A Ferrari a Francia Nagydíjon nem lépett akkorát az általa várt irányba, mint szeretett volna, a pénteki edzésnapon bevetett fejlesztései közül nem mindegyik vált be, ami már csak azért sem jó hír a csapatnak, mert előrelépni csak úgy tud, ha minden új elem hozza a várt szintet. Az új első és hátsó szárny, valamint az új fékhűtők fent maradtak az autón a hétvége további részére, a pénteken kipróbált padlólemez viszont nem. Ausztriában tovább próbálkoznak, Mattia Binotto csapatfőnök szavai alapján pedig készek az egyenesekben kialakított fölényükből is lejjebb adni ahhoz, hogy végre dűlőre jussanak az idei gumikkal.
Alapvetés a jelenlegi, aerodinamikai leszorítóerőt és hatékonyságot mindenek elé helyező Forma-1-ben, hogy az autók egyes alkatrészei csakis egymással harmóniában képesek működni, hiába talál ki valaki tehát egy neki jól funkcionáló első szárnyat, az egy másik autóra téve biztosan nem lenne képes ugyanolyan hatásfokkal működni.
Elsőre tehát hiába tűnhet pozitívumnak, hogy a Ferrari néhány fejlesztését az autón hagyta a Francia Nagydíjra a pénteki edzésnap után, valójában a nem bevált elemek levétele határozta meg a vörösök hétvégéjét.
Mattia Binotto a verseny után elmondta, hogy nem adják fel, Ausztriában újabb alkatrészeket tesznek próbára pénteken, köztük valószínűleg a Paul Ricardon elkaszált padlólemezt is. „Nem kaptunk mindenre választ, mert a padlólemez nem működött megfelelően, úgyhogy tovább dolgozunk rajta.
Ausztriába is viszünk különböző tesztelemeket, hogy megértsük azokat,
az autót azonban csak akkor fogjuk teljesen megérteni, ha minden alkatrész a vártak szerint működik rajta."
Az új alkatrészek kipróbálása mellett tehát Spielbergen a fő hangsúly azon lesz, hogy miért nem működtek a vártak szerint a Franciaországba vitt fejlesztések. A Red Bull Ring karakterisztikája, valamint a szezonból hátralevő futamok közül több is kedvezhet a Ferrari egyenesben kiemelkedően gyors konstrukciójának, ezzel azonban nem sokra mennek, így
Binotto egyértelműsítette, hogy a fejlesztésekkel egy új irányba indultak el, készek beáldozni a végsebességet
azért, hogy növeljék a leszorítóerőt, és végre felülkerekedjenek a szezon eleje óta tartó gumikezelési problémáikon. „Nagyobb leszorítóerőre törekszünk az egyenesbeli sebesség hátrányára.
Még ha az autó nem is lesz annyira hatékony, mint most, nagyobb leszorítóerőt fog generálni, hogy működésre bírja a gumikat.
Ebbe az irányban fogunk haladni. Franciaországban láthattuk az időmérőn, hogy mennyire nehéz működésre bírni az abroncsokat, jelenleg erre koncentrálunk."