Hiába igyekezett a Red Bull és a Ferrari is elérni, hogy még az idei szezon közben álljanak vissza a tavalyi gumikra az idei, többek szerint a Mercedesnek kedvező abroncsokról, a Osztrák Nagydíj péntekjén erről megtartott szavazáson nem voksolt elég csapat a változtatásra, úgyhogy minden marad a régiben. Sebastian Vettel egy kicsit kiakadt.
Az Osztrák Nagydíj pénteki napjának reggelén a csapatok megtartották a szavazást arról, hogy a szezon későbbi részében visszatérjenek-e a 2018-as specifikációjú gumikhoz, amelyekkel több istálló szerint könnyebb volt boldogulni. A szavazás egyes információk szerint döntetlennel ért véget, 5 istálló a tavalyi abroncsokra voksolt, míg 5 az idei Pirellik mellé állt, más források azonban azt állítják, hogy az Alfa Romeo érdekes módon a 2019-es gumikra szavazott, és a Ferrari ügyfeleként sem állt be a Scuderia mögé. Akárhogy is történt, Sebastian Vettel nem volt boldog.
Meglehetősen hamar világossá vált az idei szezonban, hogy több csapatnak nagy fejtörést okoznak a megváltoztatott gumik. A leglátványosabban a Ferrari szenved velük, de például a Haasnál is többször hangoztatták, hogy ötletük sincs, miként lehetne megfelelően kezelni az idei, tavalyihoz képest vékonyabb futófelületű Pirelliket. A küszködő istállók a Red Bull vezérletével elkezdtek lobbizni azért, hogy még az idei szezon közben hozzák vissza a tavalyi abroncsokat, mindezt a rossz nyelvek szerint azért, hogy így csökkentsék a gumikat az elsők között megértő Mercedes fölényét. Az Osztrák Nagydíj péntekjének reggelén zártkörű ülésen szavaztak a csapatok,
az eredmény pedig vagy 5-5, vagy 6-5 lett, de mivel 70%-os többségre lett volna szükség a változáshoz, mindkét aránynál egyaránt marad minden a régiben,
továbbra is a Pirelli 2019-es gumijait kell használnia a csapatoknak.
Biztosan a 2018-as abroncsok visszahozatala mellett volt a Red Bull, a Toro Rosso, a Ferrari és a Haas, biztosan ellene pedig a Mercedes, a Force India, a Williams, a Renault és a McLaren. Arról megoszlanak a hírek, hogy az Alfa Romeo melyik tábort erősítette, mert
bár a Ferrari ügyfeleként logikusan a 2018-as gumik mellé kellett volna, hogy álljon, úgy hírlik, hogy Frédéric Vasseur csapatfőnökre nem gyakoroltak nyomást ez ügyben,
ő pedig inkább a 2019-es abroncsokat részesítette előnyben.
Galéria: Az Osztrák Nagydíj pénteki napja - Galéria
1/49
SPIELBERG,AUSTRIA,27.JUN.19 - MOTORSPORTS, FORMULA 1 - Grand Prix of Austria, Red Bull Ring, preview. Image shows Niki Lauda Formula 1 MP4. Photo: GEPA pictures/ Matic Klansek // GEPA pictures/Red Bull Content Pool // AP-1ZSJFN3GD1W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Hivatalos döntés még nem született ugyan – az FIA a mai megbeszélésen hallottak alapján összeállít majd egy dokumentumot a témában – a 70%-os arány híján azonban így is valószínűtlen, hogy lesz bármilyen változás. A találkozón nem csak szavaztak a csapatok, hanem a csapatfőnökök, Ross Brawn, az F1 sportért felelős igazgatója, Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója, Helmut Marko Red Bull-tanácsadó, Nikolasz Tombazisz FIA-technikai főnök, Alex Wurz GPDA-igazgató, valamint több pilóta, köztük Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Charles Leclerc és Romain Grosjean jelenlétében több oldalról is körbejárták a gumikérdést.
Mario Isola elmondta, hogy a vékonyabb futófelületre biztonsági szempontok miatt váltottak át az idei évre, valamint felhívta rá a figyelmet, hogy
a futófelület visszavastagításától még ugyanúgy nehéz lenne beletalálni a gumik működési tartományába.
A csapatok egyetértettek abban, hogy szélesíteni kell a gumik működési tartományát és csökkenteni a gumikopást, valamint nem lenne szabad büntetni azokat, akik alacsonyabb leszorítóerős tervezési filozófiát választanak (mint tette azt a Ferrari) azzal, hogy nem tudják működésre bírni a gumikat.
Bármennyire is pozitív volt azonban a tanácskozás, a hírek szerint Sebastian Vettel nem igazán volt jó kedvében, Tobias Grüner, az Auto Motor und Sport szakírója szerint a négyszeres világbajnok azt mondta:
Szavazzunk inkább arról, hogy többet ne szavazzunk semmiről, és helyette adjunk minden hatalmat Ross [Brawn] kezébe."
A Ferrari versenyzőjét minden bizonnyal rosszul érintette, hogy továbbra is az idei gumikkal kell szenvednie neki és a csapatnak, ugyanakkor ha megszavazták volna a 2018-as abroncsok visszahozatalát, azokat akkor is csak a Mexikói Nagydíjtól használhatták volna a csapatok.