Csak a Ferrari és a Racing Point nem vetett be fiatal pilótát a bahreini teszt második napján, miután az olaszok kedden az F2-ben versenyző Mick Schumachernek adtak lehetőséget. A német pilóta ma a kistestvérnél, az Alfa Romeo színeiben edződhetett, több jelenlegi vagy korábbi ellenfeléhez hasonlóan.
Közöttük szerepel a Red Bull üdvöskéje, az agresszivitásáról ismert Daniel Ticktum, az F2-es Nicholas Latifi és Jack Aitken, valamint három F1-es újonc is, hiszen George Russell (ma Mercedes tesztpilóta), Lando Norris (McLaren) és Alex Albon (Toro Rosso) eddig pont két nagydíjon áll rajthoz, így ők még hivatalosan fiatal pilótának számítanak, és a szerepeltetésük elszámolható pilótanevelés céljára.
Ettől függetlenül a tesztnap talán Sebastian Vettelnek volt a legfontosabb, mert rá kell jönnie, hogy Bahreinben miért maradt el a tempója Charles Leclerc-től, és miért viselkedett az autója a többiekénél is idegesebben a futam során. A csapatoknak a kedden kieső futásteljesítményt is pótolniuk kellett: ma nem esett az eső, ezért sokan már délelőtt elérték az 50 körös mérföldkövet.
„Megpróbáltuk a lehető legtöbbet kihozni a mai napból a jó és következetes pályaviszonyoknak köszönhetően. Különböző beállításokat vizsgáltunk, és elemeztük a gumik viselkedését. Elég jó napunk volt, délelőtt rövid etapokat futottam, délután a verseny különböző szakaszait szimuláltuk. Sok adatot gyűjtöttünk, ami a Kínai Nagydíjon is hasznos lehet" – nyilatkozta a német pilóta.
Sokáig Vettel állt az élen, kora délelőtt 1:29.319-et futott a Ferrarival, ezt csak alig 2 órával a vége előtt írta felül a mai mezőny másik rutinos tagja, Sergio Pérez, de végül ő is csak a 2. lett.
A fiatalokra sem lehetett panasz: George Russell ma a Mercedes vendégszeretetét élvezte, már a délelőtt folyamán jóval gyorsabb volt a Williamsszel elért bahreini eredményénél, és a többiekhez hasonlóan sok kört tett meg, ráadásul az utolsó órában a leggyorsabb kört is ő teljesítette. Russell 2,7 másodperccel volt gyorsabb a hétvégi legjobbjánál, ezzel táptalajt ad azoknak, akik szerint az F1-ben tényleg az autón múlik minden.
„Kiváló munkát végzett, látva a hozzáállását és a következetességét, azt gondolná az ember, hogy már néhány szezont lehúzott az F1-ben, nem csak két versenyt – nyilatkozta Russellről a Mercedes vezető versenymérnöke, Andrew Shovlin. – Ebéd közben sajnos észrevettünk egy apró vízszivárgást, amit nem lehetett gyorsan megoldani, és ez alaposan elcsúsztatta a délutáni programunkat. Nem tudtuk befejezni a programunkat, de a lényeget elvégeztük, kipróbáltunk néhány újítást is, amiket a következő néhány futamon tervezünk bevetni.
A futásteljesítmény terén az Alfa Romeóhoz átirányított Mick Schumacher lógott csak ki kissé, ő a nap végéig eljutott ugyan 70 körig, de ez az egész napot a pályán töltők közül a legkevesebb lett.
„A mai is meseszép nap volt egy F1-es pályán, csak ismételni tudom magamat azzal, hogy nagyon élvezetes vezetni ezeket az autókat. A tegnapi tapasztalataimat próbáltam beledolgozni a mai köreimbe, építettem az önbizalmamat, és örülök a végkifejletnek – mondta Schumacher. – Szép élményekkel repülök haza, és már várom, hogy belevessem magamat a bakui F2-es futam előkészületeibe."
Norris a McLarennél még a kerékcseréhez is beállt, ő volt az első emelőnél egy fotó erejéig, amikor a fél nap során a Pirelli számára gumit tesztelő Fernando Alonso visszatért a bokszba. Alonsót később a McLaren versenyzője, Carlos Sainz váltotta, de a spanyol pilóta később a wokingiak tesztautójában is feltűnt Norris helyén.
Komolyabb incidens nem zavarta meg a munkát,
a keddi esőzés után az időjárás kegyes maradt a mezőnyhöz, említésre méltó kicsúszás vagy baleset sem történt, így nem volt szükség a piros zászlóra. A mezőny most összepakol, mert a jövő hétvégén már a Kínai Nagydíjon van jelenésük, kollektív tesztelés pedig a szezon végéig már csak a Spanyol Nagydíj után lesz Barcelonában, szintén kétnapos.