez fűződött. Bár a sportfelügyelői ítéletek nem az ő hatáskörébe tartoztak, jellemzően ő volt az, aki állásfoglalásokkal tisztázta az FIA pozícióját, egyfajta iránytű volt a mezőny számára.
„Mióta a versenyzésben élek, ismertem Charlie-t – nyilatkozta Ross Brawn, az F1 sportért felelős ügyvezetője. – Mindketten szerelőként kezdtünk, jó barátok lettünk, és sok időt töltöttünk együtt a pályákon világszerte. Mély szomorúság töltött el, amikor hallottam ezt a tragikus hírt, össze vagyok törve.”
Nem csak engem, hanem az egész Forma-1-es családot, az FIA-t és a motorsportok világának egészét is nagy veszteség érte.”
Jean Todt, az FIA elnöke szerint Whiting „kiváló versenyigazgató” volt, aki „központi és utánozhatatlan figura” volt, „képviselve e szenzációs sportág szellemiségét és etikáját.” Todt úgy vélte, „a Forma-1 egy hűséges barátot és karizmatikus nagykövetet vesztett el Charlie-val”. A szövetség egyelőre nem kommunikálta, hogyan alakítják át a működésüket az Ausztrál Nagydíjra.
A hírre a legtöbb F1-es csapat képviselői és pilótái is szomorúsággal reagáltak, de a Forma-1-en túlról is érkeztek megemlékezések, egyebek mellett a háromszoros Indy 500-győztes Dario Franchitti, és a WEC első embere, Gerard Neveau is részvétét fejezte ki.