A Renault nagy várakozásokkal kezdte meg az idei szezont, a téli tesztek előtt arról beszéltek a csapatnál, hogy még soha nem értek el ekkora előrelépést a motorral egyetlen holtszezon alatt sem, a 2016-os visszatérés utáni negyedik évében pedig már szeretnének önerőből elérni legalább egy dobogós helyezést és csökkenteni a távolságot a topcsapatokhoz képest. A hangzatos szavakat kudarcokkal teli szezonkezdet követte, Bahreinben az is megtörtént a csapattal, hogy mindkét autója ugyanabban a körben esett ki műszaki hiba miatt, majd Kínára egy ráncfelvarrt MGU-K-t vetettek be, Nico Hülkenberg azonban ezzel együtt sem tudta befejezni a versenyt. Bakuban a megbízhatóság rendben volt, ott a tempóval volt gond. Mindezek után nem meglepő, hogy a Renault változásokat eszközölt a csapat menedzsmentjében.
Az átszervezések a franciák Viryben működő motorrészlegét, és a kasztniért felelős enstone-i bázist is érintik.
Előbbihez érkezik Christophe Mary, aki az F1-ben korábban a Ferrari motorrészlegén töltött be vezető szerepet 1994 és 2007 között, majd hasonló pozícióban dolgozott négy éven át a Mercedesnél is.
Mary legutóbb a francia PSA konszernnél a Peugeot 208 Hybrid FE tanulmányautóján dolgozott, mielőtt átnyergelt a gyártó motorsportrészlegéhez, ahonnan most a Renault miatt távozik, hogy augusztus elsejétől munkába álljon Viryben, mint mérnökigazgató. Közvetlenül a motorfőnök Rémy Taffinnak fog jelenteni.
Mary az egyedüli, aki „kívülről" jön, a régóta a csapat kötelékéhez tartozó Stephane Rodriguez házon belül kap új pozíciót, projekt és beszerzési igazgató lesz a motorrészlegnél, és szintén Taffinnak jelent majd. Új posztra kerül a tavaly a Mercedestől 17 évnyi szolgálat után elcsábított Matthew Harman is, aki eredetileg főtervező-helyettesnek érkezett, most azonban mérnökigazgatói kinevezést kapott, hogy Maryvel és Rodriguezzel együtt tagja legyen a menedzsmentnek, amelyben a technikai igazgató Nick Chester közvetlen beosztottja lesz.
A Renault azt várja az átszervezéstől, hogy Taffin és Chester „jobban fog tudni koncentrálni a motor és a kasztni teljesítményének növelésére."
Cyril Abiteboul csapatfőnök amondó, hogy az idei szezon európai rajtjával lehetőséget kapnak arra, hogy feledtessék a rossz idénykezdetet, amely nem felelt meg a csapat várakozásainak.
„Tudjuk, hogy sokkal többre vagyunk képesek, problémáktól mentes versenyhétvégékre van szükségünk, és a lehető legtöbbet kell kihoznunk az egyes futamokból" – nyilatkozta a csapatfőnök. A Renault szintén készül új fejlesztésekkel Barcelonára, amelyek az első szárnyat és az autó hátsó részét is érintik, valamint mechanikai újításokat is elvisznek Spanyolországba, amelyekkel az autó egyensúlyán igyekeznek javítani.