A hétvégén zajló Le Mans-i 24 órás versennyel lezárul a WEC másfél éves szuperszezonja, amely során a sportautó-világbajnokság résztvevői kétszer is pályára lépnek a maratoni viadalon. Ez egyben Fernando Alonso búcsúversenye is lesz, mert a Toyota korábban bejelentette, hogy a korábbi kétszeres F1-es világbajnok helyét Brendon Hartley veszi át a csapatnál.
Alonso és váltótársai a 8-as számú Toyotával tavaly megnyerték a versenyt, ezzel Alonso a Monacói Nagydíj után nagy lépést tett az autósportok tripla koronája felé (az idén Indianapolisban viszont rajthoz sem tudott állni), és nemrég elárulta, fontosabb neki, hogy újabb világbajnoki címet nyerjen annál, hogy Le Mans-ból 100%-os győzelmi rátával távozzon.
„Ez nem hiszem, hogy sokat jelent. Igazából jobban szeretném, ha vasárnap este újra világbajnok lehetnék” – nyilatkozta a Crash.net-nek. – Le Mans megnyerése után szép lenne, ha sportautó-világbajnok is lehetnék, talán még szebb, mintha kétszeres Le Mans-győztessé válnék. Ez azonban szerintem nem a mi kezünkben van.”
Ha ez egy hatórás verseny lenne, talán könnyebb lenne a legjobb 7 között zárni, mert megvan bennünk a lehetőség. Ez viszont Le Mans. Lehetséges, hogy az ember nem fejezi be a versenyt.”
„Ha pedig kiesünk, akkor búcsút inthetünk a világbajnoki címnek. ez kissé rajtunk kívülálló dolog. Le Mans dönti el, ki nyer, és bizonyos szempontból azt is, hogy az idén ki nyeri meg a bajnokságot. Remélhetőleg eleget tettünk ahhoz, hogy megérdemeljük” – tette hozzá, hasonló szófordulatot használva, mint Indianapolis előtt.
Alonsónak és a Toyotának nem lesz sétagalopp az idei verseny, mert szabálymódosításokkal közelebb hozták a privát csapatokat a japánok gyári autóihoz, de a hibrid Toyoták így is a verseny egyértelmű esélyesei. A 8-as számú egységnek nem kell a győzelemre hajtania, hiszen a spái futam után jelentős pontelőnnyel várhatják a finálét.