Vágólapra másolva!
A nem éppen ütközésektől mentes karriert futó Romain Grosjean, és az F1 fenegyerekének tartott Kevin Magnussen csapaton belüli rivalizálása és összekoccanása nem talált szívélyes fogadtatásra csapatfőnöküknél, aki egyből a verseny után a szőnyeg szélére állította pilótáit.

Volt miért aggódnia a Haas-csapatnak a Spanyol Nagydíj záró szakaszában, két pilótája, Romain Grosjean és Kevin Magnussen ugyanis egymást kezdte püfölni a biztonsági autós újraindítás után, kétszer is összeértek, a francia mindkétszer levágta a második kanyart, utóbb akkor, amikor megpróbálta visszaelőzni csapattársát. Mindennek az lett a vége, hogy még két helyet bukott, és csak tizedikként zárt. Günther Steiner csapatfőnök nem repesett az örömtől, és már a levezető körben közölte pilótáival, hogy az autóból kiszállva azonnal raportra kell menniük hozzá.

Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Christian Horner, Max Verstappen, Scuderia Toro Rosso, Alex Albon, Helmut Marko, Pierre Gasly, Danyiil Kvjat, Tanabe Tojoharu, Honda
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Christian Horner, Red Bull Racing, Neymar
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Pierre Gasly, Neymar, Dani Alves
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Pierre Gasly, Neymar
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Pierre Gasly, Neymar, Dani Alves
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Alfa Romeo Racing, Peter Sauber
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Alfa Romeo Racing, Peter Sauber
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Alfa Romeo Racing, Peter Sauber
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Alfa Romeo Racing, Kimi Räikkönen
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Alfa Romeo Racing, Antonio Giovinazzi
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Alfa Romeo Racing, Kimi Räikkönen, Valtteri Bottas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Pierre Gasly, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Neymar
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Sebastian Vettel, Red Bull Racing, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Max Verstappen, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Alfa Romeo Racing szerelők, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing szerelők, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Claire Williams, Williams Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Sebastian Vettel, Max Verstappen, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj, tükör
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Racing Point, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Max Verstappen, Sebastian Vettel, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Lando Norris, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj, roller
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Sebastian Vettel, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing szerelők, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Pierre Gasly, Kevin Magnussen, Romain Grosjean, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Lando Norris, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Pierre Gasly
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Pierre Gasly
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Max Verstappen, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Max Verstappen
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Charles Leclerc
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Red Bull Racing
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Valtteri Bottas, Dieter Zetsche
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Valtteri Bottas, Dieter Zetsche
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj, szelfi
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj, szelfi
Forma-1, Lewis Hamilton, Dieter Zetsche, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj,  Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Pierre Gasly, Red Bull Racing
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj,  Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj,  Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj,  Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Scuderia Ferrari, gumik, Pirelli
Forma-1, Spanyol Nagydíj,  Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj,  Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Pierre Gasly, Red Bull Racing
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Nico Hülkenberg, Carlos Sainz, Renault
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Romain Grosjean, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Dieter Zetsche, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, bajusz
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari

Nem ez volt az első eset, hogy Grosjean és Magnussen keresztezte egymás útját, és Steiner szerint könnyen lehet, hogy nem is az utolsó. Az egész onnan indult, hogy

az 53. körben kiment a Safety Car, a célegyenes végén a dán pedig beszúrt a hetedik helyen haladó csapattársa mellé, miután Grosjean Haasának jobb első kereke összeért Magnussen autójának bal hátsójával, amitől a franciának le is kellett vágnia a kanyart.

Grosjean keresetlen szavakkal illette csapattársát a rádióban, majd három körrel később visszatámadt, négy körrel később pedig az egyes kanyarban megpróbált kívülről elmenni Magnussen mellett. A két autó újra összeért, Grosjean megint levágta a kanyart, hogy egy körrel később újra megtegye, ekkor már azért, mert Carlos Sainz bújt be mellé belülről.

A Haas csapatfőnökének üzenetei pilótáihoz a levezető körben
Steiner Magnussennek: „Kevin, az első dolgod az legyen, hogy keress meg engem, kérlek!”
Magnussen Steinernek: „Persze, nem gond.”
Steiner Grosjeannak: „Romain, itt Günther. El fogom simítani ezt, maradj nyugodt, és lassan gyere vissza a bokszba. Utána beszélünk, kérlek, próbálj meg nyugodt maradni, köszönöm!”

Grosjean idegességét onnan is látni lehetett, hogy nagyon gyors levezető kört ment (a szabályok adta keretek között), Bottas után a második versenyző volt, aki beért a bokszba, majd miután kiszállt, a fejtámaszt dühösen dobta vissza az autóba.

Grosjean fedélzeti kameráján a pillanat, amikor a két Haas először összeért Forrás: F1 TV

Steiner be is tartotta az ígéretét, az interjúk alatt Grosjean és Magnussen is feltűnően nyugodt volt, utóbbi nem is nagyon volt hajlandó válaszolni az ütközést firtató kérdésekre. „Mindkettejükkel beszéltem közvetlenül a verseny után, tisztázni akartam a helyzetet, amit meg is tettem, úgyhogy rendben vagyunk.

– nyilatkozta a csapatfőnök. – Tanulnunk kell ebből, és tovább kell lépnünk. Még így is szerencsésen megúsztuk, noha veszítettünk néhány pontot. Mindkét autóval pontszerző helyen értünk célba, ami mindig jó."

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Guenther would like a word... . #SpanishGP #Formula1 #F1 #Barcelona @haasf1team

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés,

Videón az ütközés és a levezető körben érkező két rádióüzenet

Az osztrák kifejtette, hogy csupán annak szerette volna elejét venni, hogy a futam után a médiában eszkalálódjon a helyzet, és pilótái elkezdjenek egymásnak üzengetni. „Jó a kapcsolatuk egymással, korábban is az volt, én

Korábban már volt hasonló, de elvégre ők autóversenyzők. Szerintem az egész rosszabbul nézett ki, mint amilyen valójában volt."

Magnussen annyit tett hozzá a történtekhez, hogy nem szándékosan koccant össze Grosjeannal. A francia igyekezett megtalálni a pozitívumokat, mondván az autójuk tempója egész hétvégén jó volt, és így is mindketten pontot szereztek.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!