Helmut Marko, a Red Bull Racing tanácsadója a Kanadai Nagydíj hétvégéje alatt elejtett egy mondatot arról, hogy a Mercedes akár már korábban információhoz juthatott a Pirelli 2019-es gumijairól, ezért épített a mezőnyben egyedüliként olyan autót, amely képes azokat a megfelelő működési tartományban tartani. Mint azt korábban megírtuk, az Auto Motor und Sport információ szerint a Pirellinél lobbizni kezdett a Red Bull és a Ferrari azért, hogy álljanak vissza a tavalyi, vastagabb futófelületű gumikra, mert azzal mindenki könnyebben boldogult, kivéve a Mercedest. Toto Wolff „opportunista akciónak" nevezte az egészet.
Tavaly mindössze három versenyhétvégén, Barcelonában, Franciaországban és a Brit Nagydíjon használták a Pirelli idei szezonra minden futamra bevezetett, vékonyabb futófelületű abroncsait, ezek közül kettőt a Mercedes nyert meg. A többi pályán rendre előjött az Ezüstnyilaknak az a tulajdonsága, hogy melegebb körülmények között hajlamosak túlmelegíteni az abroncsokat.
Ez az idei évre megszűnt, míg például a Ferrari a jelenlegi szezonban azzal szenved, hogy nem tudja felmelegíteni, valamint folyamatosan a megfelelő működési tartományban tartani a gumikat.
Helmut Marko szerint ez nem véletlen, az osztrák tanácsadó azt sugallta egyik, vélhetően nem a legmegalapozottabb nyilatkozatában, hogy a Mercedes már a tavalyi év első felében tudhatott arról, hogy az idei évre a vékonyabb futófelületű abroncsokra vált a Pirelli, ezért az autóját is ezekhez tervezte.
Nem tudom bizonyítani, hogy a Mercedesnek korábban voltak adatai az új gumikról, mint nekünk, de ki sem tudom zárni
– nyilatkozta Marko az Auto Bildnek. – Megfigyelhető, hogy az utóbbi időben a szabályváltozások és az egyéb döntések a Mercedesnek kedveztek. Tavaly csak a Mercedesnek volt gondja a gumik túlmelegítésével, az idén pedig hirtelen csak ők találnak bele mindig az abroncsok működési tartományába, a többiek nem. Ez vicces. Mindannyiunknak megvolt a lehetősége, hogy reagáljunk a gumik megváltoztatására,
de mindegyik autó kisebb leszorítóerőre van tervezve, csak a Mercedes választotta azt az utat, hogy nagy leszorítóerőre tervezi a kocsiját.
Utólag kiderült, hogy pontosan így lehet kihozni a legtöbbet az idei gumikból."
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke „opportunista akciónak" nevezte azt a tervet, hogy egyes riválisok elérnék a Pirellinél, hogy hozzák vissza a tavalyi gumikat, valamint jóformán szóra sem méltatta Marko szavait.
Nem hagyjuk magunkat befolyásolni olyanok által, akiknek nem számít a véleménye
– mondta a csapatfőnök. – A Pirelli minden szezonban változtat a gumikon, olykor az ember gyorsabban megérti az új abroncsokat, néha azonban többet küszködik. Mint fair ellenfelek, nekünk a legjobbat kell kihoznunk az adott helyzetből, hacsak nem merül fel biztonsági kockázat, mint a múltban. A Pirellinek lehetetlen a feladata. Olyan gumikat kell gyártsanak, amelyek gyorsan kopnak, hogy változatosak legyenek a stratégiák. Amint ezt teljesítik, az emberek olyan gumit akarnak, amelyek sokáig bírják. Szerintem védelmeznünk és támogatnunk kell a Pirellit abban, hogy olyan gumit gyártson, amely remélhetőleg mindenkinek megfelel."