A Kínai Nagydíj nem volt különösebben izgalmas verseny a pályán zajló eseményeket tekintve, beszédtémát azonban így is szolgáltatott, a legpikánsabb megvitatnivaló pedig a Ferrari csapatutasítása volt, amellyel a verseny elején félreállította Charles Leclerc-t Sebastian Vettel elől. Mattia Binotto csapatfőnök úgy nyilatkozott, hogy a pillanatnyi helyzetben a csapat szempontjából legjobbnak látszó döntést hozták meg, és nem Vettelt akarták favorizálni, ugyanakkor megérti Leclerc frusztráltságát. Az utóbbi években csapaton belüli rivalizálást számtalanszor kezelni kénytelen Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke átérzi a szituációt, ezzel együtt figyelmeztet, hogy annak nem feltétlenül lesz jó vége.
Wolff a Mercedes csapatfőnökeként rögtön azt kapta feladatul, hogy a vb-címért küzdő Nico Rosberg és Lewis Hamilton között tegyen rendet, mindezt zsinórban három szezonon keresztül, majd a 2016-os világbajnok helyére érkező Valtteri Bottas és Hamilton párosát is is menedzselnie kellett, noha ez korántsem okozott neki annyi fejfájást, mint a Hamilton-Rosberg duó.
Wolff tapasztalatból beszél akkor, amikor azt állítja, hogy a Ferrarinak ügyelnie kell rá, hogy mikor milyen döntést hoz Vettel és Leclerc esetében,
mert könnyen elfajulhatnak a dolgok, és elvesztheti az irányítást a vörösök menedzsmentje. „Trükkös helyzet ez, mert az ember azt szeretné, ha a gyorsabb autója üldözné az ellenfeleket. Sebastian azt mondta, hogy gyorsabb, ezért megcserélték a sorrendet. Bizonyos szempontból ezt meg tudom érteni, mindazonáltal
amint az ember elkezd ilyen döntéseket hozni, a helyzet nagyon bonyolulttá válik, mivel precedenst teremt, amivel kinyitja Pandora szelencéjét,
utána pedig minden versenyen a hátul haladó közölni fogja, hogy gyorsabban is tudna menni.”
Noha kívülről nem volt olyan látványos, mint a Ferrari csapatutasítása, Wolff felfedte, hogy nekik is oda kellett figyelniük arra, nehogy Bottas és Hamilton öncélú kergetőzésbe kezdjen, és elkoptassa a gumijait. „Nem könnyű helyzet, voltunk már ilyenben Nico [Rosberggel] és Lewiszal, majd Valtterivel és Lewiszal is. Ma is olyan helyzetbe kerültünk, amelyikben keményen hajszolták egymást, ezzel azt kockáztatva, hogy nem fejezik be a versenyt. Ez nem egyedül a Ferrari gondja, minden olyan csapat szembesül ezzel, amelyiknek két erős pilótája van.”
Leclerc közvetlenül a verseny után nyilatkozva még nem foglalt állást abban a kérdésben, hogy jogosnak tartja-e a Ferrari csapatutasítását, helyette kitérő választ adott, mondván először szeretné minden részletében átlátni a helyzetet, és meghallgatni a csapat álláspontját. Miután ez megtörtént,
a fiatal monacói elfogadta a Ferrari magyarázatát arra vonatkozóan, hogy miért kellett félreállnia.
Szavaiból az derül ki, hogy a Ferrari úgy gondolta, Vettel jóval nagyobb tempóra lenne képes, mire azonban megtörtént az elengedés, gumijai megsínylették a Leclerc mögött töltött köröket, ezért nem tudott látványosan elszakadni a monacóitól. „Megvolt a megbeszélés, és igen [elégedett vagyok a magyarázattal].
Nem volt könnyű szituáció, én nyilvánvalóan szenvedtem a gumikkal, mindketten szenvedtünk. Abban az időszakban úgy tűnt, hogy Seb gyorsabb.
A mögöttem töltött néhány kör során azonban leamortizálta a gumijait, és amikor elém került, akkor már valószínűleg az ő abroncsai sem voltak jó állapotban” – nyilatkozta Leclerc.