Renault: Nem lehetünk büszkék magunkra
GPHírek
2019. április 15. 17:21
Renault's Australian driver Daniel Ricciardo takes a corner during the Formula One Chinese Grand Prix in Shanghai on April 14, 2019. (Photo by GREG BAKER / AFP)
Háromból egyszer sem tudta mindkét autójával befejezni az aktuális versenyt a Renault az idei szezonban, Bahreinben pedig kettős kiesés lett a franciák futamának vége. A szahíri lebőgés után Kínába egy új verziójú kinetikusenergia-visszanyerő rendszert (MGU-K) vitt a csapat, amelyet mindkét gyári autóba, és Lando Norris McLarenjébe is beszereltek (Carlos Sainz a büntetés elkerülése miatt maradt a régi változatnál), Nico Hülkenbergen azonban ez sem segített, a német pilóta Bahrein után ismét kiesett, ráadásul az első vizsgálatok szerint pont az MGU-K-ja romlott el. Daniel Ricciardo hiába szerezte meg első pontjait a csapattal, ez sem adott okot a túlzott örömködésre.
Cyril Abiteboul, a Renault sportprogramjának igazgatója a Kínai Nagydíj előtt azt remélte az új fejlesztésektől, hogy végre „beindíthatják a csapat szezonját". Ez csak félig sikerült, mert bár az időmérőn mindkét autóval bejutottak a Q3-ba, Daniel Ricciardo pedig a versenyen megszerezte első pontjait új csapatában,
ezúttal sem sikerült mindkét autót eljuttatniuk a célig, ráadásul egy újabb, az új MGU-K-t érintő műszaki hiba kényszerítette őket a partvonalon túlra.
„Úgy tűnik, hogy már megint az MGU-K-val volt gondunk, úgyhogy még van munkánk vele – nyilatkozta a csalódott Hülkenberg a verseny után. – Vizsgáljuk a helyzetet. Egyszer csak eltűnt az erő a motorból, úgyhogy mindenképpen az erőforrással volt probléma. Már pár körrel azelőtt jelentkezett, hogy feladtam a versenyt, de nem tudtuk szoftveresen megoldani, ezért a csapat megkért, hogy parkoljam le az autót."
A Renault célja, hogy megszilárdítsa a helyét a középmezőny elején, és fokozatosan csökkentse a távolságot a három topcsapattal szemben, valamint az idén már egy dobogós helyezést is önerőből összehozzon valamelyik versenyen. Ez egyelőre távolinak látszik, ha pedig így folytatják, még inkább annak fog, Hülkenberg ezért minél előbbi megoldást szeretne.
Nem jó hír ez, és igazán felül kellene már kerekednünk a megbízhatósági gondjainkon, mert mindez pontoktól és értékes tapasztalattól foszt meg minket.
Tudjuk, hogy van elvégzendő házi feladatunk, és ezeket a gondokat inkább előbb kellene megoldanunk, mint később."
Némi örömre Ricciardo hetedik helye miatt lehetett oka a gárdának, az ausztrál pilóta ugyanis először fejezett be futamot a Renault színeiben, egyben első pontját is szerezte, és a legjobb eredményt érte el a középmezőnyből. Abiteboul ennek ellenére azért nem volt elragadtatva, habár azt megjegyezte, hogy az egy kiállásos stratégiát szépen kivitelezték.
Nincs semmi, amire büszkék lehetünk, tempó tekintetében azonban jobb versenyünk volt, mint az kívülről tűnik, annyira a gumik óvásával voltunk elfoglalva."
Ricciardo leggyorsabb köre mindössze a 16. volt ebben a tekintetben, Sergio Pérez, Alex Albon, Hülkenberg és Robert Kubica nem tudott csak nála gyorsabb kört futni.
Abiteboul éppen ezért elsőre ellenezte az egy kiállást, mondván nem mutatna jól.
„Én sem akartam egy kiállást, mert tudtam, hogy a tempónk azzal nyomorúságosnak tűnne. A stratégáink azonban világossá tették, hogy a két kiállás nem működne, ezért működésre kellett bírnunk az egy kiállást, ami végül sikerült is."