Vágólapra másolva!
Még Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke sem számított rá, hogy Sebastian Vettelt megbüntetik a Kanadai Nagydíjon elkövetett, győzelmébe kerülő hibája miatt, de nem azért, mert szerinte a négyszeres világbajnok nem érdemelt büntetést, hanem csak egyszerűen nem gondolta, hogy a felügyelők bevállalnak egy ilyen döntést.

Természetesen a Mercedes csapatfőnökének is szembe kellett néznie a sajtóval és a célegyenesből dühödten kiabáló nézőkkel a Kanadai Nagydíj leintése után, mert bár nem ő, hanem a felügyelők hozták meg az ítéletet arról, hogy megbüntetik Vettelt, amiért nem biztonságos módon tért vissza a pályára kicsúszása után és szorította le onnan Lewis Hamilont, mégis az ő csapatának versenyzője profitált a döntésből, és nyerte meg a versenyt. Toto Wolff megvédte a felügyelőket, ugyanakkor kiállt a kemény versenyzés mellett, valamint azt is elárulta, ő sem gondolta, hogy a Ferrari pilótáját meg fogják büntetni.

Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lance Stroll
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Pierre Gasly
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Sebastian Vettel
Forma-1, Kanadai Nagydíj, rajt
Forma-1, Kanadai Nagydíj, rajt
Forma-1, Kanadai Nagydíj, rajt
Forma-1, Kanadai Nagydíj, rajt
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Pierre Gasly, Red Bull, Nico Hülkenberg, Renault
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Pierre Gasly, Red Bull
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lando Norris, McLaren, kiesés
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Danyiil Kvjat, Toro Rosso
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo, megpördülés
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Vettel, Ferrari, tábla, csere
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Nico Hülkenberg, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Kanadai Nagydíj, befutó
Forma-1, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Vettel, Hamilton, Ferrari, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Vettel, Hamilton, Ferrari, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Ferrari, Charles Leclerc
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Pierre Gasly, Red Bull
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Valtteri Botttas, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Ferrari, Charles Leclerc
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari, Charles Leclerc
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Toto Wolff, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Ferrari, Martin Brundle
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari

Wolff a Sky Sportsnak nyilatkozva nem volt könnyű helyzetben, olykor ugyanis a saját hangját is alig hallotta a pár méterrel arrébb, a bokszutca fala mögül különböző szitkokat felé kiabáló nézőktől. A Mercedes csapatfőnöke megértette Vettel dühét, aki a parc fermében megcserélte az egyest és a kettest ábrázoló táblákat.

– nyilatkozta a csapatfőnök. – Az érzelmek tehát érthetőek, és jók a sportnak. Vitatott ítélet volt. Én, mint a Mercedes csapatfőnöke azt mondom, hogy van egy szabály, hagyni kell egy autónyi helyet, miután az ember lemegy a pályáról,

Ha valaki Ferrari-drukker, vagy csak a keményebb versenyzés híve, akkor inkább a dodzsemes mentalitás mellett van."

Vettel és a táblacsere

A felügyelők indoklásában az állt, hogy Vettel nem biztonságosan tért vissza a pályára, és lekényszerítette arról Hamiltont, amiért annak elkerülő intézkedést kellett tennie.

A Kanadában szolgálatot teljesítő sportfelügyelők expilóta tagja az ötszörös Le Mans-i győztes Emanuele Pirro volt, Wolff szerint pedig ha valaki, akkor ő tudja, hogy miért hoz meg egy döntést, ezért bízni kell benne.

„A felügyelőket támogatnunk kell, ott van Emanuele, szerintem nála profibb és tapasztaltabb embert nem találhatnánk – mondta a csapatfőnök. – Tisztelnünk kell, ahogy ők látják a helyzetet. Monacóban Verstappen 5 másodperces büntetése szerintem kicsit elnéző volt, de nem panaszkodtunk miatta, elfogadtuk. Néha ezek az embernek kedveznek, néha nem."

A csapatfőnök ezzel együtt egy érdekes mondatot is elejtett,

elárulta, hogy a verseny közben nem gondolta volna, hogy a felügyelők bevállalnak egy ilyen döntést, amivel az első hely sorsáról határoznak.

„Egy kicsit meglepődtem, mert nem gondoltam, hogy meg fognak hozni egy ilyen vitatott döntést, de végül csak a szabálykönyvben leírtak szerint jártak el – mondta, majd kifejtette, hogy nem a szabályokkal kell igazodni a versenyhez, hanem fordítva – Szerintem mindannyian szeretjük a kemény versenyzést, de támaszkodnunk kell a szabályokra, így kell nekifognunk a versenyeknek.

Kicsit veszélyesebb lesz, de izgalmasabb is. Soha nem fekete vagy fehér egy ilyen helyzet."

A pillanat, amiért Vettel a büntetést kapta

A Ferrari részéről Mattia Binotto is elmondta a magáét, a vörösök csapatfőnöke többször is hangsúlyozta, hogy valójában ők nyertek, a döntés helyességéről azonban nem foglalt nyíltan állást. „Nem a mi dolgunk döntést, hozni, hogy büntetés volt-e, vagy sem, ez a sport, viszont ha megnézzük a nézőket, látszólag mindenki azt gondolja, hogy nem kellett volna büntetést adni.

Binotto előrebocsátotta, hogy nem fogják megtámadni a felügyelők döntését, inkább arra koncentrálnak, hogy gyorsabbá tegyék az autót. Vettel kicsúszásáról elmondta, hogy az vezetői hibából született, ami érthető, mert a németnek mindent ki kellett sajtolnia az autóból.

Vettel kicsúszása több kameraállásból

„Ismerjük a gyengeségeinket, javítottunk a versenyképességen, a szezonnak még nincs vége. A döntést nem lehet visszacsinálni. Meg kell vizsgálnunk az adatainkat és meghoznunk a magunk döntését. [Vettel azért csúszott ki], mert

Néhány órán belül mindenki le fog nyugodni, végiggondoljuk a történteket, meg kell vizsgálnunk a gyengeségeinket, és fejlesztenünk kell az autón, ez a feladatunk, ez a munkánk. Mi nyertünk. Mi voltunk a gyorsabbak, ez fontos."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!