Vágólapra másolva!
A fölény ellenére a Mercedes nem nyugodt a gumik miatt, a csapatfőnök be akarja húzni a győzelmet egy olyan helyszínen, ami fekszik az autónak.

Nem forgott veszélyben a Mercedesek újabb első soros rajtja a Francia Nagydíj időmérő edzésén. Az Ezüstnyilak a 63. alkalommal sajátították ki az első sort, ez új rekord a Forma-1-ben. Ennél izgalmasabb kérdés volt, hogy Lewis Hamilton vagy Valtteri Bottas ünnepelheti-e a pole pozíciót; végül ismét a brit pilóta örülhetett.

„A Q1-ben és a Q2-ben Valtterinél volt az előny, nekem még finomhangolnom kellett az autót. A Q3-ban tudtam, hol kell gyorsulnom, és a feladatom az volt, hogy menjek és megtegyem. Az első kör fantasztikusan sikerült, nagyon tetszett, azonban tudtam, hogy néhány helyen még javulhatok, erre hajtottam a második kísérletnél. Az az egyik legjobb kör volt, amit valaha futottam” – nyilatkozta Hamilton.

Forma-1, Francia Nagydíj, Kimi Räikkönen
Forma-1, Francia Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Francia Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Francia Nagydíj, Pierre Gasly, Red Bull
Forma-1, Francia Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Francia Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Francia Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Francia Nagydíj, Danyiil Kvjat, Toro Rosso
Forma-1, Francia Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Francia Nagydíj, Danyiil Kvjat, Toro Rosso
Forma-1, Francia Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Francia Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Sebastian Vettel
Forma-1, Francia Nagydíj, Robert Kubica, Williams
Forma-1, Francia Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Francia Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault
Forma-1, Francia Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Francia Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Francia Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Francia Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Francia Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Francia Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Francia Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Francia Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Francia Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Francia Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Christian Horner, Red Bull Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Francia Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Scuderia Toro Rosso, Pirelli mérnök, Francia Nagydíj
Forma-1, szurkolók, Circuit Paul Ricard, Francia Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Circuit Paul Ricard, Francia Nagydíj
Forma-1, Jean-Dominique Senard, Renault, Francia Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Robert Kubica, Williams Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Toto Wolff, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj
Forma-1, Andreas Seidl, Zak Brown, McLaren Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Jean Todt, Toto Wolff, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj
Forma-1, Laurent Mekies, Scuderia Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Sergio Pérez, Francia Nagydíj
Forma-1, Francia Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Francia Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Francia Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj

Az ötszörös világbajnok kijelentette, egyre nehezebbnek érzi a pole pozíciók megszerzését, mert csapattársa folyamatosan a sarkában van. „Valtteri heroikus köröket futott az edzéseken, az időmérőn és az első etapokon. Folyamatosan közeledtem hozzá, és az utolsó két köröm volt a döntő” – összegzett.

Bottas elárulta, mindkét Q3-as etapja során gondokkal küzdött.

„Az első kör oké volt, de változott a szélirány. A 8-as és 9-es kanyarban az egész hétvégén küszködtem, végre találtam egy jó ívet, de az nem működött az új széliránnyal. Apróságok számítottak itt-ott, nem nagy dolgok – vélte. – A második próbálkozás során balszerencsés voltam, mert nem mentek előttem autók, nem kaptam szélárnyékot, és sokat vesztettem az egyenesben.”

Forma-1, Francia Nagydíj, Kimi Räikkönen
Forma-1, Francia Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Francia Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Francia Nagydíj, Pierre Gasly, Red Bull
Forma-1, Francia Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Francia Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Francia Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Francia Nagydíj, Danyiil Kvjat, Toro Rosso
Forma-1, Francia Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Francia Nagydíj, Danyiil Kvjat, Toro Rosso
Forma-1, Francia Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Francia Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Sebastian Vettel
Forma-1, Francia Nagydíj, Robert Kubica, Williams
Forma-1, Francia Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Francia Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault
Forma-1, Francia Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Francia Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Francia Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Francia Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Francia Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Francia Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Francia Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Francia Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Francia Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Francia Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Christian Horner, Red Bull Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Francia Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Scuderia Toro Rosso, Pirelli mérnök, Francia Nagydíj
Forma-1, szurkolók, Circuit Paul Ricard, Francia Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Circuit Paul Ricard, Francia Nagydíj
Forma-1, Jean-Dominique Senard, Renault, Francia Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Robert Kubica, Williams Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Toto Wolff, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj
Forma-1, Andreas Seidl, Zak Brown, McLaren Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Jean Todt, Toto Wolff, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj
Forma-1, Laurent Mekies, Scuderia Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Sergio Pérez, Francia Nagydíj
Forma-1, Francia Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Francia Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Francia Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj

A finn pilóta megpróbálta behozni a lemaradást, ez hibához vezetett, de nem búslakodott, mert úgy vélte, a 2. hely is jó rajtpozíció ezen a pályán, mivel hosszú út vezet az 1-es kanyarig. Főnöke, Toto Wolff a Sky Sports kérdésére elmondta, a nagy leszorítóerővel rendelkező autó ezen a pályán jól működik, de szerinte az igazi feladat a futamon vár rájuk a gumik miatt.

– vélte. – A jó rajt fontos lesz, a megbízhatóság, és az, hogy behúzzunk egy olyan versenyt, ami passzol az autónkhoz, de tudjuk, hogy a futam vasárnap lesz. Először érjünk célba” – intett óvatosságra az osztrák szakember.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!