Vágólapra másolva!
Bottas még nem elégedett a köreivel, az egyik gumival is nehézségei adódtak.

Az első szabadedzés lefújása miatt furcsának, de így is élvezetesnek nevezte a bakui pályán eltöltött első idei napját Lewis Hamilton, és megjegyezte, otthonosabban vezette a 2019-es Mercedest a tempós utcai aszfaltcsíkon, mint a tavalyit. Ez önmagában jó hír lehetne, de a Ferrarival az ifjú Charles Leclerc így is majdnem 7 tizedmásodperccel gyorsabb volt nála egy körön.

„Látszik, hogy a Ferrarik nagyon gyorsak, és úgy tűnik, eléggé előttünk járnak, úgyhogy ki kell nyomozzuk, hogy hol veszítünk időt hozzájuk képest. Nem valószínű, hogy találunk 7 tizedmásodpercet az éjszaka folyamán, de mindent megteszünk, hogy a helyes irányba tereljük az autót. A hosszabb etapon mutatott tempónk egy kicsit jobbnak tűnik, ki kell találnunk, hogy miért.”

Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, merchandising, szurkolók
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szimulátor, Fanatec
Forma-1, Baku City Circuit, szurkolók, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Jurgen Hubbert, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Pirelli gumik, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Azeri Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Red Bull Racing, Pirelli gumi, Azeri Nagydíj
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Azeri Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari

Hamilton kijelentette, mint mindig, ezúttal is kész „egy jó csatára”, és várja már a holnapot, miközben csapattársa, az 5. helyet megszerző Valtteri Bottas még a ritmust keresi a bakui pályán. A finn pilóta elárulta, egyelőre „nem igazán elégedett” az általa teljesített körökkel, és a közepes keverékű gumik felmelegítése is fejtörést okozott a számára, pedig délután a tervezettnél több kört tett meg.

„A hosszú etapokon jó volt az autó, és a tempónk sem tűnt nagyon rossznak, de egy körön egy kissé le vagyunk maradva. A Ferrari nagyon erősnek tűnt, különösen a rövid etapokon, úgyhogy kemény küzdelem vár ránk holnap” – nyilatkozta a finn pilóta, aki tavaly néhány kilométerre volt a győzelemtől, amikor az élen haladva defektet kapott, és kiesett.

Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, merchandising, szurkolók
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szimulátor, Fanatec
Forma-1, Baku City Circuit, szurkolók, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Jurgen Hubbert, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Pirelli gumik, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Azeri Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Red Bull Racing, Pirelli gumi, Azeri Nagydíj
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Azeri Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari

Mérnöki szemszögből megnehezítette a pénteki napot az első szabadedzés elhagyása, mert több feladat torlódott össze a délutánra, de James Allison, a Mercedes technikai igazgatója szerint a második tréning „simán ment, és sikerült alaposan áttekintenünk mindkét kereket, valamint Lewisszal gyorsan megvizsgálni a hátsó szárny meredekségét.”

Allison egyetértett abban a pilótákkal, hogy elsősorban az egykörös tempón kell javítaniuk.

„Nem tartunk ott, ahol lennünk kellene az egykörös tempót érintő munka terén, de hosszabb távokon viszonylag gyorsak vagyunk. Estére maradt még némi feladatunk, hogy tisztázzuk az autó kezelhetőségét, és megadjuk a pilótáknak azt az önbizalmat, hogy tényleg odategyék magukat a kör során, és remélhetőleg jó hétvégénk legyen.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!