„Az aerodinamika azoknak való, akik nem tudnak motort építeni" – szólt Enzo Ferrari 1960-ban, egy olyan korszakban, amikor az aerodinamikai hatékonyság, ha nem is számított ismeretlen fogalomnak, de a mostaninál jóval kevésbé határozta meg a Forma-1-es csapatok mindennapjait. Azóta nagyot fordult a világ, ma kis túlzással az aerodinamikáról szól minden, a Ferrari az idén azonban mintha alapítója lassan 60 éves szavait fogadta volna meg, a maranellóiak motorja ugyanis párját ritkítja, az aerodinamikával azonban csak küszködnek. Carlos Sainz és Pierre Gasly a Renault és a Honda részéről is tapasztalt előrelépést ezen a téren, a vörösök erőforrása egyelőre azonban mindkettejük szerint verhetetlen.
A Ferrari mellett a Renault volt az a gyártó, amelyik fejlesztésekkel érkezett a barcelonai futamra, a maranellóiak azonban egyenesen a Kanadára tervezett, második specifikációs erőforrásuk bevetését hozták előre.
Kisebb szükségük nekik volt a javításra, ugyanis már ezelőtt is egyöntetű vélemény volt a paddockban, hogy az ő motorjuk a legjobb.
A tavaly még a Renault gyári csapatát erősítő, az idei évre a franciák erőforrásait használó McLarenhez igazoló Carlos Sainz is megerősítette ezt. „Szerintem a Renault egyértelműen fejlődött a motorerő terén, látszik, hogy az idén minden pályán jóval közelebb vagyunk az élmezőnyhöz,
számomra azonban továbbra is van egy motor, amelyik túltesz a többin, ez pedig a Ferrari erőforrása időmérős üzemmódban.
Az még mindig jókora lépéssel a többiek előtt van."
Noha valószínűleg igencsak pontos adatai vannak róla, Sainz nem árulta el, hogy mi a motorok pontos erősorrendje. „A Renault a motorerőben is előrelépett, az új motornak pedig a megbízhatóság terén kellene fejlődést hoznia, mert jelenleg ez a leggyengébb pontja. Remélhetőleg folytatni fogjuk az előrelépést, a Renault pedig a fejlesztést, a tavalyi évhez képest azonban egyértelműen több lóerő áll rendelkezésre.
Nem tudom pontosan megmondani a motorok közötti különbségeket, mivel azt belső információként kezelik a gyártók, és nem is nekem kell erről beszélnem, de előrelépést jelent [az új motor]."
Kollégája véleményét osztotta Pierre Gasly, aki a Honda erőforrásaival kapcsolatban van igazán képben, tavaly a Toro Rossónál, idén pedig a Red Bullnál megy a japánok termékeivel.
Sokatmondó a francia nyilatkozatából az, hogy a Hondának a Mercedest, és nem a Ferrarit kell szerinte utolérnie, utóbbi annyival előrébb van.
„Nem vagyunk túl messze, jelenleg azonban a Ferrari egyértelműen kiemelkedik az egyenesben mutatott sebességben. A Mercedes, amelyet nekünk céloznunk kell, többé-kevésbé középtájon helyezkedik el."
Az idei szezonra Renault-ról Hondára váltó Red Bullnál eddig nem lehet panasz a japánokra, Max Verstappen már két dobogót és három negyedik helyet szerzett, közte a Honda újkori F1-es történetének első pódiumával. „Azt mondanám, hogy az idei motor minden téren elég nagy előrelépést jelent.
Teljesítmény szempontjából jóval több lóerőnk van, és a megbízhatóságot nézve is meglehetősen simán alakultak a dolgok a szezon eleje óta,
úgyhogy mindenben fejlődött a Honda – mondta az összehasonlítási alappal rendelkező Gasly. – Természetesen még mindig van hova fejlődni, főleg a Ferrarihoz képest, de tudom, hogy a Honda nem áll le, és még több teljesítményt pakol majd a motorba."