A hóeséssel nehezített spái WEC forduló után újabb világbajnoki cím küszöbén áll Fernando Alonso, aki gokartos sikere és két F1-es világbajnoki elsősége után sportautóval is megnyerheti az összetettet. Alonso és váltótársai, Nakadzsima Kazuki és Sébastien Buemi 31 pontos előnyt építettek ki a másik Toyotát vezető trió előtt, míg Le Mans-ban a győzelem és a pole pozíció összesen 39 pontot ér.
A japán versenyautó technikai fölényét elnézve, ha Alonsóék célba érnek Le Mans-ban, szinte biztosan megnyerik az összetettet (ez persze a 24 órás versenyen nem borítékolható), ami az Indianapolis 500 megnyerésén kívül Alonso legnagyobb célja, de kijelentette, ha sikerül is újabb világbajnoki címet szereznie, az nem lesz akkora érték a számára, mint az F1-es sikerei.
„Szerintem a Forma-1 a legmagasabb kategória a motorsportokban, én így látom – idézte Alonsót a Crash.net. – Az is fontos, hogy az ember hogyan értékeli a bajnokságokat nehézség szerint. Az idén lehengerlő autónk van. Biztos vagyok abban, hogy [Lewis] Hamilton sem tartja ugyanolyannak a 2008-as világbajnoki címét és az utolsó négy győzelmét. Szerintem ezek különbözők.”
Alonso elismerte, hogy a márkatársaik spái gondjai miatt kedvező helyzetbe kerültek, de szerinte korábban ők is pechesek voltak.
Kiemelte, ha Silverstone-ban nem zárják ki mindkét Toyotát, és Sanghajban nem a márkatársaik nyernek a kedvezőbb stratégia miatt, akkor „sokkal több pontot érdemelnének”, és „ezekkel a pontokkal matematikailag már most bajnokok lennénk.” Hozzátette, most már „csak” célba kell érniük Le Mans-ban, de ő is tudja, hogy ez egyáltalán nem könnyű.
Nagyon óvatosnak és ébernek kell lennünk, mert egy 24 órás versenyen bármi megtörténhet.”
Alonso felkészültsége mellett szüksége van váltótársai tapasztalatára is. Buemi elismerte, nem engedhetnek ki, mert az is veszélyeket rejthet. „A múlt hónapban, Sebringben a másik Toyotának gondjai voltak, és több, mint egy körrel vezettünk, de 3-4 alkalommal is majdnem összetörtem az autót, mert kiestem a ritmusból – idézte az Autosport. – Néha sokkal biztonságosabb keményen hajtani a rajttól a célig.”