Az ifjú Michael Schumacher az akkor még háromszoros világbajnok Alan Prosttal, valamint Ayrton Sennával csatázik az első helyért, végül utóbbival összeérve megpördül és kiesik, miközben a professzor megnyeri az 1993-as szezon első versenyét, egy lépéssel közelebb kerülve negyedik világbajnoki címéhez. Röviden összefoglalva ez volt a mai napig utolsó Dél-Afrikai Nagydíj története, azóta ugyanis nemhogy az országban, de még a kontinensen sem rendeztek F1-es versenyt. A száguldó cirkusz kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media azonban hamarosan változtatna ezen.
Sean Bratches, az F1 kereskedelmi igazgatója is megerősítette, hogy a jövőre érkező két új verseny (Hollandia, Vietnám) megjelenése ellenére sem szeretnék kibővíteni a versenynaptárt, és várhatóan marad a 21 futam. Öt helyszín, Hockenheim, Silverstone, Monza, Barcelona és Mexikó szerződése jár le az idei év végén, utóbbi kettő helyzete tűnik a legbizonytalanabbnak.
A másik három verseny sem érezheti azonban teljes biztonságban magát, a Liberty ugyanis nem áll le a terjeszkedéssel, és már Afrika felé kacsintgat.
Ráadásul nem csak az 1993-ban a máig utolsó afrikai futamot rendező Kyalami, hanem Marokkó is a jelöltek között van. „Öt kontinensen versenyzünk, az utolsó belakott kontinens amin nem, az Afrika.
Nagyon produktív megbeszéléseket folytattunk Dél-Afrikával, és kevésbé kiterjedteket Marokkóval arról, hogy oda vigyünk egy verseynyt
– nyilatkozta Bratches. – Korábban már versenyeztünk Dél-Afrikában, nekem azt mondták, hogy akkor politikai okok miatt kellett elhozni onnan a versenyt. Most azon vagyunk, hogy visszavigyük, ez nagyon fontos nekünk."
A Forma-1-nek Dél-Afrikában van nagyobb történelme, 1967 és 1993 között Kyalami húszszor adott otthont a versenynek, a 60-as években pedig szintén az országban, East Londonban volt a futam. A motorsport térképére 2009-ben a túraautó-világbajnokság (WTCC), majd annak megszűnése után a túraautó-világkupa (WTCR) megrendezésével, valamint az utóbbi három évben Formula E futamokkal visszakerülő Marokkó is rendezett már F1-es versenyt, 1958-ban Casablancában Stirling Moss nyert. A két ország közül a pályája miatt előbbi van jobb helyzetben, ám
hogy mikorra térhet vissza a száguldó cirkusz az afrikai kontinensere, Bratches nem árulta el, csak annyit mondott, hogy rövid távban gondolkodnak.
„Globális sport vagyunk. Van egy történelmi pálya Dél-Afrikában, Kyalamiban, Toby Venter, a dél-afrikai Porsche nagykereskedés tulajdonosa megvásárolta és teljesen felújította garázsokkal és paddockkal – mondta Bratches. – Más országokhoz hasonlóan eközben Marokkó, pontosabban Marrakesh is megkeresett minket, mivel ott is van egy pálya. Annak a helyzetével kevésbé vagyok tisztában, azt hiszem, nem A besorolású, de onnan is jelentős az érdeklődés."
Bratches elmondta, hogy egy marokkói versenyhez valószínűleg jelentős állami támogatás kellene, ahogy a naptárban szereplő legtöbb helyszín esetében ez a helyzet. Yath Gangakumaran, az F1 stratégiai igazgatója pedig elárulta, hogy Nigéria és Ruanda is érdeklődik az F1 iránt, de egyelőre első sorban nem versenyt, hanem bemutatókat csábítanának az országba.