Renault's German driver Nico Hulkenberg steers his car during the third practice session ahead of the Formula One Bahrain Grand Prix at the Sakhir circuit in the desert south of the Bahraini capital Manama, on March 30, 2019. - The Formula One Bahrain Grand Prix will be held on March 31. (Photo by Andrej ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
A csapat sztárjának szerződtetett Daniel Ricciardót egyelőre magabiztosan legyőző Nico Hülkenberg nem elégedett, mivel nem elég, hogy katasztrofálisan kezdte a szezont a Renault, még a tavalyi gondjait sem sikerült teljesen megoldania.
Egyelőre nem sokat mutatott a Renault F1-es csapata abból, amit a szezon előtti optimista nyilatkozataik alapján várni lehetett tőle. Cyril Abiteboul, a franciák sportprogramjának igazgatója reméli, hogy Kínában végre visszatérhetnek a helyes útra, és jó eredményt érhetnek el, Nico Hülkenberg szavai azonban sok jót nem sejtetnek a mezőny leggyengébb gyári alakulatának, a német pilóta szerint ugyanis továbbra is a tavalyi problémákkal küzdenek, és hiába javítottak az erőforráson, ha a kasztni nem teszi lehetővé, hogy kiaknázzák az ezen a téren elért fejlődést.
Abiteboul a Bahreini Nagydíj után elismerte, hogy elmaradtak a várakozásoktól, és alulteljesítettek azzal, hogy két futam alatt célba is csak Hülkenberg ért még Melbourne-ben.
Kínába aerodinamikai fejlesztésekkel, módosított fékkel és felfüggesztéssel készülnek, és remélik, hogy ettől előrelépnének.
„Óvatosan vágunk neki a kínai versenyhétvégének, de azzal az elhatározással, hogy végre beinduljon a szezonunk” – mondta a csapatfőnök.
Az idei szezonra a Red Bulltól nem kevés pénzért érkező Daniel Ricciardo egyelőre csak küszködik új csapatánál, de magabiztos azt illetően, hogy nemsokára képes lesz hozni Hülkenberg tempóját. A német ugyanakkor kissé pesszimista az autóban rejlő lehetőségeket illetően, mivel szerinte nem sikerült minden tavalyi gondjukat megoldani 2019-re. „Néhány dolgon javítottunk, a motor pedig egyértelműen sokat fejlődött a tél folyamán – a bahreini időmérőn mondjuk gondunk volt vele, de az egyedi eset volt –
a kasztni és az aerodinamika terén azonban továbbra is hasonló problémáink vannak, mint tavaly.
Úgy érzem, hogy erre a területre kell igazán koncentrálnunk, és elő kell állnunk egy jobb megoldással.”
Hülkenberg szavaiból kiderült, hogy Ricciardo szenvedésének részben az az oka, hogy a Red Bullnál hozzászokott ahhoz, hogy vezethetőség szempontjából kiváló autót vezethet, a Renault-val pedig egyelőre több területen, például a fékezés alatt, valamint a rázóköveken is szenved.
Utóbbi már tavaly is a franciák gyenge pontjának számított, Hülkenberg pedig nem is bánja, hogy új csapattársa tapasztalataival tovább javulhatnak ezen a téren.
„Azzal is foglalkoztunk a télen, hogy az autó jobban viselkedjen a kerékvetőkön. Nyilván ő egy jó autóból érkezett, ezért egy kicsit újra kell állítania az agyát, mivel az igazodási pont más lett, ugyanakkor jó dolog efféle visszajelzést kapni. Erre van szükség ahhoz, hogy topautót építsünk, úgyhogy ez értékes hozzájárulás a csapatnak ahhoz, hogy mit kell tennie.”