Természetesen a Mercedes csapatfőnökének is szembe kellett néznie a sajtóval és a célegyenesből dühödten kiabáló nézőkkel a Kanadai Nagydíj leintése után, mert bár nem ő, hanem a felügyelők hozták meg az ítéletet arról, hogy megbüntetik Vettelt, amiért nem biztonságos módon tért vissza a pályára kicsúszása után és szorította le onnan Lewis Hamilont, mégis az ő csapatának versenyzője profitált a döntésből, és nyerte meg a versenyt. Toto Wolff megvédte a felügyelőket, ugyanakkor kiállt a kemény versenyzés mellett, valamint azt is elárulta, ő sem gondolta, hogy a Ferrari pilótáját meg fogják büntetni.
Wolff a Sky Sportsnak nyilatkozva nem volt könnyű helyzetben, olykor ugyanis a saját hangját is alig hallotta a pár méterrel arrébb, a bokszutca fala mögül különböző szitkokat felé kiabáló nézőktől. A Mercedes csapatfőnöke megértette Vettel dühét, aki a parc fermében megcserélte az egyest és a kettest ábrázoló táblákat.
A feszültség abszolút érthető, ha velem történt volna ez, belerúgtam volna az istenverte táblába és hozzávágtam volna az autóhoz
– nyilatkozta a csapatfőnök. – Az érzelmek tehát érthetőek, és jók a sportnak. Vitatott ítélet volt. Én, mint a Mercedes csapatfőnöke azt mondom, hogy van egy szabály, hagyni kell egy autónyi helyet, miután az ember lemegy a pályáról,
szerintem [Vettel] ösztönös reakciója az volt, hogy védenie kell a pozícióját, és egy kicsit túl messzire ment.
Ha valaki Ferrari-drukker, vagy csak a keményebb versenyzés híve, akkor inkább a dodzsemes mentalitás mellett van."
A felügyelők indoklásában az állt, hogy Vettel nem biztonságosan tért vissza a pályára, és lekényszerítette arról Hamiltont, amiért annak elkerülő intézkedést kellett tennie.
A Kanadában szolgálatot teljesítő sportfelügyelők expilóta tagja az ötszörös Le Mans-i győztes Emanuele Pirro volt, Wolff szerint pedig ha valaki, akkor ő tudja, hogy miért hoz meg egy döntést, ezért bízni kell benne.
„A felügyelőket támogatnunk kell, ott van Emanuele, szerintem nála profibb és tapasztaltabb embert nem találhatnánk – mondta a csapatfőnök. – Tisztelnünk kell, ahogy ők látják a helyzetet. Monacóban Verstappen 5 másodperces büntetése szerintem kicsit elnéző volt, de nem panaszkodtunk miatta, elfogadtuk. Néha ezek az embernek kedveznek, néha nem."
A csapatfőnök ezzel együtt egy érdekes mondatot is elejtett,
elárulta, hogy a verseny közben nem gondolta volna, hogy a felügyelők bevállalnak egy ilyen döntést, amivel az első hely sorsáról határoznak.
„Egy kicsit meglepődtem, mert nem gondoltam, hogy meg fognak hozni egy ilyen vitatott döntést, de végül csak a szabálykönyvben leírtak szerint jártak el – mondta, majd kifejtette, hogy nem a szabályokkal kell igazodni a versenyhez, hanem fordítva – Szerintem mindannyian szeretjük a kemény versenyzést, de támaszkodnunk kell a szabályokra, így kell nekifognunk a versenyeknek.
Ha meg akarjuk változtatni a szabályokat, hogy engedjék a kemény küzdelmet, én leszek az első, aki mellé áll.
Kicsit veszélyesebb lesz, de izgalmasabb is. Soha nem fekete vagy fehér egy ilyen helyzet."
A Ferrari részéről Mattia Binotto is elmondta a magáét, a vörösök csapatfőnöke többször is hangsúlyozta, hogy valójában ők nyertek, a döntés helyességéről azonban nem foglalt nyíltan állást. „Nem a mi dolgunk döntést, hozni, hogy büntetés volt-e, vagy sem, ez a sport, viszont ha megnézzük a nézőket, látszólag mindenki azt gondolja, hogy nem kellett volna büntetést adni.
Sebastian manőverében semmilyen rossz szándék nem volt, elöl volt az egész versenyen, ő szelte át elsőként a célvonalat, nekünk ő az erkölcsi győztes."
Binotto előrebocsátotta, hogy nem fogják megtámadni a felügyelők döntését, inkább arra koncentrálnak, hogy gyorsabbá tegyék az autót. Vettel kicsúszásáról elmondta, hogy az vezetői hibából született, ami érthető, mert a németnek mindent ki kellett sajtolnia az autóból.
„Ismerjük a gyengeségeinket, javítottunk a versenyképességen, a szezonnak még nincs vége. A döntést nem lehet visszacsinálni. Meg kell vizsgálnunk az adatainkat és meghoznunk a magunk döntését. [Vettel azért csúszott ki], mert
minden körben, minden kanyarban a határon vezetett, hibázott, kiment a fűre, nem volt tapadása, onnan semmit sem tehetett.
Néhány órán belül mindenki le fog nyugodni, végiggondoljuk a történteket, meg kell vizsgálnunk a gyengeségeinket, és fejlesztenünk kell az autón, ez a feladatunk, ez a munkánk. Mi nyertünk. Mi voltunk a gyorsabbak, ez fontos."