MONTREAL, QUEBEC - JUNE 07: Pierre Gasly of France driving the (10) Aston Martin Red Bull Racing RB15 on track during practice for the F1 Grand Prix of Canada at Circuit Gilles Villeneuve on June 07, 2019 in Montreal, Canada. Charles Coates/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Felemás pénteket zárt a Red Bull a Kanadai Nagydíjon, Max Verstappennek és Pierre Gaslynak a pálya porosságával és az autóval is meggyűlt a baja, miközben utóbbi még csapattársát is akadályozta.
Meglepő módon a legjobb tízbe sem került be a Red Bull a Kanadai Nagydíj második szabadedzésén azok után, hogy az első tréningen Max Verstappennek a két Ferrarit is sikerült szétválasztania. Az energiaitalosok két új erőforráselemet is bevetnek Montrealban, a pénteki napon számos újítást teszteltek, egyelőre azonban nem teljesen elégedettek, ráadásul a két pilótájuk találkozásából a holland kis híján összetörte az autóját.
Galéria: A Kanadai Nagydíj pénteki napja - Galéria
1/36
MONTREAL, QUEBEC - JUNE 07: Antonio Giovinazzi of Italy driving the (99) Alfa Romeo Racing C38 Ferrari on track during practice for the F1 Grand Prix of Canada at Circuit Gilles Villeneuve on June 07, 2019 in Montreal, Canada. Dan Mullan/Getty Images/AFP
Lewis Hamilton a csütörtöki sajtótájékoztatón még a Ferrarival egyenrangú ellenfélként jelölte meg a Red Bullt, mondván a fejlődő Honda-motor miatt velük is számolni kell, ebből eddig azonban nem sokat mutattak a bikások.
Max Verstappen mondjuk odaérhetett volna a Ferrarik és Bottas Mercedese mögé, a leggyorsabb körében azonban saját csapattársa feltartotta, ami miatt neki is ment a bajnokok falának,
az autójának azonban szerencséjére nem lett komolya baja, a 13. helyen végzett. „A csapat eléggé későn szólt, hogy érkezik, mialatt a gyorskörömre készültem. Amikor közölték, ráléptem a gázra, nagyjából öt másodperccel volt mögöttem, majd mondták, hogy eltalálta a falat – nyilatkozta az esetről az általános tapadás hiányára panaszkodó Gasly a Sky Sportsnak. – Nem láttam pontosan, hogy mi történt. Később majd beszélek vele."
„Azt hiszem, szóltak neki, hogy gyorsítson, utána azonban nem tudom, hogy mi történt.
Megérkeztem a sikánba, alulkormányzott lett az autóm az általa keltett légörvényben és jött a fal
– összegezte az esetet Verstappen. – Sajnálatos dolog volt, mert némi pályaidőt veszítettünk emiatt.”
Verstappen első sorban a szemmel láthatóan poros pályára panaszkodott, aminek a javulásától önmagában előrelépést remél. „Még a második edzésen is nagy volt a por, négy vagy öt sisakfóliát használtam el, miközben normális esetben egyet sem szoktam – mondta a holland. –
Jelenleg úgy gondolom, hogy egy kicsit még fejlődnünk kell, de semmi drámai nem történt, finomhangolni kell az autót, a pálya is javulni fog, ma egyszerűen nem kedveztek nekünk a dolgok,
némi munka vár ránk."
Az istálló Verstappennek és Gaslynak is új vezérlőelektronikát és akkumulátort szerelt az autójába erre a hétvégére, ezzel a hátrasorolásos büntetéshez igen közel sodorva őket,
mindkettejüknek ez ugyanis a második részegysége ezen elemekből, miközben mindkettőből kettőt használhatnak fel büntetlenül egy szezonban. Emellett a csapat új padlólemezzel is kísérletezett, először csak Gasly Red Bullján próbálva ki a fejlesztést, valamint az orrkúpon levő S-csatornán apró szárnyakat is teszteltek.