MONTMELO, SPAIN - MARCH 01: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 in the Pitlane during day four of F1 Winter Testing at Circuit de Catalunya on March 01, 2019 in Montmelo, Spain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1YK91N4G12111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója nincs híján az önbizalomnak, és előre megmondta, hány versenyt fognak nyerni az idei szezonban, az idénynyitó kapcsán azonban nem túlzottan optimista.
Az előszezoni tesztek alapján nemcsak az újságíróknak és szakértőknek, hanem a riválisoknak is meggyűlt a baja azzal, hogy elhelyezze a Red Bullt az idei erőviszonyok még mindig homályos dzsungelében. Ha valakik, akkor az energiaitalosok természetesen tudják, hogy mire lehetnek képesek, mondjuk teljesen azért ők sem, mivel Pierre Gasly balesetei miatt nem tudták teljesen letesztelni a szezonnyitóra szánt fejlesztéseket, amelyek könnyen lehet, hogy készen sem lesznek az Ausztrál Nagydíjig.
Helmut Marko, a bikások motorsport-tanácsadója mindenesetre nagy elvárásokkal néz a szezon elébe, és egyenesen öt futamgyőzelemmel kalkulál. Tavaly három versenyt nyert a csapat, Monacóban, Ausztriában és Mexikóban pezsgőzhettek a dobogó tetejéről.
Legalább öt futamot fogunk nyerni
– mondta Marko a Motorsport-Magazin.com-nak. – A pályák szélesebb skáláján kell versenyképesnek lennünk, a feladatunk az lesz, hogy általánosságban véve saját erőből tudjunk nyerni.”
Az osztrák szakember is osztja azt a nézetet, amelyet a téli teszteken látottak is alátámasztanak, hogy a Ferrari vezeti az erősorrendet,
saját kalkulációjukra támaszkodva azonban azt állítja, hogy ők, és nem a Mercedes van a második helyen.
„Nehéz megmondani, de úgy gondoljuk, hogy a Ferrari és a Mercedes között vagyunk. A Ferrari a favorit, olyan gyorsak voltak [Barcelonában], mintha előtte már egy hete teszteltek volna, mi pedig a Gasly két balesete miatt fellépő alkatrészhiány miatt még alapjáraton pörögtünk.”
Marko egyúttal kicsit megfedte francia pilótáját, aki az utolsó előtti tesztnapon rommá törte az új fejlesztésekkel felvértezett RB15-öt, amely így az utolsó tesztnapon alig tudott körözni Max Verstappen kezei között. „Különösen a második kicsúszása volt teljesen szükségtelen. Gaslynak egyértelműen fegyelmezettebbnek kell lennie” – mondta Marko, aki amiatt volt különösen bosszús, hogy így
nem tudták rendesen letesztelni az új fejlesztéseket, amelyek így nem biztos, hogy működnek, ráadásul az sem garantált, hogy lesz megfelelő számú alkatrészük Ausztráliára, ahol így a régebbi verzióval kell versenyezniük.
„Nem tudtuk tesztelni a fejlesztéseket a teljes csomaggal együtt, csak külön-külön, így természetesen nem vagyunk biztosak abban, hogy működnek. Ez a célunk, reméljük, hogy meg tudjuk csinálni, de mindenképpen kihívás elé állítja a gyártási részlegünket.”