A Ferrari néhány verseny után szembesült azzal, hogy az idei első nagydíjakon tapasztalt gumiproblémái nem egy-egy helyszín sajátosságaiból fakadtak, hanem az alapvetően elhibázott autóépítési szemléletből. Mattia Binotto csapatfőnök az Auto Motor und Sportnak rámutatott, hogy a 2019-es szezonra megváltoztatott gumik miatt már az a hozzáállás a nyerő, hogy a leszorítóerőt maximalizálni kell a légellenállás növelése árán is, és erre csak a Mercedes érzett rá, a hatékonyságot szem előtt tartó csapatok pácba kerültek.
A maranellóiak tudják, elhúzódó folyamat lesz behozni a lemaradásukat – már persze ha egyáltalán sikerül –, ennek érdekében gyakorlatilag az autó minden szegletét fokozatosan át kell rajzolniuk. A Pirellit újabban egyre több támadás éri, hogy a Mercedesnek kedvezett a gumik futófelületének 0,4 mm-es csökkentésével (bizony, ilyen csekély értéknek is drámai hatása lehet az erőviszonyokra), de a gyártó visszautasította a vádakat, és a csapatokra hárította a felelősséget a problémáikért.
Mario Isola úgy vélte, a szezon előtti felkészülés eredményei megtévesztők lehettek sokak számára a hűvös idő miatt, és Binotto nem zárja ki, hogy ez hamis illúziókba ringathatta a Ferrarit. „A téli teszteken Barcelonában talán minket is félrevezetett a jó teljesítményünk. Aki úgy látja, jól helyzetben van másokhoz képest, valamiért megnyugszik és nem aggódik saját maga miatt, és nem veszi észre a legfőbb problémáját” – mondta a csapatfőnök.
„A felkészülés alatt nehéz rájönni, mit csinálnak az ellenfelek. Azonban úgy gondolom, a Mercedest is kissé meglepte az első verseny eredménye.”
„Ha rápillantok az összes csapat teljesítményére az első versenyeken, mi teljesen máshol állunk, mint ahová a tesztek után vártuk magunkat. A Mercedes az egyetlen kivétel. Nem csak mi nem tartunk a számításainknak megfelelő helyen.”
A Ferrari valószínűleg alábecsülte a legutolsó, a korábbiakhoz képest jóval melegebb tesztnap jelentőségét, amikor a helyszíni tudósítók először figyeltek meg komolyabb nehézségeket az autójuk viselkedésével, ráadásul ez egybeesett a Mercedes javulásával, ami egy kissé kockázatos döntés eredménye volt.
A maranellóiak csapatfőnöki tisztségét idén átvevő Binotto azt állítja, nincs idejük a teherrel foglalkozni. „Képzelhetik, mekkora a nyomás rajtunk. Mindenki azonnali válaszokat, győzelmeket vár tőlünk. Mi viszont a saját feladatunkba merültünk bele annyira, hogy ezt szinte észre sem vesszük – mondta. – Tapasztalatból mondom, hogy ilyenkor a stabilitás és a folytonosság a legfontosabb. Időbe telik behozni a lemaradást, és ez csak akkor sikerülhet, ha magunkra koncentrálunk.”