BARCELONA, SPAIN - MAY 11: Pierre Gasly of France driving the (10) Aston Martin Red Bull Racing RB15 leads Nico Hulkenberg of Germany driving the (27) Renault Sport Formula One Team RS19 on track during final practice for the F1 Grand Prix of Spain at Circuit de Barcelona-Catalunya on May 11, 2019 in Barcelona, Spain. (Photo by Charles Coates/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1ZA4THWHN1W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója világosan cáfolta, hogy leigazolnák Nico Hülkenberget az idei szezonra előléptetett Pierre Gasly helyére. Az sem zavarja, hogy mérnökük a Ferrarihoz ment.
Futótűzként terjedt a pletyka, hogy a Red Bull a 2020-as szezonra leigazolná a Renault német pilótáját, Nico Hülkenberget, és a Le Mans-i 24 órás verseny korábbi győztesét ültetnék a Max Verstappentől egyelőre jelentősen elmaradó Pierre Gasly helyére. Az értesülésből azonban Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója szerint semmi sem igaz.
„Ezek a pletykák annyira alaptalanok, hogy már nem is akarjuk kommentálni őket – nyilatkozta Marko az Auto Bildnek. – Teljesen nonszensz, ezt mondtam Gaslynak is, amikor felhívott” – tette hozzá a szókimondó osztrák expilóta.
A szuperlicenc pontok bevezetése óta a Red Bull a korábbiaknál nehezebben tudja megoldani az utánpótlást, de a pilótaprogramjukból korábban többször kirúgott Danyiil Kvjat és a szintén visszahívott Alex Albon is jól szerepel a Toro Rossónál, valamint nemrég szerződtették az IndyCarban versenyző Patricio O’Wardot is, így a csapat nem szorul arra, hogy kívülről igazoljanak.
A német szaklap megkérdezte Marko véleményét is, hogy a csapat több mérnököt is elvesztett a Ferrari javára, köztük az adatelemzéssel és szimulációval foglalkozó Marco Adurnót, de a tanácsadót ezzel sem tudták kibillenteni. „Így van, de ez teljesen normális. Mérnöki szinten folyamatos a rotáció a Ferrari és köztünk, valamint más csapatokkal. Számomra ez nem hírértékű.”
A Red Bull a Kanadai Nagydíjon kissé tart a Ferraritól, mert a hosszú egyenesek a még mindig erősebb motorral rendelkező olasz autónak kedveznek. Marko viszont figyelmeztetett, hogy „legkésőbb Szingapúrban” eljön a Red Bull ideje is, ezzel újfent megerősítette, hogy a monzai Olasz Nagydíj idején bevetik az idei negyedik erőforrást, és ezzel lépnek egyet a fejlesztési lépcsőn.
Az Auto Bild szerint ennek az áll a hátterében, hogy a Honda most egy megbízható erőforrással rendelkezik, ami segíthet meggyőzni a japán gyártó igazgatótanácsát, hogy a 2020-as szezon után is folytassák az F1-es programot. „Addig a Forma-1 vezetői és a japánok nem akarják kockáztatni a motorhibát, és inkább visszafogott teljesítménnyel mennek” – írta a lap szerzője, Ralf Bach.