MONTE-CARLO, MONACO - MAY 25: Pierre Gasly of France driving the (10) Aston Martin Red Bull Racing RB15 on track during qualifying for the F1 Grand Prix of Monaco at Circuit de Monaco on May 25, 2019 in Monte-Carlo, Monaco. (Photo by Charles Coates/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1ZEQJR8N51W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A versenyfelügyelők három helyes rajtbüntetéssel sújtották Pierre Gaslyt, a Red Bull francia versenyzőjét, amiért a Monacói Nagydíj időmérőjén feltartotta Romain Grosjeant. Gasly így csak a nyolcadik helyről kezdheti a holnapi versenyt, miközben Max Verstappen ott lohol a Mercedesek sarkában.
A Ferrari helyett a Red Bull volt az a csapat, amelyik – noha csak egy autóval – úgy ahogy fel tudta venni a versenyt a Mercedesszel, habár Max Verstappen szerint nem volt valós esélyük elkapni az Ezüstnyilakat. A holland pilótát korábbi csapattársa is hátráltatta egy kicsit, utolsó gyorskörét ezért félbe is kellett hagynia, ugyanakkor így sem volt elégedetlen. A másik Red Bullt vezető Pierre Gasly is örült az az 5. helyének, ami azonban később a nyolcadik rajtkockára módosult, a franciát ugyanis három helyes rajtbüntetéssel sújtották a futamra.
Galéria: Piros festéssel emlékezik a Mercedes - szombati képgaléria
1/41
A Mercedes pirosra festett glóriával emlékezik a héten elhunyt Niki Laudára
Verstappen az időmérő első szakaszában a negyedik lett, de kevesebb mint hat századra volt csak Lewis Hamiltontól, és 163 ezredre a körét a Q1 végén, friss gumikon futó Sebastian Vetteltől. Mindezek után a Q2-ben az első helyen végzett 83 ezreddel az ötszörös világbajnok előtt, a Q3-ban azonban nem tudta megismételni ezt. „Izgalmas időmérő volt, örülök a harmadik helynek, szerintem ez volt a maximum, amit ma elérhettünk.
Temészetesen az ember mindig pole pozícióban szeretne lenni, ugyanakkor realistának kell maradni. A Q2-ben jónak tűnt a helyzet, de tudtam, hogy a Mercedesekben van még tartalék"
Verstappennek a gumikkal gyűlt meg a baja az utolsó szakaszban, első körét is kissé befolyásolták a hidegebb Pirellik,
a második próbálkozásába pedig korábbi csapattársa, Daniel Ricciardo kavart be.
„A Q2-es köröm jó volt, a Q3-ban viszont időt veszítettem az első kanyarban a hideg gumik miatt. A második próbálkozásnál egyszerűen túl hidegek voltak a gumijaim, amikor az ember rögtön két tizedes hátrányba kerül, akkor pedig már nem kockáztathat, úgyhogy elvettem a gázt. A harmadik hely így sem rossz, mert tíz perccel az edzés kezdete előtt még padlólemez sem volt az autón, a szerelők remek munkát végeztek, hogy összerakták."
Galéria: Piros festéssel emlékezik a Mercedes - szombati képgaléria
1/41
A Mercedes pirosra festett glóriával emlékezik a héten elhunyt Niki Laudára
„Max nagyon keményen meg akarta nyomni az utolsó körét, kicsit zavaros volt a kivezető köre, mert Daniel [Ricciardo] az útjában állt, elengedte Lewist, emiatt pedig Maxot sajnos kicsit megakasztotta – vázolta a Q3-ban történteket Christian Horner csapatfőnök a Sky Sportsnak. – Ettől csökkent a gumik hőmérséklete, így nem volt meg a lehetősége a javításra. A 3. és az 5. hely tűrhető rajtpozíciók a holnapi futamra, Pierre is jó munkát végzett."
Csakhogy Gasly végül nem tarthatta meg az ötödik helyet,
a Q2-ben ugyanis csúnyán feltartotta Romain Grosjeant a Mirabeau kanyar előtti egyenesben, ami miatt a felügyelők három helyes rajtbüntetéssel sújtották,
így csak a 8. helyről indulhat a versenyen. „A nyolcas számú autó pilótájának keményen kellett fékeznie, hogy elkerülje az ütközést a tizes rajtszámú autóval, amely felvezető körön lassan haladt az ideális íven."
A felügyelők indoklásából az is kiderül, hogy nem felétlenül Gasly hibázott, a Mirabeau előtti kanyarok ugyanis olyan szűkek, hogy nem is láthatta a tükörben Grosjeant.
A felelősség első sorban ezért a Red Bullt terheli,
mert nem figyelmeztették a Haas érkezésére, amely ráadásul az egyetlen gyorskörön levő autó volt a közelben. Grosjean az incidens miatt nem tudta befejezni a gyorskörét, újabbra pedig már nem vol ideje, így nem jutott be a Q3-ba.
Az időmérővel Gasly összességében annak ellenére elégedett volt, hogy kereken 4 tizeddel kapott ki a csapattársától. „Jó időmérő volt, az ötödik hely elég jó. Jó lett volna átugrani Sebet, aki csak egy tizeddel volt gyorsabb nálam, nem voltam teljesen elégedett a körömmel, küszködtem azzal, hogy mindhárom szektort összerakjam – nyilatkozta még a büntetés előtt. – A dolgok kezdenek jobbra fordulni, de természetesen még javulni fog a teljesítményem. Minden arról szól, hogy folytassam a munkát a mérnökökkel és találjunk egy olyan egyensúlyt, ami segít abban, hogy a legtöbbet kihozzam magamból."