Nyugodtan kijelenthető, hogy katasztrofálisan indult a Renault gyári Forma-1-es csapatának szezonja. A franciák Ausztráliában még Nico Hülkenberg hetedik helyével vigasztalódhattak, Daniel Ricciardo kiesése azonban az első versenyükre is rányomta a bélyegét. Ahelyett azonban, hogy Bahreinben javítottak volna, ezúttal egyik autóval sem tudták befejezni a futamot, a két fekete-sárga masina ráadásul egyszerre, három körrel a leintés előtt adta meg magát. Az idei szezonra már dobogós helyezést maga elé tűző, a középmezőnyt magabiztosan uralni igyekvő istálló csapatfőnöke nem finomkodott.
A Renault, miután 2016-ban gyári csapatként visszatért az F1-be, kétszer három éves ciklusban kezdett gondolkozni, az első három évet az építkezésnek szentelte, hogy a második három esztendőben aztán elkezdjenek jönni az eredmények.
Ennek a második három évnek az idei szezon az első fejezete, az eredmények azonban egyelőre siralmasak, két verseny alatt három kiesés és egy hetedik hely a mérleg.
„Egy nagyon intenzív tél után nagyon rosszul kezdtük a szezont – nyilatkozta őszinte önkritikával Cyril Abiteboul, az istálló csapatfőnöke. – Akárcsak Melbourne-ben, az időmérőnket Bahreinben is nagy mértékben hátráltatták apróbb elektronikai hibák, amelyek mindkét autót érintették. Ezután a versenyünk hirtelen véget ért oly közel a célhoz.
Olyan problémáink voltak, amelyekkel már korábban találkoztunk, de képtelenek voltunk őket orvosolni Bahreinben. Ezek a problémák egyre frusztrálóbbak és elfogadhatatlanok, miután mindkét autónk egy körön és a futamon is nagyon versenyképes volt.
Reagálnunk kell, és a megbízhatóságra kell helyeznünk a fókuszt."
A franciák a télen nem győzték hangsúlyozni, hogy milyen hatalmasat léptek előre az erőforrásukkal, a megbízhatóságuk ennek ellenére továbbra is az Achilles-sarkuknak tűnik. Ráadásul nemcsak a gyári csapat autóival, hanem Carlos Sainz Renault-motoros McLarenjével is voltak már komoly problémák, az Ausztrál Nagydíjon elszenvedett kiesés után Bahreinre a spanyol MCL34-esébe szinte az össes erőforráselemből újat kellett beszerelni.
Hogy pozitívumot is említsünk a Renault-val kapcsolatban, a csapat tempója valóban nem rossz, Nico Hülkenberg az időmérőn tapasztalt problémák miatt csak a 17. helyről rajtolt, a három körrel a futam vége előtt bekövetkezett motorhibája pillanatában azonban már a 6. helyen haladt, minden bizonnyal a versenyt is itt fejezte volna be. Daniel Ricciardo is jó tempót ment, neki a stratégiája nem jött be igazán, ő a 9. pozícióból esett ki ugyanabban a körben.
A fejemben már elkönyveltem az eredményt, az eset azonban megmutatja, hogy az autót be kell hozni a célba
– mondta Hülkenberg. – Mindent az irányításom alatt tartottam, biztonságos távolságra voltam Norristól, minden rendben ment, majd mindenfajta jel nélkül, egyik pillanatról a másikra jött a probléma. Nyilván keserű érzés, nehéz lenyelni, egy brutális pillanat, ami megtörténhet a motorsportban, ugyanakkor jó volt a tempónk, a tegnapi és a mai problémák akadályoztak meg minket a jó eredmény elérésében."