MONTMELO, SPAIN - FEBRUARY 28: Pierre Gasly of France driving the (10) Aston Martin Red Bull Racing RB15 on track during day three of F1 Winter Testing at Circuit de Catalunya on February 28, 2019 in Montmelo, Spain. (Photo by Dan Istitene/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1YJY8ZMQW1W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Noha a Forma-1 idei erőviszonyaira csak az első futam, vagy még inkább az első pár verseny után derül csak fény, a Red Bullnál már most bizakodóak, mivel szerintük csökkentették a hátrányukat a legjobbakhoz képest.
A téli teszteken a Red Bull teljesítményét volt a legnehezebb megítélni a topcsapatok közül, az energiaitalosok nem futottak lágy gumis gyorsköröket, így csak a versenyszimulációjukat, és pár hosszabb etapot alapul véve lehet bármire is következtetni velük kapcsolatban. Az biztosnak tűnik, hogy legrosszabb esetben is megtartották harmadik helyüket a Ferrari és a Mercedes mögött, Christian Horner csapatfőnök szerint azonban még feljebb is zárkóztak hozzájuk.
A bikások az idén már Hondával mennek, elsődleges céljuk pedig az volt az együttműködés kezdetére, hogy legalább a Renault-val mutatott színvonalat hozzák. Ez úgy tűnik, hogy meg is lesz nekik, sőt, akár már most előrébb tarthatnak, mint a franciákkal a tavalyi szezonban, legalábbis erre engednek következtetni Christian Horner csapatfőnök szavai. „Az világos, hogy a Ferrari nagyon erősnek tűnt a második teszten. A Mercedes is valahol ott lesz, ők az uralkodó világbajnokok, úgyhogy nem fognak lazítani” – mondta Horner a genfi autószalonon.
Mi szerintem egyértelműen csökkentettük a különbséget.
Szerintem ezt nem csak Melbourne-ben fogjuk látni, ami egy kicsit különleges pálya, úgyhogy kérdezzenek meg az első három verseny után arról, hogy hogyan boldogulunk."
A Red Bull sikerességének egyik kulcsfigurája a sztártervező Adrian Newey, akinek autói a gyengécske Renault-motorral is képesek voltak versenyeket nyerni az elmúlt években.
Általános vélemény a paddockban, hogy egy jobb erőforrással semmi nem gátolná meg a csapatot abban, hogy a vb-címért küzdjön,
ez azonban nemcsak az autó, hanem Newey teljesítményére is jobb hatással lenne, mivel már a Honda érkezésével is az utóbbi években nem mindig jellemző lelkesedést lehet felfedezni a főtervezőn.
„Ez nem csak a szabályváltozások miatt van, az új motorgyártó szerintem az egész csapatot stimulálta, különösen Adriant” – mondta kollégájáról Horner.
Azt látja, hogy a motor mostanra egyre közelebb és közelebb kerül [a legjobbakéhoz], ez pedig igazán motiválta őt.
Nagyon keményen dolgozik a fiúkkal és lányokkal Milton Keynes-ben, úgyhogy remélhetőleg jó idényünk lesz. A feladatunk, hogy csökkentsük a különbséget a Ferrarival és a Mercedesszel szemben."
Max Verstappen úgy vélekedett, hogy az üldözők közelebb kerültek hozzájuk,
ugyanakkor azt is hozzátette, hogy szerinte a szezon alatti fejlesztési versenyben újra le fognak szakadni róluk. A holland véleményét osztja az idén a Forma-1 küzdelmeit már csak a pálya mellől figyelő Fernando Alonso is, aki az erősorrendet hasonlónak várja a tavalyihoz, a különbségek azonban szerinte is csökkenhettek a csapatok között. „Nem hiszem, hogy lesz változás, eléggé hasonló lesz a tavalyi évhez a helyzet. A téli teszteken nehéz jósolni, de az idén szerintem nagyon szoros lesz a küzdelem. Tavaly a középmezőny nagyon össze volt sűrűsödve az ötödiktől a tizedik helyig. Úgy tűnik, hogy most is ez lehet a helyzet, a középmezőny pedig egy kicsit közelebb lehet az első hármashoz, vagy legalábbis remélhetőleg közelebb lesz."