Vágólapra másolva!
Felemás pénteket zárt a Red Bull a Kanadai Nagydíjon, Max Verstappennek és Pierre Gaslynak a pálya porosságával és az autóval is meggyűlt a baja, miközben utóbbi még csapattársát is akadályozta.

Meglepő módon a legjobb tízbe sem került be a Red Bull a Kanadai Nagydíj második szabadedzésén azok után, hogy az első tréningen Max Verstappennek a két Ferrarit is sikerült szétválasztania. Az energiaitalosok két új erőforráselemet is bevetnek Montrealban, a pénteki napon számos újítást teszteltek, egyelőre azonban nem teljesen elégedettek, ráadásul a két pilótájuk találkozásából a holland kis híján összetörte az autóját.

Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Alex Albon, Scuderia Toro Rosso, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Max  Verstappen, Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Christian  Horner, Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Racing Point, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj

Lewis Hamilton a csütörtöki sajtótájékoztatón még a Ferrarival egyenrangú ellenfélként jelölte meg a Red Bullt, mondván a fejlődő Honda-motor miatt velük is számolni kell, ebből eddig azonban nem sokat mutattak a bikások.

Max Verstappen mondjuk odaérhetett volna a Ferrarik és Bottas Mercedese mögé, a leggyorsabb körében azonban saját csapattársa feltartotta, ami miatt neki is ment a bajnokok falának,

az autójának azonban szerencséjére nem lett komolya baja, a 13. helyen végzett. „A csapat eléggé későn szólt, hogy érkezik, mialatt a gyorskörömre készültem. Amikor közölték, ráléptem a gázra, nagyjából öt másodperccel volt mögöttem, majd mondták, hogy eltalálta a falat – nyilatkozta az esetről az általános tapadás hiányára panaszkodó Gasly a Sky Sportsnak. – Nem láttam pontosan, hogy mi történt. Később majd beszélek vele."

„Azt hiszem, szóltak neki, hogy gyorsítson, utána azonban nem tudom, hogy mi történt.

– összegezte az esetet Verstappen. – Sajnálatos dolog volt, mert némi pályaidőt veszítettünk emiatt.”

Gasly csak a 12. helyen végzett - Galéria! Forrás: AFP/2019 Getty Images/Charles Coates

Verstappen első sorban a szemmel láthatóan poros pályára panaszkodott, aminek a javulásától önmagában előrelépést remél. „Még a második edzésen is nagy volt a por, négy vagy öt sisakfóliát használtam el, miközben normális esetben egyet sem szoktam – mondta a holland. –

némi munka vár ránk."

Az istálló Verstappennek és Gaslynak is új vezérlőelektronikát és akkumulátort szerelt az autójába erre a hétvégére, ezzel a hátrasorolásos büntetéshez igen közel sodorva őket,

mindkettejüknek ez ugyanis a második részegysége ezen elemekből, miközben mindkettőből kettőt használhatnak fel büntetlenül egy szezonban. Emellett a csapat új padlólemezzel is kísérletezett, először csak Gasly Red Bullján próbálva ki a fejlesztést, valamint az orrkúpon levő S-csatornán apró szárnyakat is teszteltek.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!