A Mercedes zsinórban harmadik kettős győzelmét aratta a szezon harmadik versenyén, amire ők maguk sem számítottak még a szezon előtt. A Kínai Nagydíjon gyakorlatilag semmi sem veszélyeztette a címvédő istálló első és második helyét, ami a bahreini versenyhétvége tükrében őket is meglepte, mivel a Ferrari várt fölényéből semmi sem valósult meg. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke még az időmérő után is azt várta, hogy a vörös autók megizzasztják őket a versenyen, végül azonban nem így lett.
A bahreini futam után a Ferrari második futamra jelentkező egyenesben mutatott fölénye szolgáltatta a témát, ez alapján pedig a Mercedes is azt várta, hogy a vörös autók lesznek elöl Sanghajban, de nem így történt. Ezzel együtt
komoly támadásokra számítottak Sebastian Vetteltől és Charles Leclerc-től a futam elején.
„Úgy gondoltam, hogy az egyenesben mutatott fölényük veszélyt fog jelenteni ránk, különösen az első körökben, majd amikor már lehet használni a DRS-t, akkor még jobban. Ehhez képest a közelünkbe sem kerültek” – nyilatkozta Wolff a verseny után.
Úgy gondolom, hogy a kigyorsításunk a 13-as kanyarra nagyon jó volt, ott képesek voltunk egy kis előnyt kiautózni, ezért nem kerültek eléggé közel. Meglepődve tapasztaltuk ezt."
Wolff a bahreini verseny után azt mondta, hogy a Ferrari puszta motorerőben múlja őket felül, mostanra azonban változott az álláspontja, és
már inkább az autók légellenállása közti különbségeket nevezte meg a vörösök egyenesben mutatott fölényének okaként.
Szerinte a Mercedes légellenállása alapvetően nagyobb az SF90-énél. „Még nem láttam a számokat, de továbbra is erősek az egyenesben a futamon, noha nem annyira, mint az időmérőn. Ugyanakkor minden csapatnak meg kell találni az egyensúlyt a légellenállás, a motorerő és a leszorítóerő között. Az ember nagy légellenállású autót akar a kanyarokban a minél nagyobb kanyartempó miatt, viszont az egyenesben nem szeretne időt veszíteni emiatt. Nagyon nehéz megtalálni a megfelelő egyensúlyt."
A Mercedes csapatfőnökétől azt is megtudhattuk, hogy a második kerékcsere során azért egyszerre hozták ki Hamiltont és Bottast, mert attól tartottak, hogy egy újabb kint töltött kör veszélybe sodorhatja Vettellel szemben azt a versenyzőjüket, amelyik tovább kint marad.
Valtteri Bottas a verseny után nyilatkozva úgy érezte, hogy egyértelműen a célvonal miatt maradt alul Hamiltonnal szemben, mivel azon megcsúszva pörögtek ki a kerekei a rajtnál.
A finn pilóta elmondta, hogy már a felvezető körben is ugyanezzel szembesült, úgyhogy nem sokat tehetett ellene.
„Az idén apróságok fognak dönteni, még csak a harmadik futamnál tartunk, csapatként tökéletesen kezdtünk, el sem tudtuk volna képzelni, hogy három kettős győzelmet aratunk, ez nagyon jó. Nekem nyilván kicsit csalódást keltőbb, úgy gondolom, hogy a rajtnál veszítettem el a versenyt. A felvezető körben is ugyanaz történt, áthajtottam a felfestésen és kipörögtek a kerekeim. Meg kell néznem, hogy csinálhattam-e volna valamit másképp, egyszerűen nem volt szerencsém."
Hamiltonnak még Bottasénál is eseménytelenebb versenye volt. Az ötszörös világbajnok a hétvége első felében hátrányban volt csapattársával szemben, majd az időmérőre ledolgozta a lemaradást, a versenyen pedig legyőzte a finnt. „A munka nem áll meg, őrület belegondolni, hogy még csak három versenyen vagyunk túl, és még tizennyolc van hátra.
Figyelembe véve, hogy mennyit szenvedtünk ezen a hétvégén, nagyon boldog vagyok az eredmény miatt, a csapat nagyon megérdemelte.
Amint az élre álltam, úgy éreztem, hogy kontrollálom a versenyt, aztán érdekes volt látni, hogy miként változik a többiek tempója mögöttem. Egy kiálláson voltunk, a Ferrarikra reagálva azonban nekünk is váltanunk kellett."