Mercedes driver Lewis Hamilton (44) of Great Britain, Mercedes driver Valtteri Bottas (77) of Finland and Ferrari driver Sebastian Vettel (5) of Germany during F1 Grand Prix race celebrated at Circuit of Barcelona 12th May 2019 in Barcelona, Spain. (Photo: Trigueros/Urbanandsport/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Sajtóértesülés szerint az F1 két élcsapata is beadta a derekát, és a Drive to survive című Netflix-sorozat 2. évadában már a Ferrari és a Mercedes is részt vesz.
Telitalálatnak bizonyult a Liberty Media együttműködése a Netflix nevű amerikai streaming szolgáltatóval, ami nem sokkal az idei F1-es szezon rajtja előtt tette elérhetővé a saját gyártású, Drive to survive című dokumentumfilm-sorozatát. Az alkotás producere a Senna-filmet is jegyző Asif Kapadia, aki a legendás pilótáról szóló műve után egy kortárs témával is nagy hullámokat vetett.
Az F1-ben lényegében mindenki a sorozatról beszélt az idénynyitó hétvégén, és a Drive to survive azóta is rendszeresen szóba kerül az F1-es közbeszédben, annak ellenére is, hogy a Ferrari és a Mercedes tavaly nem vett részt a forgatásban. A Mercedes a világbajnoki küzdelemmel indokolta ezt, a Ferrari viszont nem kommentálta a döntését.
Maranellóban az idei szezontól új csapatfőnök áll az istálló élén, Mattia Binotto is kijelentette, hogy nem látta az első évadot, de a Spanyol Nagydíjon „bizonyosan érdekes műsornak” nevezte a sorozatot, és elismerte, hogy foglalkoznak az idei szereplés gondolatával, de további részleteket nem fűzött a mondandójához.
A Monacói Nagydíj során elterjedt, hogy a Ferrari és a Mercedes is beszáll a sorozatba,
erről a Radio Monte Carlo és Olav Mol, a holland Ziggo Sport munkatársa is beszámolt, utóbbi hozzátette, hogy a megállapodást pont a Monacói Nagydíj hétvégéjén érték el a felek. Az első évad során a csapatok általában egy adott téma kapcsán egy-egy epizódban kaptak nagyobb szerepet, majd a végén a különböző szálak összefutottak.
A Netflix-sorozat a Liberty Media részéről az első igazán ügyes lépés az F1 népszerűsítése érdekében, mivel a szolgáltatás előfizetői révén olyan közönséget is el tudtak érni, amelynek tagjai nem feltétlenül érdeklődtek korábban a versenyek iránt. Az idei Monacói Nagydíjat az ESPN-en 908 ezren nézték, ez 12%-kal több, mint a tavalyi nézettség az USA-ban.
A „Netflix-hatás” a csapatok angol Wikipédia-szócikkeinek megtekintési adataival is illusztrálható.
A márciusi megjelenés idején minden istálló szócikkje kiugróan magas látogatottságot regisztrált, jóval nagyobb érdeklődést, mint a korábbi években bármilyen esemény. Ez a Ferrari és a Mercedes esetében is javulást mutatott, de nem olyan mértékben, mint azok a kisebb csapatoknál, amelyekre a sorozat és a nagyobb istállók hiányzása miatt fordult a szokásosnál nagyobb figyelem.