Szavaztak a csapatok, nem hozzák vissza a 2018-as gumikat

Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Pirelli gumi, Osztrák Nagydíj
27.06.2019, Red Bull Ring, Spielberg, FORMULA 1 myWorld GREAT AWARD FROM AUSTRIA 2019, 28. - 30.06.2019, pictured Sebastian Vettel (GER # 5), Scuderia Ferrari Mission Winnow walks with his engineers over the track, Pirelli has Tires set to film, Sebastian Vettel (# 5), Scuderia Ferrari Mission Winnow rolls a tire down the slope. Photo © nordphoto / Bratic | usage worldwide
Vágólapra másolva!
Hiába igyekezett a Red Bull és a Ferrari is elérni, hogy még az idei szezon közben álljanak vissza a tavalyi gumikra az idei, többek szerint a Mercedesnek kedvező abroncsokról, a Osztrák Nagydíj péntekjén erről megtartott szavazáson nem voksolt elég csapat a változtatásra, úgyhogy minden marad a régiben. Sebastian Vettel egy kicsit kiakadt.

Az Osztrák Nagydíj pénteki napjának reggelén a csapatok megtartották a szavazást arról, hogy a szezon későbbi részében visszatérjenek-e a 2018-as specifikációjú gumikhoz, amelyekkel több istálló szerint könnyebb volt boldogulni. A szavazás egyes információk szerint döntetlennel ért véget, 5 istálló a tavalyi abroncsokra voksolt, míg 5 az idei Pirellik mellé állt, más források azonban azt állítják, hogy az Alfa Romeo érdekes módon a 2019-es gumikra szavazott, és a Ferrari ügyfeleként sem állt be a Scuderia mögé. Akárhogy is történt, Sebastian Vettel nem volt boldog.

Maradnak a 2019-es gumik Forrás: Motorsport Images

Meglehetősen hamar világossá vált az idei szezonban, hogy több csapatnak nagy fejtörést okoznak a megváltoztatott gumik. A leglátványosabban a Ferrari szenved velük, de például a Haasnál is többször hangoztatták, hogy ötletük sincs, miként lehetne megfelelően kezelni az idei, tavalyihoz képest vékonyabb futófelületű Pirelliket. A küszködő istállók a Red Bull vezérletével elkezdtek lobbizni azért, hogy még az idei szezon közben hozzák vissza a tavalyi abroncsokat, mindezt a rossz nyelvek szerint azért, hogy így csökkentsék a gumikat az elsők között megértő Mercedes fölényét. Az Osztrák Nagydíj péntekjének reggelén zártkörű ülésen szavaztak a csapatok,

az eredmény pedig vagy 5-5, vagy 6-5 lett, de mivel 70%-os többségre lett volna szükség a változáshoz, mindkét aránynál egyaránt marad minden a régiben,

továbbra is a Pirelli 2019-es gumijait kell használnia a csapatoknak.

Biztosan a 2018-as abroncsok visszahozatala mellett volt a Red Bull, a Toro Rosso, a Ferrari és a Haas, biztosan ellene pedig a Mercedes, a Force India, a Williams, a Renault és a McLaren. Arról megoszlanak a hírek, hogy az Alfa Romeo melyik tábort erősítette, mert

bár a Ferrari ügyfeleként logikusan a 2018-as gumik mellé kellett volna, hogy álljon, úgy hírlik, hogy Frédéric Vasseur csapatfőnökre nem gyakoroltak nyomást ez ügyben,

ő pedig inkább a 2019-es abroncsokat részesítette előnyben.

Forma-1, Legendák parádéja, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Opus zenekar, sztrák Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Nico Hülkenberg, Renault Sport
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Max Verstappen, Red Bull Racing, gumiégetés, gpcímlap
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Pierre Gasly, Red Bull Racing
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Mick Schumacher
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, péntek, Valtteri Bottas, Mercedes

Hivatalos döntés még nem született ugyan – az FIA a mai megbeszélésen hallottak alapján összeállít majd egy dokumentumot a témában – a 70%-os arány híján azonban így is valószínűtlen, hogy lesz bármilyen változás. A találkozón nem csak szavaztak a csapatok, hanem a csapatfőnökök, Ross Brawn, az F1 sportért felelős igazgatója, Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója, Helmut Marko Red Bull-tanácsadó, Nikolasz Tombazisz FIA-technikai főnök, Alex Wurz GPDA-igazgató, valamint több pilóta, köztük Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Charles Leclerc és Romain Grosjean jelenlétében több oldalról is körbejárták a gumikérdést.

Mario Isola elmondta, hogy a vékonyabb futófelületre biztonsági szempontok miatt váltottak át az idei évre, valamint felhívta rá a figyelmet, hogy

a futófelület visszavastagításától még ugyanúgy nehéz lenne beletalálni a gumik működési tartományába.

A csapatok egyetértettek abban, hogy szélesíteni kell a gumik működési tartományát és csökkenteni a gumikopást, valamint nem lenne szabad büntetni azokat, akik alacsonyabb leszorítóerős tervezési filozófiát választanak (mint tette azt a Ferrari) azzal, hogy nem tudják működésre bírni a gumikat.

Vettel nem örült, hogy nem sikerült elérni a 2018-as gumik visszahozatalát Forrás: Picture-Alliance/AFP

Bármennyire is pozitív volt azonban a tanácskozás, a hírek szerint Sebastian Vettel nem igazán volt jó kedvében, Tobias Grüner, az Auto Motor und Sport szakírója szerint a négyszeres világbajnok azt mondta:

A Ferrari versenyzőjét minden bizonnyal rosszul érintette, hogy továbbra is az idei gumikkal kell szenvednie neki és a csapatnak, ugyanakkor ha megszavazták volna a 2018-as abroncsok visszahozatalát, azokat akkor is csak a Mexikói Nagydíjtól használhatták volna a csapatok.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!