MONTREAL, QUEBEC - JUNE 08: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 on track during qualifying for the F1 Grand Prix of Canada at Circuit Gilles Villeneuve on June 08, 2019 in Montreal, Canada. Dan Mullan/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Idén utoljára kapnak szabadon új motort a Red Bull versenyzői, a Honda beveti legújabb, Spec 3 verzióját. A Toro Rosso pilótájának, Danyiil Kvjatnak már büntetést eredményez a csere.
A Francia Nagydíjjal kezdetét veszi a Forma-1-es szezon középső harmada, és a Honda már most ellövi az utolsó szankció nélküli lehetőséget friss motor bevetésére a Red Bullokban. A gyártó bejelentette, hogy pályára küldi a Spec 3 változatot, amely az előző cserével ellentétben nem megbízhatósági céllal jött napvilágra, hanem a teljesítmény javítása érdekében.
„A próbapad eredményei teljesítménynövekedést mutattak ki az előző változathoz képest. Azt azonban tudjuk, hogy a bajnokságban vezető gyártó szintjére még nem jutottunk el – mondta a Honda technikai igazgatója, Tanabe Tojoharu. – Mindenesetre a helyes irányba tettük egy lépést, és a szezonban folytatni fogjuk a fejlesztést, minden rendelkezésre álló erőforrásunk bevonásával."
Főleg a belső égésű motor és a turbó változott."
A szakember kifejtette, hogy a frissítés széles körű együttműködés eredménye, a Honda több részlegén foglalkoztak a projekttel, valamint a turbókra specializálódott IHI vállalattal is folytatták a közös munkát.
Amikor Max Verstappen és Pierre Gasly megkapja a következő új motort, rajtbüntetést fog kapni, ez valamikor elkerülhetetlen lesz, talán több alkalommal is. A csapatnál ugyanakkor már az idény előtt kalkuláltak ezzel, és minden extra lóerőért hálásak a Hondának. A Toro Rosso pilótája, Danyiil Kvjat már most sem ússza meg a hátrasorolást, ugyanis neki már a negyedik erőforrást szerelik be idén. Csapattársa, Alexander Albon még a korábbi specifikációval versenyez a hétvégén.
A Hondához képest változatlanul erősebb motort csatasorba állító Ferrari és Mercedes eddig egy-egy fejlesztést vitt pályára, bár ők nem kényszerültek cserére megbízhatósági okból. A Renault sem jutott még el a második változatáig, és egyelőre nem beszéltek arról, hogy hazai versenyükön erre készülnek.